תליון מגן דוד

תליון מגן דוד
קרדיט Pixabay

כשלוקחים שני משולשים, שניהם שווי צלעות, ומניחים אותם זה על זה, מתקבל מבנה ייחודי: 6 משולשים שווי צלעות וכולם יחד מתחברים למשושה משוכלל – או בפשטות, מגן דוד. מעבר לכך שמדובר בצורה גיאומטרית מעניינת, נהוג לייחס לה משמעות מעבר לאסתטיות. כך למשל ניתנה פרשנות אחת לפיה קודקודי המשולש הבסיסי הם האדם, האלוהים והעולם, ואילו שלושת קודקודיו של המשולש השני הם הבריאה (כלומר היחס בין אלוהים לעולם), ההתגלות (היחס שבין האדם לאלוהים) והגאולה (היחס שבין האדם לעולם). מסורת אחרת טוענת כי מקור הצורה היא בחתימתו של לא אחר מאשר דוד המלך. בכל מקרה, תליון מגן דוד הוא תכשיט מרהיב עין, ובפרט כשמדובר בתליונים של מתנות ישראל, שמתאפיינים ברמת גימור גבוהה מאוד.

הערכים המשמעותיים של תליון מגן דוד

* סמל יהודי – מגן דוד, כמו המנורה, הוא סמל יהודי עתיק. בהתאם תכשיט בצורה זו מסמל את החיבור בן אלפי השנים ליהדות ולערכים של דת זו.

* סמל ציוני – כבר בשנת 1897 בחר הקונגרס הציוני הראשון דגל ובמרכזו מגן דוד כחול. כשהוקמה מדינת ישראל אומץ דגל זה כדגל המדינה, והמגן דוד נטען במשמעות חיובית נוספות: חיבור לציונות ולמדינת ישראל. תליון מגן דוד מייצג שורשיות ואת אהבת ישראל.

* אסתטיות – מעניין לגלות שגם בתרבויות אחרות סמל המגן דוד מזוהה עם ערכים חיוביים. בפרט נפוץ הכוכב בעל ששת הקודקודים בהינדואיזם. בכל מקרה תכשיט עם צורה סימטרית זו תמיד מושך את העין, ובזכות ההרמוניה שמאפיינת אותו הוא גם שובה לב.

דגמים ייחודיים ואחריות על כל תליון

חברת מתנות ישראל הוקמה ב-2005. הניסיון הרב שהצטבר בחברה מתורגם לעיצובים מרהיבים של שלל תכשיטים, ובהם כמובן תליון מגן דוד. אופציה אחת היא תליון קלאסי מזהב 14K, דגם מעניין אחר הוא מגן דוד ובמרכזו חמסה ושניהם מזהב צהוב משובץ בקריסטלים, יש גם תליון משובץ בקריסטלים לבנים ושחורים שיוצרים פסיפס מרשים מאוד, ועוד מגוון אפשרויות. כל תליון מגיע בקופסת מתנה מהודרת ועם אחריות, ועוד כדאי לדעת שניתן לבחור בין קניית שרשרת תואמת לבין רכישה של תליון מסוגנן "בלבד".

תליון חמסה לגבר

המציאות במאה ה-21 עלולה להיות מטלטלת למדי, ואי אפשר להתעלם משלל הסכנות הקיימות בעולם ולכן בחיים של כולנו. בהתאם אין פלא שרבים מאיתנו מרגישים צורך למצוא שלל דרכים אפשריות להגנה – כולל קמעות מקובלים. הקמע המזוהה ביותר עם יצירת חומה שתשמור עלינו מכל רע הוא כמובן החמסה, אותה כף יד פרושה לרווחה שכמו אומרת לאויבים ולצרות: עד כאן! מקורו של הסמל הוא במדינות הערביות בצפון אפריקה ובמזרח התיכון, וגם בארץ השתרש מנהג השימוש בחמסה – בפתחי בתים, במכונית וגם על הגוף, באמצעות תליון. בדרך כלל צורת החמסה היא סימטרית, כשהאגודל והזרת ניצבים במקביל. יש גם חמסות שהעיצוב שלהן מתאים לכף היד האנושית, שבה כידוע יש הבדלים בין הזרת לאגודל. בכל מקרה כל תליון חמסה לגבר של חברת מתנות ישראל הוא תכשיט מרהיב ולא פחות חשוב, עמיד.

למה תליון חמסה לגבר הוא תכשיט מומלץ?

* מראה מרשים – צורת החמסה מושכת אליה תשומת לב טבעית, וכשכל המרכיבים של התכשיט (השרשרת, התליון) מיוצרים מחומרים מובחרים, התוצאה תהיה תמיד מרשימה עד מאוד.

* תחושת מוגנות – החמסה היא כאמור קמע כנגד עין הרע ושאר צרות, ובהתאם ענידת התליון מספקת לגבר תחושת מוגנות וביטחון גבוה יותר.

* שילוב מוצלח עם כל סגנון לבוש – תליוני חמסה לגברים מתאימים גם למקרים שבהם ההופעה החיצונית מוקפדת ואפילו מהודרת (למשל חליפה), וגם למקרים שבהם האדם לבוש בבגדים יומיומיים (ואפילו טישירט פשוטה).

* אופי ייחודי – החמסה היא מוטיב עממי מאוד, ואילו תכשיטים מטבעם משדרים יוקרה. השילוב בין שני הקצוות מייצר אופי מעניין מאוד לתכשיט.

