מה צריך לבדוק לפני שמתקינים בר מים?

מה צריך לבדוק לפני שמתקינים בר מים?
קרדיט freepik

מי הברז בישראל אמנם מותרים לשתייה, ומומחים של משרד הבריאות קובעים שניתן לשתות אותם ללא חשש, אך ישראלים רבים מעדיפים לשתות מים מסוננים בביתם. יש לכך לא מעט סיבות, שרובן הן בריאותיות וקשורות לכך שמים מסוננים הם נקיים ובריאים יותר. בכל הנוגע לשתיית מים, גם אנשים רבים שמזניחים את בריאותם בהרבה היבטים אחרים, יבחרו לשתות מים מינרליים או מי ברז מסוננים, ולא מי ברז רגילים. 

אם החלטתם לרכוש בר מים לבית, ולא היה לכם אחד כזה קודם לכן, יש כמה דברים שאתם צריכים לבדוק, לפני ההתקנה הראשונית. מתקני מים שונים, שניתנים להתקנה בבתים, משתייכים לחברות שונות ויצרנים שונים, ויש צורך לבדוק את שיטת הסינון של המכשיר וגם את עלויות ההתקנה והאחזקה שלו. את הבירורים האלה כדאי לעשות מראש, כדי למנוע מצב שבו אתם מגלים שהעלויות הן גבוהות מדי או שהבר אינו עומד בציפיות שלכם. 

אופן ההתקנה ועלויות השימוש והתחזוקה

הדבר הראשון שיש לבדוק, כאשר בוחרים להתקין בר מים חדש, הוא את העלויות שלו. העלויות מתחלקות לעלויות של ההתקנה הראשונית ולעלויות של האחזקה של בר המים בהמשך. מתקני מים שיש להם סנני פחם ואור אולטרה סגול לסינון, דורשים החלפה של הסננים אחת לכמה חודשים. אם ההחלפה לא תתבצע בזמן, איכות המים עלולה להיפגע והמתקן כבר לא יסנן כראוי את המים. לכן, חשוב לוודא האם ישנה עלות חודשית קבועה לאחזקת המתקן ומה קורה בכל פעם שיש צורך להחליף סנן או חלק אחר שלו. חברות רבות מציעות עסקת חבילה שבה אתם משלמים תשלום קבוע, ומקבלים בכל שלושה או שישה חודשים את החלק שצריך להחליף – כחלק מהעלות הקבועה. 

בנוסף לכך, כדאי לבדוק מה קורה במידה ויש תקלה במכשיר. האם יש לכם אחריות על ביצוע תיקונים? לכמה זמן האחריות הזו תקפה? ובנוסף לכך, האם העלות החודשית מכסה גם קריאה לטכנאי כדי לתקן תקלות שיכולות לקרות? 

באיזו שיטה עובד בר המים?

דבר נוסף מאוד שחשוב לבדוק, בטרם מקבלים החלטה סופית, היא השיטה שבה עובד המתקן. ישנם מתקנים שעובדים רק בשיטה של סינון עם פחם וסננים אחרים. מתקנים אחרים כוללים לא רק סנני פחם, אלא גם הקרנה של אור UV אולטרה סגול שמשמש לסינון חלקיקים גם כן. כדאי לקרוא על הסוגים השונים של הסננים, ולבחור במוצר שבאמת מסנן היטב את המים, כך שתוכלו ליהנות בביתכם ממים צלולים, נקיים וטעימים בכל עת שתרצו. במרבית מתקני המים מותקנים לפחות שני סננים מסגים שונים, וחשוב לדעת באיזו שיטת סינון בדיוק נעשה שימוש במתקן המים שלכם. 

מכשיר עם תו תקן

מכשירי סינון מים ביתיים רבים פועלים על פי תו תקן ישראלי. חשוב לבדוק אם המכשיר שלכם תואם לתו התקן הזה, וכדאי לשקול מחדש את הבחירה במידה והמכשיר אינו עומד בתו התקן. תו התקן נועד להבטיח את האיכות של מכשירי סינון המים, והוא מבטיח שמדובר במוצר אמין ואיכותי יותר.

נוחות השימוש של בר המים

לבסוף, כדאי לבדוק גם כמה נוח להשתמש במתקן. כך למשל, מתקני מים רבים כוללים אפשרות להרתחה ולחימום של המים, כך שאתם יכולים לקבל מים חמים ללא צורך בשימוש בקומקום חשמלי. בנוסף לכך, יש לבדוק את נוחות הממשק של בר המים, בין אם הוא מכני או דיגיטלי. ככל שהשימוש במכשיר יהיה קל ונוח יותר, כך תוכלו ליהנות מהבחירה שלכם לאורך זמן רב יותר.  

מאמרים נוספים
החברה הסקוטית משיקה שני יינות חדשים כשרים לפסח - לבן ואדום של המותג שאטו לה ברטראנדס מצרפת
לקראת חג הפסח, הסקוטית מבית ישרקו, משיקה 2 יינות חדשים...
השקה לפסח: המותג LG משיק בישראל לקראת פסח את ה LG WashTower החדשני שהינו "מגדל כביסה" - מוצר אחד המשלב מכונת כביסה ומייבש כביסה
המותג LG משיק בישראל לרגל חג הפסח:  'מגדל כביסה': LG...
סקצ'רס משיקים לאביב את הטרנד החם: סניקרס בגוון ניוד אופנתי
הטרנד החם של אביב 2024- גווני ניוד מותג הספורט והלייף סטייל...
רשת זגה פינות אוכל והמותג זגה מיקס משיקים: פתרונות אירוח חכמים לחג
לקראת חג הפסח, רשת ZAGA פינות אוכל והמותג ZAGAMIX מציעים...
עו"ד לירושה – מיהו?
לא אחת בחיינו אנחנו שומעים על עורך דין לענייני ירושה...
שילוח בינלאומי: חשיבות שכירת שירותי המומחים בתחום
בעלי עסקים ואנשים פרטיים רבים עוסקים היום יותר ויותר בסחר...
מותג האיפור והטיפוח SACARA משיק: סדרת מסקרות צבעוניות לריסים ב- 6 צבעים אופנתיים ונוצצים
מותג האיפור והטיפוח SACARA משיק סדרת מסקרות צבעוניות לריסים נוצצים....
קורס נאמן בטיחות
בטיחות במקום העבודה הינה בעלת חשיבות עליונה לכל ארגון, במיוחד...
חומר לניקוי ריפוד
המדריך השלם למוצרי טיפוח וניקוי ריפודים ברכב
מוצרי טיפוח לרכב הם השקעה חכמה עבור כל בעל רכב...
הרהיטים שגם אתם רוצים שיהיו לכם במשרד
בכל פעם כשאתם נכנסים למשרד שלכם אתם מביטים ימינה ושמאלה...
דילוג לתוכן