פולי קפה מומלצים

פולי קפה מומלצים
קרדיט לתמונה: shutterstock

העולם נחלק לשניים: אלו שאוהבים קפה, ואלו שלא. אין באמצע. קפה הוא משקה אלמותי המלווה את סדר יומם של אנשים רבים ברחבי העולם, ממגוון תרבויות ועמים. אנשי הקפה יודעים בדרך כלל מה הם אוהבים בדיוק: כמה מים וכמה חלב להוסיף לקפה, אם בכלל, כמה סוכר, איזה סוג קפה וכמה חם הוא יהיה. 

לאנשים מבחוץ, שפחות בקטע של קפה, נדמה כי אנשי הקפה הם נודניקים מקצועיים שצברו כמות עצומה של ג'וקים בראש. אבל רק אנחנו, אנשי הקפה, יודעים בינינו לבין עצמנו מה ההבדל בין קפה מושלם ומדויק לקפה שהוא לא משהו, ששותים רק בשביל הנימוס אצל המארחים. בשבילכם, הכנו פה סקירה קצרה עם טיפים לבחירת פולי הקפה המובחרים שלכם.

איפה לחפש את הפולים?

קודם כל, מומלץ לקנות פולי קפה בקלייה מקומית אצל מקצועני קפה. אנשים שעוסקים בקליית קפה כמקצוע יבינו מה הטעם שאתם מחפשים וידעו להתאים לכם אותו במדויק. הכי חשוב – הם יתנו לכם את הפולים הטריים ביותר, כאלו שעברו קלייה מול העיניים שלכם. אם אין לכם זמן לחפש אחר קולים מקומיים, תוכלו לחפש ברשת חברות המתמחות בקליית פולי קפה בתערובות שונות וממקורות שונים ומגוונים. בפולי קפה מאורו תוכלו למצוא מגוון של פולים איכותיים וטריים ממגוון מקורות וארצות.

סוגים של פולים

מי שקצת מבין בתחום מכיר את פולי הערביקה ואת פולי הרובוסטה, אך לא כולם מכירים את ההבדלים ביניהם ומה מייחד כל אחד מהם. פולי רובוסטה הם פולים עמידים יותר מבחינה חקלאית וגם גדלים מהר והרבה יותר. פולי רובוסטה גם מכילים כמות גבוהה של קפאין, ולכן תוצרת מסוג רובוסטה היא נפוצה יותר, נמכרת יותר ובהכרח גם זולה יותר.

פולי ערביקה נחשבים לאיכותיים וטעימים בהרבה, משום שהם צומחים וגדלים במשך תקופה ארוכה יחסית שמשביחה אותם. בדרך כלל פולי ערביקה ייטיבו לצמוח באזורים גבוהים וקרירים. בגלל התנאים המיוחדים הנדרשים לגידול הפולים הללו ומשך זמן הגידול הממושך מחירם של פולי ערביקה גבוה יותר בשווקים.

רמת החומציות של הפולים גם היא פרמטר חשוב לאיכותם ולטעמם. החומציות היא חלק אינטגרלי אמנם מטעמו של הקפה הטבעי, אך קפה איכותי יותר נחשב לכזה כאשר רמת החומציות בו נמוכה יותר. פולי הקפה שגדלו בארצות אפריקה יהיו לרב בעלי רמת חומציות גבוהה יותר מפולים שגדלו בדרום אמריקה או במזרח הרחוק. אופן הטחינה ומשך זמן הקלייה גם הם תורמים למידת החומציות, כאשר קפה קלוי מידי או טחון יתר על המידה יהיה חומצי יותר ובעל טעם מר.

ישנם פולים בעלי זן יחיד, המגיעים ממקור גידול אחד לעומת התערובות המשלבות טעמים וסגנונות. תערובת משובחת ונכונה לרב תהיה איכותית יותר מפולי קפה ממוצא אחיד.

מאמרים נוספים
למכירה דירה ברמת גן
למכירה דירה ברמת גן
בתחילת 2023 פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נתונים מעניינים לגבי מחירי...
כרומגן דוד שמש
כרומגן דוד שמש
איכות הסביבה חשובה לכם יותר ויותר? אתם מבינים, כמו כולם,...
חסכניים היינו: לקראת החג הרשתות הגדולות והקניונים במבצעים מיוחדים
הוצאות משק הבית בחגים יכולות להגיע לאלפי שקלים מעבר לשמחה...
לקראת החג עלייה ברכישת מוצרי חשמל, והיכן ניתן למצא בזול?
אחד התחומים שחווה עלייה דרמטית לקראת פסח הוא תחום האלקטרוניקה...
זהירות- זיופי חתימה דיגיטלית
אחד הבאגים הכבדים והבעייתיים ביותר של עולם הדיגיטל העכשווי, הוא...
להתגרש נכון ובהתאם לתפיסת העולם שלכם
כל פרידה היא קשה ומכתיבה את הקשיים שאנחנו מכירים בהתמודדות...
מדוע אנשים פונים לסיוע של בתים מאזנים?
טיפול באשפוז פסיכיאטרי יכול להיות מועיל למדי עבור אנשים החווים...
משלוח שוקולד ירושלים
אתם רוצים לשלוח למישהו מתנה קטנה עם שחרורו מבית החולים?...
החברה הסקוטית משיקה שני יינות חדשים כשרים לפסח - לבן ואדום של המותג שאטו לה ברטראנדס מצרפת
לקראת חג הפסח, הסקוטית מבית ישרקו, משיקה 2 יינות חדשים...
השקה לפסח: המותג LG משיק בישראל לקראת פסח את ה LG WashTower החדשני שהינו "מגדל כביסה" - מוצר אחד המשלב מכונת כביסה ומייבש כביסה
המותג LG משיק בישראל לרגל חג הפסח:  'מגדל כביסה': LG...
דילוג לתוכן