רשת טיב טעם בחגיגה קולינרית לרגל חג השבועות

רשת טיב טעם בחגיגה קולינרית לרגל חג השבועות
צילום: יחצ

רשת טיב טעם, בחגיגה קולינארית של גבינות ויין לחג השבועות. ומציעה, בסניפיה מעדניות עשירות בגבינות מהארץ ומהעולם, יחד עם מגוון רחב של  מבצעים אטרקטיביים, על כל הגבינות, פסטות ויינות ועוד. בנוסף, הרשת תציע מגוון טעימות של גבינות בכ- 20 סניפים ברחבי הארץ.

בנוסף, טיב טעם הפיקה חוברת מתכונים ייחודית מבית טיב טעם וחברת הבת ישרקו במיוחד לחג השבועות. החוברת כוללת מתכונים מקוריים וייחודים, המבוססים על חומרי הגלם והמוצרים המיוחדים שניתן למצוא בטיב טעם. חוברת המתכונים תחולק בחינם לקהל לקוחות הרשת וגם במשלוחי האונליין.

צילום: יחצ

מה כדאי לדעת לפני קניית גבינה? בכל פעם שקונים יותר גבינה ממה שצריך "לאותו ערב", עולה השאלה איך שומרים ומאחסנים אותה בבית. לכך יש כמה כללים פשוטים, אבל קודם כל – איך בכלל קונים גבינה? איך לבדוק אם היא עדיין במצב טוב, או האם דרגת הבשלות שלה היא הדרגה הנכונה?

גבינות קשות מאוד – פרמזן, למשל, גרוייר או דומות להן – צריך לראות שאינן יבשות: שטח הפנים שלהם צריך להיות שלם, ללא חריצים, למשל, וצריכה להיות להן מעט גמישות. גבינות אלה לא מתיישנות היטב מחוץ למחלבה (עד 3 שנים), מי שמוכר לכם פרמזן "מיושנת שבע שנים" מוכר לכם סחורה ישנה, ולא גבינה מתיישנת…

פרמזן: אין הבדל בין הגבינות הארוזות כמשולשים בוואקום, וגבינות שנחתכות מגלגלי גבינה, במשקל. להפך: הגבינות בוואקום שומרות טוב יותר על הלחות שלהן ועל הארומות. גבינות "במשקל" חייבים לדעת איך אוחסנו ונשמרו. כאן חשוב מאוד לדעת שהגבינות שנמכרות ברשת טיב טעם נמצאות תחת פיקוח מתמיד ונשמרות בתנאים האופטימליים, הן במחסני החברה המקוררים, והן בסניפים השונים.

ומה בדבר ריחות? צבעים? לכל גבינה הריחות והטעמים האופייניים לה. זה מה שמבדיל ביניהן, בסופו של דבר. לאחר תקופת זמן, גבינות מסוימות – בעיקר גבינות "עובש", אך לא רק – מפתחות ארומות חזקות יותר.

גם מבחינת צבעים, גבינות משתנות. צבעיהן מתכהים: לבן הופך צהבהב, וצהוב הופך ענבר וחום. בגבינות קשות שונות אפשר לראות גבישי סוכר חלב מתגבשים, נוצצים ומבריקים. אלה הם סימנים טובים, שאם הם מופיעים בגבינות הנכונות, הם ערובה לאיכות ולדרגת ההתיישנות. מצד שני, חלק מהגבינות מוציאות ומפרישות את שומן החלב, הן מקבלות ברק של שומן. בעבור זמן זה, הגבינה מתייבשת.

איזה גבינות הכי מתאימות לשלב עם הפסטה: הגבינות הבאות מתאימות מאוד לשילוב עם  פסטה –  כל אחת בדרכה. מומלץ להוסיף לרטבים, לגרר מעל או להקרים. פונטינה ,טעמים אדמתיים, ניתכת מצוין.  פרמזן, מוסיפה מליחות, מתיקות, עוקצניות ומרקם. חובה לרביולי! גורגונזולה, מליחות, חריפות, ארומות וגוף. פקורינו , כל הסוגים מצוינים לגרור. נסו אותה עם חצילים שרופים. מעדן.

