מתכוננים לחנוכה: מומחי dyson מסבירים כיצד ניתן למנוע את ריחות הטיגון כדי שננשום אוויר חג נקי יותר

מתכוננים לחנוכה: מומחי dyson מסבירים כיצד ניתן למנוע את ריחות הטיגון כדי שננשום אוויר חג נקי יותר
צילום: יח"צ דייסון

חנוכה הוא ללא ספק חג של טיגונים במטבח. סופגניות ולביבות שמטוגנות בשמן עמוק ויוצרות אדי טיגון וריחות מסביב שעלולים להביא לזיהום אוויר ואף להשפיע על האוויר שאנחנו נושמים. אז כדי שנוכל להקל על החשיפה שלנו למזהמים השונים המשתחררים כתוצאה מהטיגון וליהנות מחג בריא יותר, מומחי dyson מעניקים טיפים שיסייעו לנו לנשום אוויר נקי יותר.

מכשירי בישול:
תהליך הבעירה פולט חלקיקים אולטרה -דקים, הכוללים טיפות שמן, אדים מזהמים המשמשים לבישול, מרכיבים ותרכובות אורגניות מרוכזות. מחקרים מצאו כי רמות החנקן דו חמצני (NO2) גבוהות באופן עקבי בבתים המבשלים עם גז ולא תנורים חשמליים. בנוסף, זה גם הצביע על כך שהרמות היו גבוהות יותר כאשר מבשלים פרקי זמן ארוכים יותר.

תנורים חשמליים עשויים לא לייצר זיהום אוויר רב כמו מכשירים המופעלים על ידי גז, אך ניתן להפיק חומר חלקיקי מהמזון המתבשל על הכיריים, ללא קשר לדלק.

תנורים הם גם עברייני זיהום, במיוחד אלו עם תוכנה לניקוי עצמי, כך עולה ממחקר לשכת משאבי האוויר של קליפורניה משנת 2020. כאשר פסולת מזון נשרפת, ריכוזים של חומרים חלקיקים שעלולים להזיק, NO2, פחמן חד חמצני ופורמלדהיד משתחררים לאוויר המטבח.

צילום: יח"צ דייסון

שיטות בישול:

אופן בישול המזון יכול להשפיע על זיהום האוויר בתוך המטבח. בישול על בסיס שמן, כגון צלייה וטיגון בדרך כלל מזהם יותר מאשר בישול על בסיס מים כמו הרתחה או אידוי, מכיוון שהוא יוצר יותר חלקיקים דקים.
ריחות שנוצרים בזמן השחמה של אוכל – כמו צלייה של סטייקים או קליית לחם – עלולים להפיץ ריח מושך, אך התרכובות המשתחררות בתהליך הבישול הגורמות לריחות אלה, הן למעשה מקור לזיהום גז.

מחקר שנערך בסידני באמצעות מומחי איכות האוויר של dyson מצא כי החשיפה האישית לרמות NO2 ו- PM2.5 גדלה בזמן צלייה של אוכל בחוץ על מנגל. אמצעים פשוטים כגון בחירת בישול על בסיס מים במידת האפשר ומזעור שיטות בישול המזהמות יותר, יכולים לסייע במזעור החשיפה האישית למזהמים מסוכנים.

סוג המזון
סוג המזון וטמפרטורת הבישול משפיעים גם הם על כמות הזיהום המשתחרר לאוויר. פליטות גבוהות יותר נפוצות בטמפרטורות גבוהות יותר, ומרכיבים בעלי תכולת שומן גבוה מגבירים את הזיהום.

סוג השמן המשמש לבישול יכול להשפיע על רמות המזהמים ובאופן כללי, שמנים בעלי טמפרטורת עשן גבוהה יותר מייצרים רמות נמוכות יותר של חלקיקים. מחקרים מצביעים על כך ששמן הזית הוא אחד מעברייני הזיהום הגרועים ביותר, ומשחרר את ריכוז החומרים החלקיקים הגבוה ביותר.

