עם המעבר לשעון חורף ,תעשיית השעונים עומדת בפני מהפכה מרתקת. למרות האתגרים הכלכליים העולמיים, השוק צפוי לצמוח ב-3% עד 5% בשנה הבאה, עם מכירות שנתיות של כ-340 מיליארד דולר, על פי דו"ח של תאגיד מקינזי. מאחורי מספרים אלה מסתתרת מגמה מרתקת: הצרכן המודרני מחפש את הייחודי והבלתי שגרתי, שעון שיספר סיפור ויבטא את אישיותו הייחודית.
הגבולות המסורתיים בין שעוני גברים ונשים מיטשטשים, כאשר הצרכנים מחפשים עיצובים המאתגרים תפיסות מקובלות. קטגוריית ה"יוניסקס" הופכת לנורמה, וניתן לראות שעונים שבעבר היו מזוהים עם מגדר מסוים על ידיהם של כל אחד ואחת. מגמה זו משתלבת היטב עם השינויים הרחבים יותר בעולם האופנה, כפי שניתן לראות בדוגמת הארי סטיילס, שהפך שרשראות פנינים וחולצות בטן לאופנתיות גם עבור גברים.
השפעתם של כוכבי הרשתות החברתיות על תפיסת השעונים כפריט אופנתי גוברת, יוצרת ומקדמת טרנדים חדשים במהירות מסחררת. בעידן שבו כל אחד מחפש דרך להבליט את עצמו, השעון הופך ליותר מסתם כלי למדידת זמן – הוא ביטוי אישי, אמירה תרבותית, וחלק בלתי נפרד מהזהות של הצרכן המודרני.
ערב כחול עמוק: גווני כחול
גווני הצבע הכחול, מכחול נייבי, דרך רויאל וכמובן תכלת – אלו צבעים שיתקשרו לנו לצבעי הים והשמיים, כך שהם מצטיירים עבורנו כטבעיים ומשתלבים בנוף בקלות. גוונים כחולים מתאימים במיוחד לשעונים שצבעם כסוף או שחור, וכיום מוצעים עם מגוון רחב של סוגי רצועות, מגומי ועור ועד רצועות ברזל. גווני הכחול מציעים סטייל יומיומי שיכולים להיות השלמה אופנתית עבור חליפות ומעילים בצבעי אפור וכחול.
צהוב שחור זורם אצלי בווריד
כשמחפשים סולידיות וצבעים שידועים כבר לאורך שנים באמינות ובהתאמה רחבה למגוון של סוגי לבוש, פונים אל שעוני הזהב ולאחרונה גם לשעונים בצבע שחור. הצבע השחור מקושר אצלנו במוח לביטחון עצמי גבוה ולמקצוענות, השלמה של צבעי הזהב המתקשרים לכוח וליוקרה. המותגים המובילים בשוק יודעים את הקישורים האלו, ומחדשים בתוך הצבעים האלו את הסגנונות של הרצועות, המחוגים והרקעים.
זה הזמן לבלוט: הצבעים הנועזים מתקדמים לקדמת הבמה
לעומת צבעי השחור והזהב, קשה הרבה יותר למצוא התאמה לסגנון של השעונים האלו, מאחר והצבעים הינם ייחודיים ושונים מאוד בנוף – כאשר ניתן לראות את מגמת הצבעים הכתומים, הסגולים, הירוקים והצהובים מקבלים תאוצה בשנה האחרונה. אך בדור כמו דור ה-Z, שממציא שפה חדשה וסלנג משלו, השגרתיות היא מילה גסה. שעונים בגוון לילך הם רק ההתחלה של מגוון הצבעים הלא-שגרתיים שהופכים לאטרקטיביים יותר ויותר, והופכים בשנייה לנושא השיחה המרכזי על השולחן.
מה זה אומר להיות שגריר של חברת שעונים?
