כל ההבדלים בין הקרנות שנותנות הלוואות לפתיחת עסק

כל ההבדלים בין הקרנות שנותנות הלוואות לפתיחת עסק

המדריך המלא להכרת ההבדלים בין הקרנות שנותנות הלוואות לפתיחת עסק חדש, מיועד ליזמים שרוצים לפתוח עסק חדש בישראל, אנחנו נציג בפניכם כאן את כל הקרנות עם היתרונות והחסרונות של כל קרן.

הכותב הוא יעקב אלון מנכ”ל סל יועצים שמתמחה בהשגת הלוואות לפתיחת עסק חדש בערבות מדינה או מקרנות אחרות

הכותב הוא יעקב אלון מנכ”ל סל יועצים שמתמחה בהשגת הלוואות לפתיחת עסק חדש בערבות מדינה או מקרנות אחרות

היזם הישראלי מחפש פתרון לקבלת הלוואה לפתיחת עסק. ובתוך המבוך הזה במדינת ישראל פועלות חמש קרנות מרכזיות שנותנות הלוואות לפתיחת עסק חדש, כל יזם יודע שהסכום הסביר לפתיחת עסק חדש מתחיל בסכום של 100 ומגיע לפעמים ל- 300 אלף ₪. ולכן נציין שיש גופים אחרים שנותנים הלוואות קטנות של 20-40 אלף ₪ כהשלמה לדרישה של היזמים לפתיחת עסק חדש. קיימות חמש קרנות שנותנות הלוואות לפתיחת עסק חדש, אנחנו נציג את הקרנות לפי סדרי עדיפויות של יזמים, נדרש לציין שלכל יזם יש קרן אחרת שמתאימה לו, ולכן יש לקרוא בעיון מהם החסרונות והיתרונות של כל קרן על מנת שתוכל להתאים לעצמך את הקרן שמתאימה לך,  כמו כן ניתן להגיש בקשת במקביל למספר קרנות בהתאם לנתונים האישיים שלך, שהרי חבל יהיה להגיש בקשה אחת לקבל תשובה לא טובה ורק אז לגשת לקרן השנייה, ולכן על מנת לקצר את התהליך כדאי לבחור נכון את הקרנות שמתאימות לכם.

בדיקת זכאות לקבלת הלוואות לפתיחת עסק

לפני קריאת ההבדלים בין הקרנות, על כל יזם לבדוק את התאמתו לקבלת הלוואה לפתיחת עסק חדש, ובעגה מקצועית את זכאותו לקבל הלוואה לפתיחת עסק חדש. בדיקה ראשונית זו היא קריטית. לא פעם מתקשרים אלי יזמים ורוצים לקבל פרטים על ההבדלים בין הקרנות השונות, ואולם אני מבצע בשלב הראשוני תחקור על נתוניו האישיים של היזם. התחקור כולל בדיקות של ניסיונו בתחום , התנהלותו הפיננסית בנקאית, תביעות משפטיות, הוצאות לפועל, חזרות של צקים, הוראות קבע וחזרות של כרטיסי אשראי,  עיכובים בתשלומים של הלוואות בנקאיות, חריגות בחשבונות עובר ושב, והון עצמי התחלתי לפתיחת העסק. נקודות חשובות נוספות הן הצגה של קיום לקוחות שמעוניינים לעבוד עם היזם. תבואו ותגידו איך אפשר להראות לקוחות שמתעניינים בחומוסייה, זה לא הגיוני, אז נכון, במקרה כזה אנחנו מציגים לקרן את היתרונות של מיקומו של העסק, קרבתו למוקדים שמושכים קהל, כדון משרדי ממשלה, תחנות אוטובוס מרכזיות, קניון פעיל עם תנועה גדולה, קיומם של חנויות מותג גדולות כמו סופר פארם, סניפי בנקים, כבישים ראשיים, יש להתייחס לנושא החניה במקרים כאלו, לעומת זאת נהג משאית צריך להציג לקוחות עסקיים שמעוניינים לעבוד אתו בקביעות, לדוגמא נהג משאית בטון להציג מכתב התעניינות מחברת רדימיקס לדוגמא שמספק עבודה גדולה בתחום, וכך הלאה.

