מה היתרונות בהרכבת פאזלים לילדים ומבוגרים

מה היתרונות בהרכבת פאזלים לילדים ומבוגרים
קרדיט PIXABAY

אין ילדים שלא עושים פאזלים ואין מבוגרים שלא עשו בימי חייהם ואף הפכו את זה לתחביב משפחתי. כיום ידוע לנו מכל המחקרים שנעשים בעשורים האחרונים כי פאזלים הם לא רק בילוי נהדר עם כל המשפחה, אלא גם מפתחים כישורים אצל ילדים שישרתו אותם רבות בימי חייהם הבוגרים.

פאזל הוא משחק בעל מגוון רב של יתרונות הן עבור ילדים והן עבור מבוגרים, כך שחוץ מבילוי נהדר עם המשפחה, נוכל ליהנות ממגוון היתרונות שלו והכישורים שהוא יקנה לנו משיפור זיכרון אצל ילדים ועד למניעת מחלות כרוניות אצל מבוגרים וקשישים.

במדריך זה הכנו עבורכם מספר יתרונות שלא ידעתם על קיומם על הרכבת פאזלים והכישורים שהם יפתחו אצלכם מבלי שידעתם:

  • פיתוח יכול הריכוז שלנו וסנכרון בין האונות במח – הרכבת פאזלים לילדים הינה שעת כושר למח וחיזוק כישורי המח. נזכיר לכם כי המח הוא כמו שריר שצריך לעבוד עליו כל הזמן ולפתח אותו. פאזלים היא פעילות מושלמת עבור זה, מפני שפאזלים גורמים הן לאונה הימנים והן לאונה השמאלית של המח לעבוד יחד וליצור סינכרון בין שתי הצדדים. הצד הימני האחראי על יצירתיות, רגשות וכו\' והצד השמאלי האחראי על פעולות ההיגיון ופיתרון מצבין מורכבים יעבדו יחד ויוכלו לחבר את הכישורים האלה לכדי מח אחד מרוכז בפעולה שדורשת חשיבה.
  • שיפור תפיסה חזותית, תפיסת מרחב ופיתוח ראיית מאקרו ומיקרו – כאשר אנו מרכיבים כדי פאזל לילדים בתחילה אנו מסתכלים על תמונה כללית, מפענחים אותה ורק אז מסתכלים במאקרו על החלקים הקטנים ומנסים למצוא את החיבורים בניהם. כאשר נתרגל זאת שוב ושוב, גם אם מדובר בפאזלים קלים, דבר זה ישפר משמעותית את התפיסה המרחבית שלנו. דבר זה יקנה לילדים שלנו שיפור מאוד משמעותי בתפיסת החיים הבוגרים שלהם וכך הם יוכלו בעתיד לראות את החיים בצורה ברורה יותר גם ברמת המאקרו וגם ברמת המיקרו וכך להגיע לפתרונות מהירים ויעילים יותר עבור החיים הבוגרים שלהם.
  • שיפור יכולת הריכוז ושימת לב לפרטים מדויקים – כאשר נרכיב פאזלים לילדים ולמבוגרים, אנו בעצם מאמנים את המח שלנו לשים לב לפרטים מדויקים. ברמת הפאזלים המסובכים יותר ממציאי הפאזל יעשו לכם חיים לא קלים וייצרו במכוון חלקים שהם דומים אחד לשני, אך שונים בפרט אחד מאוד קטן. אנו נצטרך לאמן את העין שלנו בכדי למצוא הבדלים מאוד קטנים הן בצבעים והן בצורות שונות שישלימו עבורנו את התמונה הכללית. כך נפתח את היכולת שלנו ללכוד פרטים אשר בראיה מרחבית הם נעלמים מהעין.
  • פיתוח ושיפור יכולת הזיכרון – כאשר נרכיב פאזלים, דבר זה יחזק את הקשרים העצביים במח שלנו וייצור יותר חיבורים וקשרים חשמליים. כך, בעזרת פאזל פשוט נוכל להגביר את פעילות החשיבה של המח וליצור קשרים חדשים שלא היו לפני. בעזרת פאזלים בעצם נוכל להגביר את מהירות החשיבה שלנו ויכולת הדיוק עד לפרטים הקטנים. דבר זה הוא כלי מאוד חשוב לפיתוח המח אצל ילדים ומבוגרים, שכן הוא ישפר את כל תהליכי החשיבה שלנו.
  • שיפור האינטליגנציה ומציאת פתרונות בזמן קצר – במחקרים שנעשו, נמצא כי אם תרכיבו פאזלים במשך 25 דקות ביום, מנת המשכל שלכם תוכל להשתפר ב-4 נקודות. הדבר נכון גם לגבי פתרון חידות אחרות או כל פעולה מחשבתית היוצרת ריכוז מקסימלי ומציאת פתרונות חדשים. בנוסף לכך פאזלים ייצרו עבורינו אתגרים חדשים ומציאת פתרונות יצירתיים וזאת מפני שאנו תמיד נעסוק בניסוי וטעיה עד אשר נגיע לפתרון הרצוי.

לסיכום:

כאשר נרכיב פאזלים לילדים, נמצא כי מגוון היתרונות והכישורים שנפתח הוא גדול יותר ממה שחשבנו. החל משיפור זיכרון לטווח קצר וטווח ארוך, דרך שיפור יכולות קוגנטיביות ועד למניעת מחלות אצל קשישים ומבוגרים.

מאמרים נוספים
החברה הסקוטית משיקה שני יינות חדשים כשרים לפסח - לבן ואדום של המותג שאטו לה ברטראנדס מצרפת
לקראת חג הפסח, הסקוטית מבית ישרקו, משיקה 2 יינות חדשים...
השקה לפסח: המותג LG משיק בישראל לקראת פסח את ה LG WashTower החדשני שהינו "מגדל כביסה" - מוצר אחד המשלב מכונת כביסה ומייבש כביסה
המותג LG משיק בישראל לרגל חג הפסח:  'מגדל כביסה': LG...
סקצ'רס משיקים לאביב את הטרנד החם: סניקרס בגוון ניוד אופנתי
הטרנד החם של אביב 2024- גווני ניוד מותג הספורט והלייף סטייל...
רשת זגה פינות אוכל והמותג זגה מיקס משיקים: פתרונות אירוח חכמים לחג
לקראת חג הפסח, רשת ZAGA פינות אוכל והמותג ZAGAMIX מציעים...
עו"ד לירושה – מיהו?
לא אחת בחיינו אנחנו שומעים על עורך דין לענייני ירושה...
שילוח בינלאומי: חשיבות שכירת שירותי המומחים בתחום
בעלי עסקים ואנשים פרטיים רבים עוסקים היום יותר ויותר בסחר...
קורס נאמן בטיחות
בטיחות במקום העבודה הינה בעלת חשיבות עליונה לכל ארגון, במיוחד...
חומר לניקוי ריפוד
המדריך השלם למוצרי טיפוח וניקוי ריפודים ברכב
מוצרי טיפוח לרכב הם השקעה חכמה עבור כל בעל רכב...
הרהיטים שגם אתם רוצים שיהיו לכם במשרד
בכל פעם כשאתם נכנסים למשרד שלכם אתם מביטים ימינה ושמאלה...
טנדיר - לבשל בצורה עתיקה
אתם מחפשים את הדרך שתכניס למטבח שלכם עניין? רוצים לבשל...
דילוג לתוכן