דו"ח סטורנקסט שבדק את המחיר הממוצע לצרכן של טחינה גולמית לשנת 2023, קבע כי טחינה אחוה היא הזולה ביותר על המדף בפער של עשרות אחוזים
• יובל מלאך, סמנכ"ל השיווק והמכירות של החברה: "אחוה הינה הוכחה חייה כי ניתן להילחם ביוקר המחייה בישראל, במגוון מוצרים רחב ולאורך עשרות שנים. אנו מהווים פתרון לעניין ולא הבעיה"
לאחר שענתה לשר הכלכלה במכתב תשובה והסבירה כי עליית המחיר שביצעה לטחינה בראשית החודש נעשה בלית ברירה עקב עלייה חדה במחיר השומשום, הרכיב היחידי בטחינה, וההובלה הימית, מפרסמת היום חברת "אחוה" דו"ח של חברת סטורנקסט, אשר בדק את נתח השוק הכספי והכמותי, בתוספת המחיר הממוצע לצרכן בשוק הטחינה הגולמית בישראל. מתוך הדו"ח עולה כי, חברת "אחוה" הנה היצרן המוביל את הקטגוריה עם נתח שוק כמותי של 33.1%, אך בעיקר, שהמחיר הזול ביותר של טחינה גולמית בממוצע לשנת 2023, הוא של אחוה, ובפער על עשרות אחוזים לעומת טחינות מתחרות.
לדברי יובל מלאך, סמנכ"ל השיווק והמכירות של אחוה, הלכה למעשה, במוצרים אותם אחוה מייצרת – אין יוקר מחייה בישראל. "הן המחיר הממוצע לצרכן והן הפער המשמעותי בין נתח השוק הכמותי לכספי, מעידים כי אחוה הינו מותג פרו-צרכני מובהק ובולט וכך אנו מתנהלים שנים רבות. פער המחיר בין המותג המוביל "אחוה" למותג השני בקטגוריה, עולה על 20%!. אין דוגמאות רבות למותג מוביל שהוא גם המותג הזול בקטגוריה. בכל מגוון מוצרי המפעל, מטחינה גולמית, חלוה לסוגיה, מוצרי מאפה, סירופ לשתייה וממרחים מבוססי טחינה, אחוה מציע לצרכן בעקביות ובהתמדה, תמורה הולמת לכספו ומהווה דוגמא כי מוצרי מזון איכותיים יכולים להימכר בישראל במחיר משתלם לצרכן, גם בהשוואה למדינות העולם". לדבריו, אם וכאשר מחיר השומשום ירד, מדיניותנו העסקית היא להוריד בהתאם את מחיר המוצר לצרכן. כך נהגנו תמיד וכך ננהג גם בעתיד.