צילום: יחצ

איזה גבינה הולכת עם יין ומה מומלץ?  בשידוך בין יין וגבינה חפשו טעמים משלימים או ניגודיים, בלי שהאחד ישתלט על טעמו של השני. גבינות לבנות, עדינות, חמצמצות , יינות לבנים יבשים כמו סוביניון בלאן. גבינות עדינות, יינות אדומים פירותיים – לדוגמא שיראז אוסטרלי או פינוטז' דרום אפריקאי. גבינות חזקות או מיושנות , יינות אדומים כבדים מצרפת – מאזור בורדו ובורגנדי או ספרד – ריוחה , ואיטליה – קיאנטי קלאסיקה רזרבה. גבינות כחולות , לבנים או רוזה מתוקים (יינות קינוח כמו  מוסקט, יינות חצי יבשים  כמו גוורצטרמינר או ריזלינג גרמני ) גבינות עיזים , יינות ארומטיים לבנים צעירים – כמו סוביניון בלאן או  אדומים צעירים כגון יינות קוט דה רון. גבינות כבשים , לפי טעמן. בדרך כלל הן תהינה עדינות יותר מגבינות העיזים ויתחברו להן יינות שרדונה עדינים או יינות מבעבעים קלים.

מבצעים לדוגמא: מגוון גבינות פארמס' צ'יז Farmer’s Cheese 120-200 גר'/ Ashley 190 גר', השני ב 50%, גורגונזולה פיקנטה/דולצ'ה, 150 גר' ב 15.90 ₪ ליח', ירקות קפואים טבעפרוסט 800 גר', 2 ב 24 ₪, שמן זית YBARRA כתית מעולה 750 מ"ל, ב 29.9 ₪, פסטה/ניוקי/לזניה גרפולו סוגים שונים 500 גר', השני ב 50%, מגוון פסטות אורגניות הרדוף 400/500 גר', השני ב 50%, פיצה משפחתית מעדנות 500-550 גר', 2 ב 25 ₪, גלידת בן אנד ג'ריס 500 מ"ל, 2 ב 36 ₪, בצק פיצה/עלים מצונן ומוכן לאפיה שמרית 300-415 גר', 2 ב 25 ₪, תחליפי גבינה טבעונית וגה 150-200 גר', השני ב 50%, סלמון טראוט מעושן פורל ים, ב 14 ₪ ל 100 גר', גאודה עיזים הולנדית/גרנה פרנו איטלקית, ב 8.5 ₪ ל 100 גר', גבינת ברי לה רוסטיק, ב 8.5 ₪ ל 100 גר', ביצי דג אלתית קוויאר, ב 45 ₪ ל 100 גר' ועוד.

מאמרים נוספים
חרבות וצ'ייסרים: מה צריך כדי ליהנות בפורים עד דלא ידע?
אם הינו צריכים לתאר את פורים במילה אחת היינו בוחרים...
רשימה שחורה? פערים של עשרות אחוזים במחיר הטחינה חברת אחוה: "אנחנו גאים בפעילות העסקית שלנו ובמדיניות המחירים שלנו כבר עשרות שנים"
דו"ח סטורנקסט שבדק את המחיר הממוצע לצרכן של טחינה גולמית...
מהחקלאי לצרכן: רשת הקמעונאות דהן משיקה סניף חדש
רשת דהן המונה עשרות סניפי קמעונאות בארץ- 10 סופרמרקטים, 2...
לחכות בתור? זה כל כך 2020! רשת Si Caf'e משיקה אפליקציה חדשנית שתגיש לכם את הקפה עד לפתח הרכב!
שיוצאים לטייל ברחבי הארץ עם כל המשפחה ומבלים חלק ניכר...
בן& ג'ריס מצטרפים לראשונה ל Wolt Market: אבי זינגר מנכ"ל בן אנד ג'ריס: "שת"פ זה יהווה מנוע צמיחה נוסף לבן אנד ג'ריס ישראל, וירחיב את מעגל הלקוחות שייהנו מהמגוון הייחודי של טעמי הגלידה המוכרים והאהובים באמצעות אפליקציית Wolt – עד הבית!"
מותג הגלידות בן &ג'ריס מצטרף לרשת החנויות הכחולות Wolt Market,...
סיר אורז ואידוי לבישול בריא!
מותג מכשירי החשמל האמריקאי לבית ולמטבח DECKER & ,BLACK המיובא...
המותג FILL IT משיק תוסף תזונה לגברים המיועד לעצירת נשירה, חיזוק השיער ועידוד צמיחת שיער חדשה
תוסף התזונה פורץ הדרך FILL IT (פיל איט), מבית דה...
מוצרי הניקיון שיהפכו את חייכם לקלים!
רוצים להחזיר את הצבע הבהיר והיפה לריהוט שלכם? ניסיתם הכל...
חימום מקצועי למאפיות
אחד המוצרים החשובים ביותר במאפיות זה ללא ספק תנור למאפיה...
המדריך הגדול לקניות לחג השבועות
אז תכננתם לפרטי פרטים את הארוחה החלבית לשבועות – איזה...
דילוג לתוכן