פערי המחיר והטעם מנצחים: מותג החלוה של חברת "אחוה" חוצה לראשונה את רף ה-70% בנתח השוק

פערי המחיר והטעם מנצחים: מותג החלוה של חברת "אחוה" חוצה לראשונה את רף ה-70% בנתח השוק
צילום: יעל האן

החלוה הוותיקה מתחזקת על המדפים ומגדילה את הפער בינה למתחרים, זאת גם על רקע פערי מחיר המגיעים לכ-45% • דו"ח סטורנקסט שבדק גם את מחיר הטחינה הגולמית קבע כי הטחינה של חברת אחוה היא הזולה ביותר ובפער משמעותי מיצרנים מתחרים

היא נחשבת לחלוה האהובה ביותר ומיוצרת בישראל כבר קרוב ל-100 שנה. על פי דו"ח של חברת סטורנקסט, החלוה של חברת "אחוה" חוצה את רף ה-70% בנתח השוק הכמותי שלה לשנת 2023, 70.4% לעומת 67% בשנת 2022. נתח השוק הכספי של אחוה גבוה אף הוא, 53%, פער המעיד על מכר של אלפי יחידות מדי שנה ברווחיות צנועה. אחריה חברת בארכה עם נתח שוק כמותי של כ- 18% וכספי של כ- 22.7% ומותגים נוספים הנעים סביב 1-4%. עוד עולה מהדו"ח, כי המחיר לקילו של חלוה אחוה זול בכ-45% מהמותג הבא בקטגוריה, פערי מחיר שאינם משאירים את הצרכן אדיש, בתקופה של יוקר מחייה ועלייה חדה במחירי המזון.
במכתב ששלחה לאחרונה לשר הכלכלה ניר ברקת, פרסמה אחוה דו"ח של חברת סטורנקסט, אשר בדק את נתח השוק הכספי והכמותי של שוק הטחינה הגולמית בישראל, ואת המחיר הממוצע לצרכן בשלוש השנים האחרונות. מתוך הדו"ח עולה כי אחוה הנה היצרנית הגדולה בישראל המחזיקה נתח שוק כמותי של 33.1%, וחשוב מכך, שהמחיר הזול ביותר של טחינה גולמית בממוצע לשנת 2023 הוא של אחוה, ובפער משמעותי לעומת טחינות מתחרות.
לדברי יובל מלאך, סמנכ"ל השיווק והמכירות של אחוה, "הפערים המשמעותיים בנתחי השוק של החלוה והטחינה של אחוה ביחס למתחרים, הכוללים גם מוצרי יבוא, מעידים כי אחוה הינו מותג פרו-צרכני מובהק. בכל מגוון מוצרי המפעל, מטחינה גולמית, חלוה לסוגיה, מוצרי מאפה, סירופ לשתייה וממרחים מבוססי טחינה, אחוה מציע לצרכן בעקביות ובהתמדה, תמורה הולמת לכספו ומהווה דוגמא כי מוצרי מזון איכותיים יכולים להימכר בישראל במחיר משתלם לצרכן".

צילום: יעל האן

 

מאמרים נוספים
מוכנים לעל האש: פלנצ'ת בשרים מבית סולתם
המותג סולתם המתמחה במוצרי בישול ואפייה, מתכונן ליום הולדתה של...
הטרנד שכבש את עולם האופנה
המותג סקצ'רס משיק: קולקציית טניס לטוטאל לוק המושלם טרנד הטניס...
מה ינעלו הקטנטנים העונה? את כל הטרנדים המככבים בארון של הגדולים ואף יותר!
הצצה ראשונה לקולקציית קיץ 24 של רשת גלי לילדים המציעה...
הולכים לטייל: סנדלים יעודיות לטיולים מבית CAPRICE
מותג נעלי הנוחות עטור הפרסים הגרמני CAPRICE הבלעדי לרשת הלב...
חברת "אחוה" משיקה - ממרח חלוה ללא תוספת סוכר
סדרת הממרחים המתוקים של אחוה כוללת ממרח חלוה, ממרח טחינה...
חבילת ספיישל על האש ליום העצמאות!
מותג הבית הוסטס מבית חברת אינטרסן המתמחה במוצרי בישול ואפיה,...
סנדל או נעל?
רשת ההנעלה הלב הכחול, המתמחה בהנעלת נוחות לנשים ולגברים ומייבאת...
תורמים לעוטף: רשת קניוני עופר במהלך גיוס תרומות לטובת קהילת יישובי העוטף במסגרת הפעילות: רוכשים חולצת טי שרט עוטף otef 🖤 אופנתית ב 30 ₪ בלבד וקניוני עופר יכפילו את סכום התרומה
לרגל יום העצמאות ה 76 של מדינת ישראל, קניוני עופר...
לעצמאות: מצית זיפו פטריוטי
מותג המצתים האמריקאי ZIPPO המתמחה במציתים איכותיים ומעוצבים בשלל דוגמאות...
רשת H&O משיקה את קולקציית קיץ 2024 לילדים
רשת H&O משיקה את קולקציית קיץ 2024 לילדים, של מותגי...
דילוג לתוכן