רכישת ביטוח רכב – מה כדאי לבדוק לפני שמבצעים החלטה?

רכישת ביטוח רכב – מה כדאי לבדוק לפני שמבצעים החלטה?

רכישת ביטוח לרכב, בין אם מדובר בביטוח חובה, ביטוח מקיף או צד ג', היא לא דבר של מה בכך. מעבר לעלויות הכלכליות של הביטוחים השונים, יש לכך משמעות גדולה בכל מה שקשור לשאלה, כיצד אנחנו נוכל להפיק תועלת מהפוליסה שלנו במהלך שנת הביטוח.

אף אחד לא רוצה למצוא את עצמו עם ביטוח שלא עונה על הצרכים שלו או עם הפוליסה שעונה על התנאים אך עם חברת ביטוח שאיננה מוכנה לעמוד בהם או איננה מסוגלת לספק לו את השירות שהוא צריך, בזמן ובאופן שהוא מצפה.

בניגוד לביטוחים אחרים שאנחנו עושים מתוך הנחה שייקח זמן רב, אם בכלל, אנחנו נבקש להשתמש בהם, הרי שביטוח רכב הוא הרבה יותר שמיש. אנחנו נשתמש בביטוחים במקרים רבים יותר וסביר להניח שגם בתדירות גבוהה יותר, בין אם זה במקרים של תאונות חס וחלילה, נזקים, גניבות, טיפולים ואפילו במצב פשוט לכאורה בו הרכב ייתקע ואנחנו נידרש לשירותי גרר, הרי שגם אז נפעיל את הביטוח שלנו. לכן יש משמעות גדולה לסוג הביטוח ולתנאים שמופיעים בו.

לפני שאנחנו רוכשים פוליסה, עלינו לבקש הצעת מחיר לביטוח רכב ממגוון חברות על מנת שנוכל להשוות בין ההצעות השונות, במטרה לסכם עם החברה שמציעה לנו את המחיר הכי אטרקטיבי עבורנו. אך לא רק המחיר משחק כאן תפקיד, אלא גם התנאים של הפוליסה. עלינו לבדוק מה כל חברה מציעה לנו ועד כמה זה רלוונטי עבורנו.

בחלק הבא של המאמר אנחנו נתייחס לשאלה, מדוע נכון לבצע בדיקה של פוליסות שונות, השוואות מחירים ותנאים ולאחר מכן נתייחס גם לשאלה, מה הם הסעיפים החשובים לבדיקה בביטוח רכב, זאת על מנת שנוכל לדעת בצורה נכונה וטובה, מה עלינו לבדוק כשאנחנו מקבל הצעת מחיר לביטוח רכב.

החשיבות של בדיקות והשוואת מחירים

היום אנחנו נהנים מאפשרות לעשות השוואת מחירים בין חברות ביטוח שונות, הן על פי מסלולים כלליים והן על פי מסלולים ספציפיים של ביטוח לרכב. כך אנחנו יכולים ליהנות מאפשרות לדעת בדיוק מה כל חברה מציעה לנו, להעמיד את זה למבחן מול הצעות של חברות אחרות, ואז לקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבורנו, על בסיס כל המידע והנתונים שעומדים לרשותנו.

יש לכך חשיבות גדולה, לא רק בשביל שנוכל לשלם פחות עבור ביטוח רכב אלא יש לכך חשיבות בשביל שאנחנו להפיק תועלת מרבית מהפוליסה שהחברה מציעה לנו. בין אם זה אומר, ליהנות מפוליסה עם כל התנאים שאנחנו צריכים ובין אם זה אומר, ליהנות מאפשרות למקד את החיפוש על תנאים חשובים עבורנו, בין אם זה ביחס לסוג ועלות הרכב, ביחס לאופי הנסיעות שאנחנו עושים, מיקום מגורים ומיקום עבודה, מספר נהגים ומספר נוסעים וכדומה. במילים אחרות, אנחנו יכולים ליהנות מפוליסה הרבה יותר ממוקדת לצרכים שלנו.

