לא צילמת, לא תיעדת !

לא צילמת, לא תיעדת !
מקור: FREEPIK

אם פעם נהגים חלמו שתהיה ברשותם מצלמה לרכב, הרי שהיום זה כבר דבר נפוץ. מצלמת הרכב או בשמה העממי יותר, מצלמת דרך, מותקנת כבר בהרבה רכבים מתוך הבנה שיתרונותיה מרובים ותוך זמן קצר נוכל להחזיר את ההשקעה, מה גם שבשנים האחרונות קיימת ירידת מחירים גדולה המאפשרת כמעט לכל אחד לרכוש מצלמה לעצמו או כמתנה למישהו מאוד קרוב.

מצלמות הדרך משמשות בעיקר לתיעוד המלא והרציף של הנסיעה. תיעוד הנסיעה יכול לסייע בלא מעט מקרים כמו:

  • לא פעם קורה ששוטר רושם דו"ח שלא בצדק ואין לנו שום אפשרות אחרת להוכיח זאת מאחר וזו מילה שלנו כנגד מילה שלו. כאשר קיים תיעוד אין צורך בכלל בוויכוח. ניתן להסתכל בצילום המתועד ולדעת בוודאות האם הדו"ח צודק או לא ולהיות מזוכה מעבירת תנועה שלרוב מלווה בקנס גבוה ולא מעט נקודות.
  • כאשר מתרחשת תאונת דרכים היא מתרחשת תוך שברירי שניות ולרוב אנחנו לא מעכלים או יודעים אפילו מה שקרה שם בוודאות. כאשר קיים תיעוד, תמיד ניתן לחזור אליו, לצפות בו בשקט, להעביר קדימה ואחורה עד שנלמד בדיוק מה התרחש שם. וכמובן שאם התאונה אינה באשמתנו, נוכל לפנות למשטרה, לחברות הביטוח ולנהג הפוגע כאשר יש לנו הוכחות קבילות ביד.
  • אצל נהגי מוניות או באוטובוסים, נדרש לעיתים גם תיעוד פנימי של מה שמתרחש בתוך הרכב. לא פעם נהגי מוניות נשדדים או מותקפים על ידי הנוסעים וכך גם באוטובוסים. אם קיים תיעוד, ניתן לגשת איתו למשטרה ולהגיש תלונה.
  • במקרה של ונדליזם לרכב או גניבת רכב – לא פעם אנחנו נתקלים בתופעה שאנשים גונבים או את הרכב או פריטים מתוך הרכב כמו טסות, סמלים, מגבים ועוד או לחילופין סתם כמעשה קונדס שוברים מראות צד או מנפצים פנסים. כאשר קיים תיעוד אפשר לחזור ולצפות בו, לאתר את האשמים ולהגיש תלונה במשטרה.

קיימות מצלמות דרך אשר יש להן רק מצלמה אחת המתעדת את מה שקורה לפני המכונית. המצלמה מגיעה עם מנגנון המאפשר להציב אותה במקומות שונים ברכב כמו שמשת החלון או על לוח המכוונים. חשוב לשים אותה במקום בו היא לא תפריע ותסתיר את הדרך.

המצלמה מופעלת באופן אוטומטי כאשר אנחנו מתניעים את הרכב ומצלמת עד לכיבוי של הרכב. ניתן כמובן לבחור גם במצלמה אשר יכולה לתעד בכל זמן נתון, גם כאשר האוטו כבוי. למצלמה יש חיישן שברגע שהוא חש תזוזה בסביבת הרכב או שהרכב מקבל מכה, הוא מייד מצלם ומתעד את המתרחש.

קיימת גם מצלמה לרכב דו כיוונית אשר מתעדת גם כל מה שקורה לפני הרכב אך גם את מה שקורה בתוך הרכב עצמו כולל הקלטת קול. לרוב מצלמה זו יקרה יותר אך יתרונותיה עומדים לזכותה. מצלמה זו יכולה לתת מענה לדוגמא להורים אשר רוצים לתעד מה קורה בתוך הרכב כאשר הם נותנים לילדיהם הצעירים לנהוג בתחילת הדרך.

מאמרים נוספים
כרומגן דוד שמש
כרומגן דוד שמש
איכות הסביבה חשובה לכם יותר ויותר? אתם מבינים, כמו כולם,...
חסכניים היינו: לקראת החג הרשתות הגדולות והקניונים במבצעים מיוחדים
הוצאות משק הבית בחגים יכולות להגיע לאלפי שקלים מעבר לשמחה...
לקראת החג עלייה ברכישת מוצרי חשמל, והיכן ניתן למצא בזול?
אחד התחומים שחווה עלייה דרמטית לקראת פסח הוא תחום האלקטרוניקה...
זהירות- זיופי חתימה דיגיטלית
אחד הבאגים הכבדים והבעייתיים ביותר של עולם הדיגיטל העכשווי, הוא...
להתגרש נכון ובהתאם לתפיסת העולם שלכם
כל פרידה היא קשה ומכתיבה את הקשיים שאנחנו מכירים בהתמודדות...
מדוע אנשים פונים לסיוע של בתים מאזנים?
טיפול באשפוז פסיכיאטרי יכול להיות מועיל למדי עבור אנשים החווים...
משלוח שוקולד ירושלים
אתם רוצים לשלוח למישהו מתנה קטנה עם שחרורו מבית החולים?...
החברה הסקוטית משיקה שני יינות חדשים כשרים לפסח - לבן ואדום של המותג שאטו לה ברטראנדס מצרפת
לקראת חג הפסח, הסקוטית מבית ישרקו, משיקה 2 יינות חדשים...
השקה לפסח: המותג LG משיק בישראל לקראת פסח את ה LG WashTower החדשני שהינו "מגדל כביסה" - מוצר אחד המשלב מכונת כביסה ומייבש כביסה
המותג LG משיק בישראל לרגל חג הפסח:  'מגדל כביסה': LG...
סקצ'רס משיקים לאביב את הטרנד החם: סניקרס בגוון ניוד אופנתי
הטרנד החם של אביב 2024- גווני ניוד מותג הספורט והלייף סטייל...
דילוג לתוכן