מי ואיך יכול לקבל אזרחות ישראלית

מי ואיך יכול לקבל אזרחות ישראלית
קרדיט canva

נושא קבלת אזרחות ישראלית לתושבי מדינה זרה מתחלק לשני חלקים עיקריים: כאשר מדובר על אדם יהודי ישראל היא מדינה המעודדת קליטה ועליה ובמסגרת חוק השבות כל אדם יהודי יוכל לעלות ארצה, לקבל סל קליטה שיעזור לו להשתלב בארץ ולפתוח בחיים חדשים בישראל. הדבר שונה לחלוטין כאשר אדם זר יגיש בקשה להתאזרחות. אם אינו יהודי מדובר על תהליך מורכב וארוך אם בכלל תהיה הסכמה מצד הרשויות לפתוח בתבליך ההתאזרחות. כאשר מדובר בבן או בת זוג של אזרח ישראלי הדבר יהיה קל יותר- יהיה בסיס לכך שהוא יקבל אזרחות ישראלית בסופו של דבר אך יהיו לא מעט מכשולים שיצטרך לעבור ותנאים בהם יצטרך לעמוד כך שליווי של עורך דין המומחה בתחום זה הוא רצוי מאוד.

תהליך ההגירה וקבלת מעמד תושב קבע

כאמור, מדובר בתהליך לא קל. גם כאשר מדובר על יהודי שיכול במסגרת חוק השבות לעלות לישראל עדיין ישנה פרוצדורה שיש לעבור. יש הגיש בקשה למשרד הפנים להגר למדינת ישראל. הגירה לישראל תהיה פשוטה יחסית עבור יהודים, ובמסגרת התיקון שנעשה ב 1970- גם ילדיהם ונכדיהם יקבלו את הזכות לעלות לישראל אלא אם כן החליטו שלא להיות יהודים. עדיין, כדי שהדברים יהיו קצרים ופשוטים ככל האפשר, שלא יהיה חוסר במסמכים ו"סחבת" כדאי להיעזר בעורך דין מומחה להגירה המכיר היטב את התהליך ואת הדרישות. כאשר מדובר על בן זוג של אזרח ישראלי או יהודי מדובר בהליך מורכב הנמשך כ 5 שנים ואף יותר. זאת במטרה למנוע נישואים פיקטיביים למטרת קבלת מעמד אזרח בישראל בלבד.

סוגים של אשרות כניסה לישראל

כמו במדינות רבות אחרות, גם לישראל יהיה צורך בויזה במצבים שונים. ישנם מספר סוגים של ויזה לישראל. סוג הויזה הראשון הוא ויזת תייר. כל אדם המגיע לישראל שוהה בה עם אשרת תייר. כאשר זו מדינה שלישראל יש הסכם דו צדדי איתה כמו ארה"ב, מדינות האיחוד האירופי ועוד, אשרת תייר תינתן עם ההגעה. במדינות אחרות כמו מדינות אפריקה, סין ועוד התיירים המעוניינים להגיע לישראל יצטרכו להיערך  מראש ע"י פניה לשגרירות או לקונסוליית ישראל במדינתם. ויזה זו נקראת 2B. סוג ויזה אחר הוא ויזה למטרת עבודה- 1B. ויזה זו מיועדת לעובדים זרים. היא תקפה לשנה וניתן להאריכה עד תקופה של כחמש שנים. ויזה מסוג 4B מיועדת למעוניינים להתנדב בישראל. בתוך ויזה לעבודה בישראל נעשית הפרדה בין עובדים זרים בעבודות כמו בניה, חקלאות, סיעוד ועבודות מסוג זה לבין מומחים זרים.

מאמרים נוספים
סנדל או נעל?
רשת ההנעלה הלב הכחול, המתמחה בהנעלת נוחות לנשים ולגברים ומייבאת...
לעצמאות: מצית זיפו פטריוטי
מותג המצתים האמריקאי ZIPPO המתמחה במציתים איכותיים ומעוצבים בשלל דוגמאות...
טיפול בדיכאון וחרדה
דיכאון וחרדה הפכו להיות שתי תופעות שכולנו מכירים את השם...
למידה ארגונית משפרת כל חברה
אחת המחלקות המתפתחות ביותר בשנים האחרונות בכל ארגון היא מחלקת...
למכירה דירה ברמת גן
למכירה דירה ברמת גן
בתחילת 2023 פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נתונים מעניינים לגבי מחירי...
כרומגן דוד שמש
כרומגן דוד שמש
איכות הסביבה חשובה לכם יותר ויותר? אתם מבינים, כמו כולם,...
חסכניים היינו: לקראת החג הרשתות הגדולות והקניונים במבצעים מיוחדים
הוצאות משק הבית בחגים יכולות להגיע לאלפי שקלים מעבר לשמחה...
לקראת החג עלייה ברכישת מוצרי חשמל, והיכן ניתן למצא בזול?
אחד התחומים שחווה עלייה דרמטית לקראת פסח הוא תחום האלקטרוניקה...
זהירות- זיופי חתימה דיגיטלית
אחד הבאגים הכבדים והבעייתיים ביותר של עולם הדיגיטל העכשווי, הוא...
להתגרש נכון ובהתאם לתפיסת העולם שלכם
כל פרידה היא קשה ומכתיבה את הקשיים שאנחנו מכירים בהתמודדות...
דילוג לתוכן