"ההבנה בזיהום אוויר פנימי הוא השלב הראשון בהעצמת אנשים לבצע בחירות חכמות יותר במטבח כדי לסייע בהפחתת חשיפת זיהום האוויר", אומר השף הראשי של dyson, ג'ו קרואן. "שינויים פשוטים בשגרה כגון סוג וכמות השמן שבה משתמשים לבישול יכולה להיות השפעה חיובית במטבח. "

אז איך אפשר ליהנות מטיגון של מטעמי החג מבלי לדאוג לזיהום פנימי בבית? סדרת מסנני האוויר של dyson הכוללת Dyson Pure Hot+Cool™ ו- Dyson Pure Cool™ ו Formaldehyde Dyson Pure Cool , לוכדים 99.95% מן האלרגנים והמזהמים המזיקים בחללים סגורים, מה שאומר שאפשר לבשל מבלי לדאוג. המסננים מסלקים חלקיקים עד לגודל של 0.1 מיקרון, ולאחר מכן מזרימים סירקולציה של אוויר מטוהר ומסונן לחלל החדר.

מאמרים נוספים
מתנת פסח חינוכית לילדים סקרנים: מיני מיקרוסקופ בעל 7 פונקציות!
המותג האמריקאי החדש בישראל CARSON, המתמחה באביזרים אופטיים מתקדמים המעוגנים...
השקה לפסח: המותג LG משיק בישראל לקראת פסח את ה LG WashTower החדשני שהינו "מגדל כביסה" - מוצר אחד המשלב מכונת כביסה ומייבש כביסה
המותג LG משיק בישראל לרגל חג הפסח:  'מגדל כביסה': LG...
מותג האיפור והטיפוח SACARA משיק: סדרת מסקרות צבעוניות לריסים ב- 6 צבעים אופנתיים ונוצצים
מותג האיפור והטיפוח SACARA משיק סדרת מסקרות צבעוניות לריסים נוצצים....
מונוכרומטיות אביבית
מותג השעונים SHOCK- Gמבית ענקית השעונים היפנית CASIO, הידוע בשעוניו...
"לא מתחפשים, מתאפרים" רשת SACARA משיקה קולקציית לוקים והשראות לפורים לשנת 2024 בשת"פ עם יוצרת התוכן נועה סול מתן + טיפים כיצד להכין בבית תחפושת גלקסיה באמצעות איפור בלבד
לקראת חגיגות פורים 2024, נבחרה יוצרת התוכן נועה סול מתן,...
מייבש השיער החדש של דייסון בהופעת בכורה בתערוכת האופנה Chloé בפריז
גארי גיל מציג לוק חדש בעזרת מייבש השיער Supersonic r™...
השקה פורימית: הזמרת אנה זק עם בכירי סאקרה ומליסרון משיקים חנות קונספט לחג פורים
שלשום בצהריים (4.3) הגיעו כוכבי רשת, מובילי דעת קהל, ובכירי...
יום המתולתלות שמח! לכבוד יום התלתלים הישראלי המתקיים ב 3 במרץ, מומחי השיער של Dyson מעניקים טיפים והמלצות שכל מתולתלת צריכה להכיר
שימוש בחום קיצוני? זה עלול לפגוע בקרקפת חום גבוה יכול להשפיע...
"לא מתחפשים, מתאפרים" מותג האיפור והטיפוח SACARA משיק לחג הפורים: פלטת קרם מקצועית לאיפור הפנים, הגוף המורכבת מ -12 גוונים ססגוניים וזוהרים
מותג האיפור והטיפוח SACARA משיק לפורים 2024 קולקציות צבעוניות ואיכותיות...
כניסה בינלאומית: חברת THE A BRAND הישראלית משיקה אתר און ליין בינלאומי המאגד את כל מותגי הבית שלה
החברה שמזוהה בעיקר עם מוצר הדגל תוסף התזונה 'פיל איט'...
דילוג לתוכן