מאכלים בריאים להתפתחות התינוק

מאכלים בריאים להתפתחות התינוק
קרדיט FREEPIK

תינוק חדש או תינוקת חדשה במשפחה הם דבר משמח וממלא ביותר. ההתרחבות של המשפחה מבטאת שפע ופריון, שבאים ביחד עם אתגרים לא מעטים להורים, גם אם זהו אינו התינוק הראשון שלהם. חלק מהאתגרים שמגיעים עם כל תינוק חדש כרוכים גם בדאגה לצרכיו התזונתיים. הורים רבים, במיוחד הורים שמדובר בלידה ראשונה עבורם, אינם בטוחים כיצד להאכיל את התינוק, ויש להם שאלות רבות לגבי משך זמן ההנקה ואיך לשלב מזונות מוצקים בתזונת התינוק.

ובכן, על פי ההנחיות של משרד הבריאות, התזונה המומלצת ביותר לכל תינוק, עד גיל חצי שנה, היא יניקת חלב אם. חלב האם מכיל את כל המרכיבים התזונתיים שהתינוק זקוק להם בחצי השנה הראשונה לחייו, ואין צורך לתת לו דבר מזון אחר או דבר שתייה נוסף. לאחר גיל חצי שנה, ההמלצה היא להתחיל ולשלב בתזונתו גם מזון נוסף, ולאחר גיל שנה לעבור לתזונה שהיא בעיקרה מבוססת על מזון מוצק.

סימנים לכך שניתן לתת לתינוק מזון מוצק

כדי לעבור לתזונה של מזון מוצק, חשוב לראות כי מתקיימים כמה סימנים המעידים על כך שהתינוק אכן מוכן לכך. הסימנים הם שהתינוק מסוגל לשבת עם תמיכה, שהוא מסוגל להחזיק את ראשו ביציבות, שהוא מגלה סקרנות כלפי דברי מזון ומגלה נכונות לאכול אותם וכן שהוא מסוגל להעביר מזון בתוך הפה מצד לצד. במידה והתינוק אכן מראה את כל הסימנים האלה, ניתן להתחיל לשלב מזון מוצק בתזונה שלו.

את המזון המוצק יש להוסיף בהדרגה, במקביל להזנה באמצעות חלב אם. מרקם המזון צריך להיות מחיתי בתחילה, ובהמשך ניתן לתת גם מזונות גסים יותר, בהתאם להתפתחותו.

מזונות עשירים בברזל

כאשר מתחילים להזין את התינוק עם מזון מוצק, חשוב לדעת כי מאכלים בריאים להתפתחות התינוק חייבים להיות עשירים בברזל. הברזל הוא יסוד חשוב שתורם להתפתחות המוחית של התינוק וכן להתפתחות גופו, ולכן מומלץ מאוד לשלב בתזונתו מאכלים כמו בשר בקר, הודו, דגים, קטניות ודגנים עשירים בברזל המתאימים לתינוקות.

ירקות ופירות במגוון צבעים

ירקות ופירות הם חלק חשוב נוסף בתזונה המיועדת להתפתחות המיטבית של תינוקות. תינוקות רבים מתחילים להתעניין באכילת פירות כבר כאשר הם מבחינים בצבעוניות ובריח של סלסלת פירות למשפחה. במידה והם נמשכים לפירות, מומלץ מאוד לשלב אותם בתזונה שלהם, ובתחילה לרסק או למעוך את הפירות, כדי למנוע סכנת חנק. כאשר משלבים ירקות ופירות בתזונת התינוקות, מומלץ לגוון את הסוגים השונים, ולדאוג לכך שהתינוק יאכל ירקות ופירות במגוון צבעים מדי שבוע. זאת מכיוון שההרכבים התזונתיים והוויטמינים המצויים בפירות וירקות מצבעים שונים חיוניים להתפתחות האופטימלית של התינוקות.