הלוואה בערבות מדינה לפתיחת עסק חדש

אין ספק שהמסלול של הלוואות בערבות מדינה לפתיחת עסק או להקמת עסק הוא המסלול הראשון והמועדף על כל יזם שרוצה לפתוח עסק חדש בישראל. הלוואה בערבות מדינה לפתיחת עסק נותנת ליזם פתרון מהיר שבתוך חודש הוא יכול לפתוח את העסק החדש שלו. הפתרון של הלוואה בערבות מדינה נותן את התנאים האופטימליים שדרושים ליזם לצורך פתיחת העסק. הלוואות לחמש שנים. גרייס של שישה חודשים עד להתחלת תשלומי ההלוואה. מאפשר ליזם להפעיל את העסק החדש בשקט. להגיע לרווחיות נאותה ואז להתחיל לשלם את תשלומי ההלוואה בנינוחות. דרישת הקרן שנותנת הלוואות בערבות מדינה היא להבאת הון עצמי של 20 אחוז מסכום ההשקעה הדרוש לפתיחת העסק. הריבית שהקרן בערבות מדינה מעמידה גם היא נמוכה מאוד משמעותית מכל הלוואה אחרת שתקבל במסלולים מקבילים. ההלוואות ניתנות לחמש שנים שזהו זמן סביר ונכון לכל בעל עסק שרוצה להחזיר את ההלוואה בלי לחצים מיותרים. מסלול ההלוואה הוא נוח מאוד וכולל פגישת בדיקה אישית עם כלכלן מטעם של בגוף המתאם של הלוואות בערבות מדינה, בפגישה הכלכלן מתרשם מהעסק, מהתאמת היזם לפתיחת העסק, הכלכלן שבודק שואל שאלות שבודקות את התמחותו המקצועית של היזם ובקיאותו בפרטים, לדוגמא היזם צריך לדעת מיהם הספקים המרכזיים בתחום שלו, מה תנאי התשלום הנהוגים, בקיאות במחירי המוצרים, הכרת השוק, הכרת המתחרים, הכרת מטרות ההלוואה, הכרת הדרישות שלו לפתיחת העסק, בקיאות בסכומי ההלוואה הנדרשים לצורך שיפוץ, ציוד, הון חוזר והכל בהתאם לקריטריונים שהכלכלן הבודק קיבל ממשרד האוצר.

קרן פועלים לעסקים – הלוואות לפתיחת עסק חדש

אם תשאלו את היועצים במדינת ישראל לגבי הלוואות קרן פועלים לעסקים – תקבלו תשובה שלדעתם קרן פועלים לעסקים עדיפה על פני הלוואות בערבות מדינה. ומדוע? סיבות רבות. ראשית קרן פועלים לעסקים נותנת הלוואות למשך שש שנים, כלומר הפריסה של ההלוואה ליזם היא יותר ארוכה ומאפשרת החזר תשלומים של הלוואת קרן פועלים לעסקים בצורה יותר נינוחה מהלוואה בערבות מדינה. דבר שני קרן פועלים לעסקים מאפשרת ליזם התחלת החזרת הלוואה רק לאחר סיום שנת הפעילות הראשונה השל העסק. בחישוב פשוט אם בקרן בערבות מדינה היזם יחזיר בשנה הראשונה 60 אלף ₪ תשלומי הלוואה, אז בקרן פועלים לעסקים היזם לא יחזיר בכלל. זהו נתון משמעותי לאדם שהקים עסק. ורוצה לשמור על תזרים מזומנים חיובי בפתיחתו. דבר נוסף חשוב הוא הפתיחות של הבנקאים של בנק פועלים שיש להם יד חופשית מטעם הנהלת הבנק יחסית לבנקים אחרים שעובדים עם הקרן בערבות מדינה, אין להקל ראש או לזלזל בנקודה זו. כל בעל עסק יודע שלעיתים חסר לו כסף בגלל עיכובים של תשלומים מלקוחות, וכאשר יש לך בנק שמבין עניין, ועוזר לך אז כדאי מאוד לעבוד עם בנק פועלים שמפעיל את קרן פועלים לעסקים עבורו ועבור חברת כלל ביטוח. יזמים רבים יתרעמו על כך שגובה הריבית של קרן פועלים לעסקים הוא גבוה בחצי אחוז מהריבית של הלוואה בערבות מדינה. ואולם אני תמיד אומר שתשלום של מאה שקלים בחודש לבנק שעוזר לך ברגעים קריטיים הוא חשוב לא פחות מגובה הריבית שאתה משלם. על שירות טוב ואיכותי משלמים תמיד יותר. ככה זה. בשאר הנקודות קיים דמיון מושלם בין הלוואה בערבות מדינה להלוואת קרן פועלים לעסקים: בגובה ההון העצמי הדרוש לפתיחת העסק, מסלול קבלת הכסף הוא זהה לקרן בערבות מדינה מבחינת התהליך. אמנם קרן פועלים לעסקים זריזה בשבוע אח יחסית להלוואה בערבות מדינה אבל זה פחות משמעותי ליזמים. הרי העיקר הוא פתיחת עסק.