נדמה כי למרות ששעונים נהיו פחות פרקטיים, להיות פרזנטור של מותג שעונים מוביל הוא עדיין סמל סטטוס שמעיד על עוצמתו של הפרזנטור וכמובן – על חוזק המותג והאמירה שהוא מציג, בכך שהוא רוצה לייחס למותג שלו את הערכים שמציג הפרזנטור בחייו המקצועיים והאישיים. כאשר קיליאן אמבפה, ההחתמה הענקית של ריאל מדריד בקיץ האחרון, מציג לעולם את השעון החדש של הובלו (Hublot) על ידו השמאלית, יש כאן שתי אמירות מרכזיות: המותג מסוגל לשלם עבור שירותיו של אחד משחקני הכדורגל הגדולים והטובים בשנים האחרונות, מה שמציג אותו כאמיד וחזק מבחינה מותגית, שזהו גם המיתוג של קיליאן אמבפה ככדורגלן. מן העבר השני, אמבפה מוצג כשחקן שנמצא בטופ העולמי – כמו המותג הובלו, שמוביל את שוק השעונים במשך שנים כאחד האהובים והמוכרים בעולם. בנוסף, ניתן כמובן לציין את זוכה האוסקר קווין קוסטנר אשר משמש כפרזנטור של חברת השעונים Jacques Lemans, המשמשת בעצמה כאחת מנותנות החסות עבור ליגת האלופות בכדורגל – UEFA Champions League.
בן לוקח בת, ובת לוקחת בן? כן!
עולם השעונים היה מהראשונים להצהיר – אצלנו לא תהיה אפליה על רקע מגדרי. כל מותג שמכבד את עצמו מציג שעונים עבור נשים וגברים, כך שהקטגוריה "יוניסקס" הפכה למילה שבשגרה, לעומת שנים אחורה שהייתה נוחה עבור נשים, אך מרתיעה עבור גברים רבים. כיום ניתן לראות שעונים שעשויים להיות מקוטלגים כ"שעוני נשים" על ידיים של גברים, ולהפך. המגמה הזו חלחלה אל עולם האופנה, כאשר הארי סטיילס היה חלוץ בנושא והציג בהופעות ותערוכות אופנה שרשראות פנינים וחולצות בטן, שהיו טאבו עבור גברים עד אותו זמן.
השעונים הופכים לקנבס ציור נייד
שעונים בעיצובים שנראים במבט ראשון ילדותיים ואפילו "מוזרים" – הם הם הטרנד שעשוי להשתלט על עולם השעונים, אחרי שקרנו עלתה בשנה החולפת. פטק פיליפ, לואי ויטון ושאנל הם רק חלק קטן ממותגי העל שאימצו לחיקם את הטרנד שנקרא בצרפתית Metiers d'art, והוא מציג שעונים שהם מתחילתם ועד סופם – יצירת אומנות לכל דבר ועניין. עם שעונים שבהם ישנם דגים, נחשים, מפת כדור העולם ואף יצירות סוריאליסטיות כשם שעשתה חברת Swatch, אין מצב שהשעון שלכם לא יהיה שיחת היום.
להחליף רצועה – זה בדיוק הטיימינג
אחד החידושים שהצרכנים מאמצים בעולם השעונים הוא החלפת רצועת השעון באופן אינדיבידואלי. רבים מהלקוחות רוכשים רצועה אחת או מספר רצועות נוספות בעת רכישת שעונים מסוימים, וכך יכולים להתאים את הרצועה לבגדים שאותם הם לובשים, וכך גם למעמד האירוע. החידוש הזה מאפשר החלפה בין רצועות עור, לרצועות ברזל וגומי בקלות.
אבנים מהירח ולא רק השעונים החדשים שיעוררו עניין גם בקיר
גם תחום שעוני הקיר זוכה לעדנה מחודשת בשנים האחרונות, כאשר בשוק מושקים עיצובים חדשניים שמוסיפים עניין לעיצוב הכולל ומעוררים את הדמיון. השעונים הפכו לאביזרי עיצוב לכל דבר, המשדרים אמירה אישית ומקוריות. שעוני הקוקייה הקלאסיים מקבלים פרשנות חדשה ומפתיעה, ומשלבים בין הנוסטלגיה לקווים מודרניים שמכניסים אווירה חמימה לבית. שעון גלגלים בעיצוב מכאני ייחודי הופך את הזמן לתנועה מתמשכת ומוסיף קסם טכנולוגי לכל קיר. השעון הדיגיטלי המעוצב בצורת ירח יוצר תחושה חלומית ומסתורית, בעוד שהשעון המתמטי מציב אתגר מחשבתי ומאפשר לשחק עם הזמן. כל אחד מהעיצובים האלו לא רק מציין את השעה, אלא גם מעניק אופי ייחודי לבית ומעורר השראה בכל מבט, ומדגיש את המגמה החדשה של שעוני הקיר.