כיצד אתרי המכירות ברשת מוכרים לכם יותר

כיצד אתרי המכירות ברשת מוכרים לכם יותר
קרדיט תמונה Depositphotos

נכנסתם לסופרמרקט ורכשתם יותר מוצרים ממה שתכננתם? קיבלתם קופון במסרון לנייד אשר כולל שלושה פריטים שבדרך כלל אתם רוכשים באותו סל קניות? זה לא מקרי. כיום ניתן לחזות בקלות יחסית את הרגלי הצריכה שלכם, להציע לכם הטבות בהתאמה אישית ולעודד אתכם להגדיל את סל הקניות בכל רכישה ורכישה. כיצד זה מתאפשר? באמצעות רכיב ניתוח מכירות מובנה במערכות הבינה העסקית. 

ניתוח הרגלי צריכה באמצעות בינה עסקית. 

אנשים רוכשים מגוון פריטים מדי יום – מזון, משקאות, מוצרים מתכלים, טכנולוגיה, אופנה, צעצועי ילדים ועוד. בשונה מהעבר רבים מהם משלמים על הרכישה באשראי, כאשר אלו שרוצים לממש "הנחות מועדון" מוותרים לא פעם על הפרטיות שלהם בתמורה להנחה, ואילו אלו שבוחרים לשלם במזומן נדרשים במקומות מסוימים להשאיר פרטי יצירת קשר. למעשה במציאות הקיימת כל רכישה מתועדת ומצטברת לדאטה שאותה ניתן לסנכרן עם מאגרי מידע חיצוניים כמו מאגרי מידע דמוגרפיים וכך ליצור תשקיף צרכני לגבי קבוצות של צרכנים ואף לגבי האדם הפרטי. 

אנחנו שקופים יותר ממה שאנחנו מעריכים. 

עבור אנשים רבים אירוע הרכישה הוא עניין שיש בו הנאה ועונג, צרכנים אוהבים למלא את סלי הקניות ונהנים מאוד לרכוש פריטים בהנחות, כשהם רוכשים באופן מודע ברשת, הם ממתינים להנחות ולמבצעים בעיקר כאשר הפריטים המוצעים להם תואמים את הרגלי הצריכה שלהם. יתרה מכך בתקופות של משבר כמו מצב בטחוני מורכב או מגפה עולמית הצרכנים קונים יותר – כי הם חרדים מהמוות – ועצם פעולת הקנייה מרגיעה אותם. רשתות השיווק עדות לפסיכולוגיה העומדת מאחורי הרגלי הצריכה ומנתבות את הנתונים הנאספים על כל אחד ואחד להגדלת סלי המכירות בכל רכישה. 

כיצד רשתות השיווק בונות את תמהיל ההנחות שמעודד רכישות לא מתוכננות?

כיום מנהלי השיווק והמכירות מתבססים על מודלים סטטיסטיים ועל תצוגות חזותיות מתקדמות שמאפשרות להם בהקלקה אחת להבין את הנתונים מאחורי היקפי המכירה של כל פריט ופריט. הניתוח מבוצע באמצעות מסך ייעודי בו פריטי הרשת מסומנים בנקודות, כל הקלקה על נקודה פותחת שורה של נתונים הנגזרים מהקשרים נסתרים בדאטה – לדוגמה: היקף המכירות למוצר בחודש, מהם המאפיינים המשותפים לרוכשי הפריט, אילו פריטים נוספים נרכשו באותו סל הקניות ועוד. בדרך זו מנהלי השיווק והמכירות מסיקים מסקנות שונות ובוחנים דרכים ושיטות לעודד רכישות של פריטים שבדרך כלל לא נמכרים יחד בסל קניות אחד. 

חרף המצב הכלכלי הישראלים רוכשים יותר. 

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה לאחרונה את נתוני הרכישות באשראי בשנים 2021-2020 אשר מגלים כי חרף המצב הכלכלי ועליות המחירים במשק ישראלים עדיין קונים יותר מוצרי מזון (עליה מצטברת של 14%), מוצרי תעשייה (כ-15%), וצורכים שירותים (עליה של כ-21%).

הביקוש לרכישות מגיע מהציבור ועסקים יכולים למנף לטובתם את הנגישות הגבוהה לנתוני הצרכנים לצורך הגדלת סלי הקניות באמצעות מערכת למידת מכונה (AI) שלומדת לאורך הזמן את הרגלי הצריכה של הצרכנים השונים ומשקללת את הנתונים המצטברים יחד עם מאגרי מידע חיצוניים. בדרך זו ניתן לייצר המלצות קנייה מדויקות יותר באמצעות פרופיל אישי, להתאים מסעות פרסום, להפיק קופונים מותאמים ולאפשר ללקוחות להמשיך ליהנות מקניות בהנחה שמסבות להם עונג רב. 

מאמרים נוספים
המדריך לטיפול בהתמכרות: איך להחזיר את השליטה לחיים      
טיפול בהתמכרות: הדרך לשליטה עצמית טיפול בהתמכרות הוא תהליך מורכב ורגיש...
איך לשלוט במכשירי חשמל בלחיצת כפתור אחת?
מהו מפסק חשמל חכם? מפסק חשמל חכם הוא רכיב טכנולוגי המאפשר...
פרקט למינציה - הבחירה הנכונה לבית שלך
מהו פרקט למינציה? פרקט למינציה הוא פתרון פופולרי לעיצוב וריצוף הבית....
בקרת לחות
מערכות מיזוג אוויר מתקדמות: פתרונות חדשניים לכל צורך   
היתרונות של צ'ילר תעשייתי צ'ילר תעשייתי הוא מערכת קירור מרכזית שנועדה...
טיפול נפשי פרטי
חיפוש אחר טיפול נפשי פרטי בחיים המודרניים והמתוחים שאנו חיים בהם,...
ריהוט חוץ שמגדיר מחדש את האופן שבו חיים את המרחב הפתוח
ריהוט חוץ אינו רק אוסף של פריטים שמונחים בגינה. הוא...
כסאות חוץ שמשפרים את הנוחות בגינה
כסאות חוץ משפיעים ישירות על איכות החיים במרחב החיצוני. הם...
פגיעה עקב תאונת דרכים: כך תפעלו
תאונת דרכים היא אירוע מורכב בכל מקרה, אך במיוחד כשישנן...
הפחתת כאבים ודלקות עם בי קיור לייזר
כאבי כתפיים הם תופעה נפוצה שמשפיעה על רבים מאיתנו בשלב...
טסים לחופשת סקי? כך תבחרו את הציוד המתאים לרמת הגלישה שלכם
חופשת סקי היא אחת החוויות המרגשות שיש. ההרים הלבנים, האוויר...
דילוג לתוכן