קרן נתן – הלוואות לפתיחת עסק מקרן הלוואות לעסקים קטנים ללא ריבית עד 240,000 ₪

כאן מגיע הפלא הכי גדול שקיים בתחום הלוואות לפתיחת עסק במדינת ישראל – קרן נתן . איזה יזם לא חולם על הלוואה לפתיחת עסק על סמך כישוריו ולא על סמך יכולותיו הכלכליות? האם זה יכול להיות? האם זה אפשרי? מסתבר שכן. ובגדול. קרן נתן הוקמה על ידי נדבן שהחליט שיש לו כסף והוא רוצה לעזור לאנשים שאין ביכולתם לקבל הלוואה מהמערכת הרגילה שהיא המערכת הבנקאית או המערכת של הקרנות הגדולות שנותנות הלוואות עם ריבית והן מתפרנסות מזה. כל יזם הרי ירצה הלוואה לפתיחת עסק חדש ללא ריבית. אבל כאן נולד הפלא הגדול. אם יש באפשרותך לקבל הלוואה עם ריבית מגוף אחר. מקומך הוא לא כאן! לכאן מגיעים אנשים שיש להם סיבות הגיוניות מדוע הם לא יכולים לקבל הלוואות לפתיחת עסק מהמערכת הרגילה. ופה הפתיחות היא עד לשמיים . השמיים הם הגבול. רוצים לעזור לך. מקשיבים לך. מקשיבים לצרכים שלך, מקשיבים ליכולות המקצועיות שלך, רואים אותך הגובה העיניים, רוצים לצרף אותך למשפחה של אנשים שקיבלו הלוואות לפתיחת עסק ללא ריבית, רוצים שתהיה חלק מהמשפחה. מחבקים אותך. אלה מושגים שהם לא קיימים במערכת הבנקאית או מערכת הקרנות הרגילה. שם המערכת קרה. יש עמידה בקריטריונים או אין עמידה בקריטריונים. יש לי יזם שחזרו לו חמישה צקים מסיבות מסוימות שלא נפרט אותם כאן. היזם סגר עסק אחר בחוסר הצלחה בגלל שלא היה לו ניסיון בתחום. אבל עכשיו הוא רוצה לחזור לתחום המרכזי שלו שבו הוא מקצועי. ומוכשר בצורה בלתי רגילה. בכל הקרנות האחרות. בכל הבנקים זורקים את היזם הזה מהדלת בתוך שנייה אחת. הפקיד מקליד את תעודת הזהות ורואה חמישה צקים שחזרו. הוא אפילו לא שואל אותך שאלה נוספת. הוא מסמן לך שאתה יכול ללכת, אף אחד לא יקשיב לך. ופה היזם ראה זה פלא – קיבל הלוואה לפתיחת עסק בסכום של 220 אלף ₪. אכן פלא אמיתי.

עוגן – הלוואות לפתיחת עסק חדש עד 200 אלף ש"ח

הגוף הכי מעניין בזירה הישראלית של קרנות שנותנו הלוואות לפתיחת עסק היא קרן עוגן שנותנת הלוואות לפתיחת עסק חדש עד 200 אלף ₪. זה גוף שפעל בעבר תחת השם האגודה הישראלית להלוואות ללא ריבית. האגודה הישראלית ללא ריבית נתנה הלוואות של 90 אלף ₪ לפתיחת עסק חדש. סכום זה בדרך כלל לא הספיק לפתיחת עסק והיועצים שהיו זקוקים להלוואות לפתיחת עסק ממוצעות של 100-200 אלף ₪ נמנעו מהגשה לקרן, כיום קרן עוגן נותנת הלוואות בריבית תחרותית לקרנות הגדולות של הלוואות בערבות מדינה והלוואות קרן פועלים לעסקים. הקרן נותנת את ההלוואות תוך עשרה ימים שזה מהווה חידוש מרענן בנוף הישראלי. קרן חברתית זו מאתגרת את המערכת הבנקאית שנוהגת לקחת ריביות כפולות מהריביות של עוגן.

