הביקוש למורים פרטיים למתמטיקה גדול כיום מאי פעם. הצפיפות בכיתות, רמת ההוראה הנמוכה והשכר הזעום שזוכים לו המורים מובילים יותר ויותר הורים לשכור את שירותיהם של מורים פרטיים. לכן, לא מפתיע שצעירים ומבוגרים כאחד, פונים למקצוע ההוראה הפרטית.
יחד עם זאת, ראוי להדגיש שגם אם סיימתם בהצטיינות חמש יחידות לימוד במתמטיקה, לא די בכך כדי שהתלמידים ינהרו אליכם בהמוניהם. במאמר זה נסביר מה נדרש מכם כדי להפוך למורים פרטי מבוקשים.
שלב ראשון – בחרו את קהל היעד שלכם והתכוננו בהתאם
האם אתם מעוניינים ללמד תלמידי תיכון? או שאתם דווקא מעדיפים להתמקד בתלמידי בית ספר יסודי? כך או כך, עליכם להתכונן בהתאם. הרבה לפני שאתם ניגשים לתהליך חיפוש התלמידים, עליכם לבחור באיזה קהל יעד להתמקד.
על הבחירה להיעשות הן בהתחשב בשיקולים לימודיים והן בהתחשב בשיקולים בין-אישיים. למשל, אם אתם מסתדרים מצוין עם ילדים צעירים, אולי כדאי לכם לשקול ללמד תלמידי יסודי. לעומת זאת, אם אין לכם גישה לילדים, רצוי שתתמקדו בתלמידי חטיבת ביניים ותיכון. לאחר שבחרתם את קהל היעד שלכם, עליכם ללמוד את החומר היטב.
שלב שני – פרסמו את עצמכם
בעבר נהגו מורים פרטיים לתלות שלטים ברחובות או הסתמכו על פרסום מפה לאוזן כדי למצוא תלמידים חדשים. התפתחות הטכנולוגיה והרשתות החברתיות פתחה פתח לשיטות פרסום חדשות ואפקטיביות בהרבה.
מורים פרטיים מקלים ראש בשלב הפרסום והשיווק ומפסידים כתוצאה מכך תלמידים רבים. כיום, מרבית התלמידים וההורים מחפשים מורים פרטיים ברשת, כך שעליכם להקפיד על נוכחות עקבית ברשתות החברתיות ובפלטפורמות הייעודיות.
ישנן אינספור קבוצות פייסבוק לאיתור מורים פרטיים שבכל אחת מהן חברים אלפי משתמשים. בין קבוצות אלה ניתן למנות את "מורים פרטיים בכל הארץ", "מורים פרטיים למתמטיקה" ו-"שיעורים ומורים פרטיים".
על מנת לזכות בחשיפה בפייסבוק, אנו ממליצים לכם לנקוט בשני צעדים. תחילה, הקפידו שהפרופיל שלכם יהיה הולם ומקצועי. זכרו – בפייסבוק, הפרופיל שלכם הוא כרטיס הביקור שלכם. שנית, אנו ממליצים לכם לצרף לפרסומיכם תמונה או מודעה מעוצבת שיגרמו לאלגוריתם של פייסבוק לקדם את הפוסטים שלכם.
דרך מרכזית נוספת לאיתור תלמידים היא באמצעות פלטפורמות למציאת מורים פרטיים. דוגמה לפלטפורמה כזו היא אתר לסונס. מדובר בפלטפורמה המרכזת מעל ל-7000 מורים פרטיים בכ-1000 נושאי לימוד, והכל תחת קורת גג אחת.
על מנת להופיע בפלטפורמה, עליכם לבחור תכנית מנוי ולהקים פרופיל באתר שיכיל את הניסיון, נושאי הלימוד והתעריפים שלכם. בנוסף, תוכלו לסמן את ההשכלה שלכם ולקבל עדיפות אצל תלמידים שלומדים במוסד הלימודים שלכם.
לאחר שתקימו את הפרופיל שלכם ותופיעו באתר, תתחילו לקבל פניות מתלמידים בצ'אט ולקבוע את מועד, מיקום ומחיר השיעור. אחרי שיתקיים השיעור יוכל כל תלמיד להשאיר ביקורת, שתסייע לכם למצוא תלמידים נוספים.