על רקע גל עליות מחירי המזון שלאחר הפסח חברת אחוה בפנייה לשר הכלכלה: "הוצא אותנו מהרשימה השחורה – אנו המותג הזול על המדף"

על רקע גל עליות מחירי המזון שלאחר הפסח חברת אחוה בפנייה לשר הכלכלה: "הוצא אותנו מהרשימה השחורה – אנו המותג הזול על המדף"
צילום: דרור קליש

החברה טוענת כי שיעור ההנחה שהיא מעניקה לטחינה גבוה יותר מעליית המחיר שביצעה בחודש פברואר, בגינו נכנסה לרשימה השחורה של משרד הכלכלה • על פי בדיקת סטורנקסט, מותג הטחינה של אחוה הוא הזול ביותר על המדף ובפער של עשרות אחוזים לעומת טחינות מתחרות. "על פי כל היגיון סביר אנו אמורים להופיע ברשימת זהב, טוענת החברה.

חברת "אחוה", יצרנית מוצרי הטחינה, חלוה ודברי מאפה המובילה בישראל, פנתה במכתב למשרד הכלכלה ועדכנה, כי הודיעה לרשתות השיווק על מבצע הנחה לטחינה אחוה עד לסוף חודש מאי. החברה מבהירה במכתבה, כי על אף שנושא האספקות של חומר גלם זה עדיין לא ודאי ומוחלט, היא הוזילה את הטחינה בשיעור של כ-10%, מבצע אשר היה בתוקף לכל אורך חג הפסח, וימשיך לל"ג בעומר ויום העצמאות. מבצע ההנחה של אחוה, שנכנס לתוקף החל מה-1 באפריל, מגיע לאחר שהחברה נאלצה להעלות בחודש פברואר את מחיר הטחינה בשיעור של כ-7.5%, זאת בעקבות מחסור חמור בשומשום אותו היא מייבאת מאתיופיה, שנוצר בעקבות המלחמה.
על אף מדיניות המחירים המוזלת של החברה לכל אורך השנה, נכנסה החברה ל"רשימה השחורה" שיזם שר הכלכלה ניר ברקת, שכללה יצרנים ויבואנים אשר העלו מחיר בתקופת המלחמה. בזכות קבלה של מלאי שומשום שנתקע בנמל ג'יבוטי עקב פעילות החות'ים, יוצאת אחוה במבצע על טחינה גולמית.
לדברי יובל מלאך, סמנכ"ל השיווק והמכירות של אחוה, "אם מלחמה ביוקר המחייה אכן עומדת בראש סדר העדיפויות של משרד הכלכלה, הרי שלצד רשימה לבנה ורשימה שחורה יש להציג גם רשימת זהב, בה יופיעו יצרנים שמוכרים במחיר הוגן ומשתלם בעקביות ובשיטתיות. לפי כל קריטריון והיגיון סביר, אחוה תופיע בראש רשימה זו". לדבריו, המבצע הינו פועל יוצא של אסטרטגיית התמחור של המפעל ואם תוכל להמשיכו, או להוזיל את המוצר, היא תעשה זאת, כי זו דרכה.

צילום: יעל האן

 

מאמרים נוספים
הפוך על הפוך - מה כדאי: פּוּךְ טבעי או פּוּךְ סינטטי?
חורף בורדינון, בוטיק הטקסטיל הייחודי בישראל                                           הפוך על הפּוּךְ אז מה...
רשת גלי משיקה את הטרנד החם לעונה הקרה: נעלי אוקספורד האייקוניות שילוב מנצח של נוחות ולוק מתוחכם
מסתמן כי סגנון  אוקספורד הבריטי הוא ה- טרנד במלתחת נעלי...
נוחות עם סטייל: טרנד נעלי הלאופרס לסתיו
רשת הלב הכחול, המובילה בתחום הנעלת הנוחות בישראל, מציגה את...
מותגי האופנה לי קופר ולי קופר קידס במבצע Shopping IL שווה במיוחד - ג'ינסים עד 99.90 ש"ח בלבד!!!
מותגי האופנה לי קופר ולי קופר קידס יוצאים במבצע חד...
רשת H&O עולה בקמפיין AI חדשני בהשקעה הנאמדת בכ-1 מיליון ש"ח
לראשונה בישראל נוצר סרט פרסומות שכולו בינה מלאכותית כולל הלבשת...
אופנה וטכנולוגיה נפגשים בצבע
מותג השעונים G-SHOCK מבית הענקית היפנית CASIO מציג שעון יוניסקס...
כך תכינו את ביתכם לחורף בקלות ובסטייל
מומחי מותגי הלייף סטייל המובילים ורדינון ונעמן עם עצות פרקטיות...
הטרנד החם של העונה במלתחת הנעלים לחורף 2025: קולקציית נעלי הלאופר - שילוב  של נוחות וסטייל   
הטרנד החם של העונה במלתחת הנעלים לחורף 2025:  קולקציית נעלי...
כך נראת קולקציית הקפסולה שעיצבה אילנית לוי לבית האופנה GOLBARY
שיתוף הפעולה של גולברי עם מנחת הטלויזיה ודוגמנית העל אילנית...
חדש ברשתות המזון והשיווק מזרני ויסקו אורטופדים (Everest) עם 10 שנות אחריות קבוצת קיבוץ השלושה משיקה מזרנים אורטופדים שימכרו ברשתות מזון ושיווק במחיר צרכן החל מ - 699 ₪ בלבד!
קבוצת 'קיבוץ השלושה'  אשר נכנסה  לראשונה לתחום מזרני השינה, משיקה...
דילוג לתוכן