המלצות לבניית תפריט לתינוקות

לאחר שהתחלתם לתת לתינוק או התינוקת שלכם אוכל מוצק מסוגים שונים, חשוב לבנות תפריט שבועי לתזונה שלהם. בבניית התפריט יש להתחשב גם ביכולת של התינוק לאכול בצורה רגועה מתוך כלי אוכל לתינוקות, תוך כדי ישיבה יציבה ובטוחה. באופן כללי, התפריט צריך להיות מגוון ולהכיל את כל אבות המזון, החשובים להתפתחות התקינה של התינוק. רצוי להשתמש במגוון שיטות בישול והכנת אוכל, ולהימנע ממזון מטוגן כליל. בנוסף לכך, מומלץ לתת לתינוק לאכול ירקות ופירות טריים, וכן להרבות באכילת דגים, שמכילים רכיבים תזונתיים רבים וחשובים שיכולים לסייע לו להתפתח.

בסופו של דבר, התזונה של התינוק, שהוא הדבר היקר ביותר לנו כהורים, צריכה להיות בריאה ומאוזנת, על מנת לדאוג להתפתחות שלו. תזונה מאוזנת תכלול מגוון רחב של מזונות ומאכלים בריאים, ותרגיל אותו לתזונה בריאה כבר בתקופת החיים הראשונה שלו, דבר שיכול לעזור לו לבסס הרגלי תזונה נכונה גם בהמשך חייו.

מאמרים נוספים
מותג האיפור והטיפוח SACARA משיק: סדרת מסקרות צבעוניות לריסים ב- 6 צבעים אופנתיים ונוצצים
מותג האיפור והטיפוח SACARA משיק סדרת מסקרות צבעוניות לריסים נוצצים....
חרבות וצ'ייסרים: מה צריך כדי ליהנות בפורים עד דלא ידע?
אם הינו צריכים לתאר את פורים במילה אחת היינו בוחרים...
"לא מתחפשים, מתאפרים" רשת SACARA משיקה קולקציית לוקים והשראות לפורים לשנת 2024 בשת"פ עם יוצרת התוכן נועה סול מתן + טיפים כיצד להכין בבית תחפושת גלקסיה באמצעות איפור בלבד
לקראת חגיגות פורים 2024, נבחרה יוצרת התוכן נועה סול מתן,...
מייבש השיער החדש של דייסון בהופעת בכורה בתערוכת האופנה Chloé בפריז
גארי גיל מציג לוק חדש בעזרת מייבש השיער Supersonic r™...
השקה פורימית: הזמרת אנה זק עם בכירי סאקרה ומליסרון משיקים חנות קונספט לחג פורים
שלשום בצהריים (4.3) הגיעו כוכבי רשת, מובילי דעת קהל, ובכירי...
יום המתולתלות שמח! לכבוד יום התלתלים הישראלי המתקיים ב 3 במרץ, מומחי השיער של Dyson מעניקים טיפים והמלצות שכל מתולתלת צריכה להכיר
שימוש בחום קיצוני? זה עלול לפגוע בקרקפת חום גבוה יכול להשפיע...
"לא מתחפשים, מתאפרים" מותג האיפור והטיפוח SACARA משיק לחג הפורים: פלטת קרם מקצועית לאיפור הפנים, הגוף המורכבת מ -12 גוונים ססגוניים וזוהרים
מותג האיפור והטיפוח SACARA משיק לפורים 2024 קולקציות צבעוניות ואיכותיות...
רשימה שחורה? פערים של עשרות אחוזים במחיר הטחינה חברת אחוה: "אנחנו גאים בפעילות העסקית שלנו ובמדיניות המחירים שלנו כבר עשרות שנים"
דו"ח סטורנקסט שבדק את המחיר הממוצע לצרכן של טחינה גולמית...
מהחקלאי לצרכן: רשת הקמעונאות דהן משיקה סניף חדש
רשת דהן המונה עשרות סניפי קמעונאות בארץ- 10 סופרמרקטים, 2...
איך תשיגו עור זוהר לשנה החדשה
שנת 2024 כבר בפתח וכולנו רוצות להתחיל את השנה עם...
דילוג לתוכן