קרן עמותת סולם יעקב – הלוואות לפתיחת עסק חדש ללא ריבית עד 100,000 ₪

קרן עמותת סולם יעקב היא פלא נוסף שנותן הלוואות לפתיחת עסק במדינת ישראל, מדובר בקרן שנותנת הלוואות ללא ריבית ליזמים שמעוניינים לפתוח עסק חדש, ההלוואה ניתנת ליזמים לצורך לפתיחת עסק חדש על סמך הניסיון  של היזם, בדרך כלל הלוואה של 100 אלף ₪ היא הלוואה משלימה ולא ההלוואה המרכזית. לדוגמא יזם שקיבל הלוואה מאחת הקרנות הגדולות של הלוואות בערבות מדינה או קרן פועלים לעסקים וזקוק להשלמת הון לפתיחת העסק. לעיתים סכום של 100 אלף ₪ מספיק לפתיחת עסק חדש. קרן עמותת סולם יעקב  הוקמה על ידי נדבנים שרוצים לעזור ליזמים לפתוח עסק. מדובר ביזמים שאין ביכולתם לקבל הלוואה מהמערכת הרגילה שהיא המערכת הבנקאית או המערכת של הקרנות הגדולות שנותנות הלוואות עם ריבית. ופה הפתיחות וההקשבה לצרכים של היזם מגיעה לאין סוף, מנסים להבין אותך ולעזור לך. בודקים את היכולות המקצועיות שלך ולא את היכולות הכלכליות שלך להחזיק מעמד. שהרי אם אתה מקצוען ויודע לעבוד וי ש לך לקוחות תצליח בוודאות בעסק החדש שלך.

מאמרים נוספים
כרומגן דוד שמש
כרומגן דוד שמש
איכות הסביבה חשובה לכם יותר ויותר? אתם מבינים, כמו כולם,...
חסכניים היינו: לקראת החג הרשתות הגדולות והקניונים במבצעים מיוחדים
הוצאות משק הבית בחגים יכולות להגיע לאלפי שקלים מעבר לשמחה...
לקראת החג עלייה ברכישת מוצרי חשמל, והיכן ניתן למצא בזול?
אחד התחומים שחווה עלייה דרמטית לקראת פסח הוא תחום האלקטרוניקה...
זהירות- זיופי חתימה דיגיטלית
אחד הבאגים הכבדים והבעייתיים ביותר של עולם הדיגיטל העכשווי, הוא...
להתגרש נכון ובהתאם לתפיסת העולם שלכם
כל פרידה היא קשה ומכתיבה את הקשיים שאנחנו מכירים בהתמודדות...
מדוע אנשים פונים לסיוע של בתים מאזנים?
טיפול באשפוז פסיכיאטרי יכול להיות מועיל למדי עבור אנשים החווים...
משלוח שוקולד ירושלים
אתם רוצים לשלוח למישהו מתנה קטנה עם שחרורו מבית החולים?...
החברה הסקוטית משיקה שני יינות חדשים כשרים לפסח - לבן ואדום של המותג שאטו לה ברטראנדס מצרפת
לקראת חג הפסח, הסקוטית מבית ישרקו, משיקה 2 יינות חדשים...
השקה לפסח: המותג LG משיק בישראל לקראת פסח את ה LG WashTower החדשני שהינו "מגדל כביסה" - מוצר אחד המשלב מכונת כביסה ומייבש כביסה
המותג LG משיק בישראל לרגל חג הפסח:  'מגדל כביסה': LG...
סקצ'רס משיקים לאביב את הטרנד החם: סניקרס בגוון ניוד אופנתי
הטרנד החם של אביב 2024- גווני ניוד מותג הספורט והלייף סטייל...
דילוג לתוכן