מגוון עיצובים מרהיבים

כל תליון חמסה לגבר שתמצאו כאן באתר מיוצר באיכות גבוהה, ותורמת לכך גם ההקפדה היתרה של חברת מתנות ישראל. בין השאר תוכלו לבחור בין חמסה מזהב צהוב 14 קראט עם או בלי קריסטלים, חמסה שמשובצת בה אופל כחולה, חמסה שבתוכה המילה 'חי' ועוד. כל תליוני החמסה מתאפיינים בעמידות גבוהה, כולל למים, כך שניתן להתקלח איתם, להיכנס איתם לים וגם לבצע פעילות ספורטיבית בלי חשש.

שרשרת מגן דוד לגבר

מגן דוד מזוהה מזה דורות רבים עם העם היהודי, גם אם הוא מופיע בתרבויות נוספות. מאז הקמת מדינת ישראל – ולמעשה עוד מימי הקונגרס הציוני הראשון שבו הוצע כי דגל מדינת היהודים, לכשתוקם, יכלול את הסמל שמורכב משני משולשים – מגן דוד מסמל עבור ישראלים רבים וישראליות רבות את החיבור למדינה. במידה רבה הסמל הוא עוגן וגם שורש, וכשמוסיפים את הסימטריות הנעימה לעין שלו ואת המשולשים שמתחברים ויוצרים שלל צורות, התוצאה היא אלמנט ויזואלי שמעורר רגשות חיוביים מאוד. בהתאם גם שרשרת מגן דוד לגבר היא אלמנט שמעורר רגשות חיוביים מאוד, ובפרט כשמדובר בתכשיט מובחר שמוצע ע"י חברת מתנות ישראל.

האפשרויות השונות של שרשרת מגן דוד לגבר

* שרשרת זהב עם תליון זהב – שני משולשים משולבים זה בזה, עם ציפוי זהב 14 קראט, ושרשרת ספיגה יוקרתית אף היא.

* מגן דוד עם חמסה – שרשרת זהב שאליה מחובר סמל שני המשולשים ובתוכו חמסה, וכל המרכיבים מיוצרים מזהב איכותי 14K.

* מגני דוד על רקע כחול – תכשיט שהצבע הדומיננטי הוא גם אחד מצבעי הדגל שעליו מתנוסס סמל המגן דוד. השילוב של מגני דוד קטנים רבים יוצר צורה מרהיבה, שמובלטת היטב ע"י הרקע הכחול.

* מגן דוד לבבות – שרשרת כסף כשמגן הדוד משובץ בקריסטלים בשני גוונים, ורוד וסגול (או לחילופין 2 גוונים של כחול), שמעניקים לו מראה של לבבות נוצצים.

* שרשרת עם קריסטלים לבנים ושחורים – כך שלכל אחד מהמשולשים שמרכיבים את מגן הדוד צבע שונה וביחד התוצאה היא ניגוד שמושך את העין.

איכות ללא פשרות ואחריות על כל שרשרת

כל שרשרת מגן דוד לגבר שמוצעת ע"י חברת מתנות ישראל – שהוקמה כבר ב-2005 והפכה לאחת המובילות בתחום התכשיטים בארץ, עם למעלה מ-2,000 מוצרים הנמכרים במאות חנויות בכל רחבי ישראל – היא שרשרת בעלת עיצוב ייחודי ולא פחות חשוב, עמידה מאוד. כל שרשרת מגיעה עם אחריות, ועוד כדאי לדעת שניתן לבחור את אורך השרשרת כדי לקבל תכשיט שמותאם באופן מושלם לכל אדם.

מאמרים נוספים
טיפול בדיכאון וחרדה
דיכאון וחרדה הפכו להיות שתי תופעות שכולנו מכירים את השם...
למידה ארגונית משפרת כל חברה
אחת המחלקות המתפתחות ביותר בשנים האחרונות בכל ארגון היא מחלקת...
למכירה דירה ברמת גן
למכירה דירה ברמת גן
בתחילת 2023 פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נתונים מעניינים לגבי מחירי...
כרומגן דוד שמש
כרומגן דוד שמש
איכות הסביבה חשובה לכם יותר ויותר? אתם מבינים, כמו כולם,...
חסכניים היינו: לקראת החג הרשתות הגדולות והקניונים במבצעים מיוחדים
הוצאות משק הבית בחגים יכולות להגיע לאלפי שקלים מעבר לשמחה...
לקראת החג עלייה ברכישת מוצרי חשמל, והיכן ניתן למצא בזול?
אחד התחומים שחווה עלייה דרמטית לקראת פסח הוא תחום האלקטרוניקה...
זהירות- זיופי חתימה דיגיטלית
אחד הבאגים הכבדים והבעייתיים ביותר של עולם הדיגיטל העכשווי, הוא...
להתגרש נכון ובהתאם לתפיסת העולם שלכם
כל פרידה היא קשה ומכתיבה את הקשיים שאנחנו מכירים בהתמודדות...
מדוע אנשים פונים לסיוע של בתים מאזנים?
טיפול באשפוז פסיכיאטרי יכול להיות מועיל למדי עבור אנשים החווים...
משלוח שוקולד ירושלים
אתם רוצים לשלוח למישהו מתנה קטנה עם שחרורו מבית החולים?...
דילוג לתוכן