חשוב לבצע את הבדיקה הזאת בצורה מקיפה ונכונה ועל בסיס הצעת מחיר לביטוח רכב שאנחנו מקבלים מחברות שונות, לבחון מה הכי משתלם לנו. ייתכן מאוד שדווקא הצעה יקרה תשתלם בטווח הארוך יותר מאשר הצעה זולה, מאחר והיא תענה על הרבה יותר צרכים שלנו.

אילו סעיפים חשוב לבדוק כשרוכשים ביטוח רכב

ראשית, חשוב לבדוק האם הפוליסה כוללת מה שמכונה כינון אוטומטי, מצב בו החברה יכולה לגבות מכם סכום מסוים המגולם באחוז משווי הרכב, בנוסף להשתתפות עצמית שנקובה בפוליסה, במידה ונגרם נזק לרכב.

שנית, יש לבחון מה הגדרות של טוטאל לוס ועל פי איזה אחוז חברת הביטוח קובעת שאכן הרכב נמצא במצב זה.

שלישית, חשוב לבדוק מי הם הספקים ואנשי המקצוע איתם עובדת החברה. בין היתר, מי הם מוסכי ההסדר איתם עובדים החברה, שם תוכלו לבצע את הטיפולים שלכם. מן הסתם, ככל שהרשימה ארוכה יותר, כך אופציות הבחירה שלכם יהיו מגוונות יותר.

ארבע, חשוב לבדוק מה כולל ביטוח מקיף לרכב, אילו סעיפים נכנסים בו, בפרט כל מה שקשור לרכב חלופי, גרירה, שירות עד הבית וכדומה.

חמש, רצוי לעשות בדיקה על פי חוות דעת והמלצות חיצוניות, הן לגבי שירות החברה, הן לגבי מהירות זמן התגובה של החברה לתביעות של הלקוחות כלפיה ועד כמה החברה באמת הולכת לקראתם.

מאמרים נוספים
למידה ארגונית משפרת כל חברה
אחת המחלקות המתפתחות ביותר בשנים האחרונות בכל ארגון היא מחלקת...
למכירה דירה ברמת גן
למכירה דירה ברמת גן
בתחילת 2023 פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נתונים מעניינים לגבי מחירי...
כרומגן דוד שמש
כרומגן דוד שמש
איכות הסביבה חשובה לכם יותר ויותר? אתם מבינים, כמו כולם,...
חסכניים היינו: לקראת החג הרשתות הגדולות והקניונים במבצעים מיוחדים
הוצאות משק הבית בחגים יכולות להגיע לאלפי שקלים מעבר לשמחה...
לקראת החג עלייה ברכישת מוצרי חשמל, והיכן ניתן למצא בזול?
אחד התחומים שחווה עלייה דרמטית לקראת פסח הוא תחום האלקטרוניקה...
זהירות- זיופי חתימה דיגיטלית
אחד הבאגים הכבדים והבעייתיים ביותר של עולם הדיגיטל העכשווי, הוא...
להתגרש נכון ובהתאם לתפיסת העולם שלכם
כל פרידה היא קשה ומכתיבה את הקשיים שאנחנו מכירים בהתמודדות...
מדוע אנשים פונים לסיוע של בתים מאזנים?
טיפול באשפוז פסיכיאטרי יכול להיות מועיל למדי עבור אנשים החווים...
משלוח שוקולד ירושלים
אתם רוצים לשלוח למישהו מתנה קטנה עם שחרורו מבית החולים?...
החברה הסקוטית משיקה שני יינות חדשים כשרים לפסח - לבן ואדום של המותג שאטו לה ברטראנדס מצרפת
לקראת חג הפסח, הסקוטית מבית ישרקו, משיקה 2 יינות חדשים...
דילוג לתוכן