סוף לנייר: החתימה הדיגיטלית והשימוש במסמכים אלקטרוניים

סוף לנייר: החתימה הדיגיטלית והשימוש במסמכים אלקטרוניים
קרדיט לתמונה - Freepik

הנייר מלווה אותנו לצורותיו השונות מזה מאות שנים, ואין ספק שהוא שינה את העולם. יחד עם זאת, לנייר יש גם מחירים הקשורים לאיכות הסביבה עקב זיהום האוויר בתהליך הייצור, למרות שניתן למחזר לפחות את חלקו. בנוסף, ההתעסקות עם ניירת משרדית ועסקית אינה תמיד נוחה וכרוכה בפעילות מסורבלת. חתימה דיגיטלית שנכנסה לתמונה בשנות האלפיים משנה את התמונה הזו, ומאפשרת לעסקים ואנשים להתנהל עם מינימום נייר, תוך תרומה לאיכות הסביבה ואופן הרבה יותר קל, פשוט ומהיר.

מהם בעצם מסמכים אלקטרוניים

מסמך אלקטרוני הוא כל מסמך שיושב על המחשב, כולל מיילים שאתם שולחים. עם השנים הפכו מסמכים אלו לנפוצים מאוד וכיום הם מהווים את הרוב המוחלט של התכתובות בעולם העסקי ואף הפרטי. יחד עם זאת, כאשר מדברים על חתימה דיגיטלית מתכוונים לסוג מעט שונה של מסמכים. כאן מדובר בטפסים שכל עסק משתמש בו, כמו טפסי קליטת וניהול עובדים, הזמנות רכש, אישורי הוצאות, הסכמים עם לקוחות וכיוצא בזאת. בדרך כלל מסמכים אלו יושבים על המחשב בפורמט מסוים, וכדי להשתמש בהם צריך להדפיסם ולמלא אותם ולחתום עליהם על גבי נייר.

ואולם, כיום אפשר להעלות את המסמכים האלה בקליק למערכת חתימה דיגיטלית, שממירה אותם תוך פחות מעשר שניות לטופס דיגיטלי או אלקטרוני. זה מסמך זהה בכל דבר למסמך המקורי, רק שבשביל למלא אותו ולחתום עליו לא צריך להדפיסו. הוא נשלח אונליין בקישור לנייד או למחשב, וממלאים אותו בעזרת האצבע על הנייד או העכבר על המחשב, כולל החתימה. יש בו את כל הנתונים, השדות, הוספת האישורים כן הלאה, ממש כמו במסמך המקורי.

אומרים שלום לניירת

בזכות מערכות חתימה דיגיטלית אפשר להיפרד מהרבה מאוד התעסקות לנייר. פשוט, אין עוד צורך להדפיס מסמכים וטפסים מסוגים שונים. רק שולחים לנמען שממלא את השדות וחותם, ולאחר מכן המסמך עובר ישירות למייל ולתיק שפתחתם עבורו. כאמור, להתנהלות הזאת יש כמה וכמה יתרונות. קודם כל, מכיוון שאין תלות בניירת או בציוד משרדי מילוי הטפסים והחתימה עליהם נעשה מכל מקום ובכל זמן, וגם הרבה יותר מהר מחתימות על ניירת. גם ההתעסקות של שני הצדדים קטנה מאוד, בין אם מדובר בעובד מול מחלקת משאבי אנוש, או בלקוח מול איש מכירות.

כמו כן, מערכות חתימה דיגיטלית מקטינות למינימום את טעויות האנוש, מכיוון שהן מנחות את ממלאי הטפסים צעד אחרי צעד למילוי נכון ושלם. כאמור, הן גם תורמות לאיכות הסביבה, ובתוך כך מציעות שלל פונקציות מתקדמות ופשוטות לשימוש.

מאמרים נוספים
למכירה דירה ברמת גן
למכירה דירה ברמת גן
בתחילת 2023 פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נתונים מעניינים לגבי מחירי...
כרומגן דוד שמש
כרומגן דוד שמש
איכות הסביבה חשובה לכם יותר ויותר? אתם מבינים, כמו כולם,...
חסכניים היינו: לקראת החג הרשתות הגדולות והקניונים במבצעים מיוחדים
הוצאות משק הבית בחגים יכולות להגיע לאלפי שקלים מעבר לשמחה...
לקראת החג עלייה ברכישת מוצרי חשמל, והיכן ניתן למצא בזול?
אחד התחומים שחווה עלייה דרמטית לקראת פסח הוא תחום האלקטרוניקה...
זהירות- זיופי חתימה דיגיטלית
אחד הבאגים הכבדים והבעייתיים ביותר של עולם הדיגיטל העכשווי, הוא...
להתגרש נכון ובהתאם לתפיסת העולם שלכם
כל פרידה היא קשה ומכתיבה את הקשיים שאנחנו מכירים בהתמודדות...
מדוע אנשים פונים לסיוע של בתים מאזנים?
טיפול באשפוז פסיכיאטרי יכול להיות מועיל למדי עבור אנשים החווים...
משלוח שוקולד ירושלים
אתם רוצים לשלוח למישהו מתנה קטנה עם שחרורו מבית החולים?...
החברה הסקוטית משיקה שני יינות חדשים כשרים לפסח - לבן ואדום של המותג שאטו לה ברטראנדס מצרפת
לקראת חג הפסח, הסקוטית מבית ישרקו, משיקה 2 יינות חדשים...
השקה לפסח: המותג LG משיק בישראל לקראת פסח את ה LG WashTower החדשני שהינו "מגדל כביסה" - מוצר אחד המשלב מכונת כביסה ומייבש כביסה
המותג LG משיק בישראל לרגל חג הפסח:  'מגדל כביסה': LG...
דילוג לתוכן