כלים להחזרת משתמשים ישנים לאתר ויצירת אוכלוסייה

כלים להחזרת משתמשים ישנים לאתר ויצירת אוכלוסייה
מקור freepik

אתרים רבים, שכבר קיימים זמן מה, סובלים לעתים מנטישה הדרגתית של קהל הגולשים הקבוע שלהם. יכולות להיות לתופעה זו סיבות רבות, ובדרך כלל מדובר על משתמשים שפשוט איבדו עניין בתכנים של האתר, או שפשוט עברו לשימוש באתרים אחרים. עבור אתרים אלה, במיוחד אם הם אתרים מסחריים, יש חשיבות רבה להחזרת משתמשים ישנים לאתר, והם נוקטים בשיטות שונות כדי לעשות זאת. החזרת המשתמשים יכולה להוביל לעלייה מחודשת בהיקף השימוש באתר, וכן לעלייה ברמת ההכנסה שנגזרת ממנו.  

יצירת ניוזלטר ושיווק באימייל

אחד מהאמצעים היעילים ביותר להחזרת משתמשים ישנים הוא שימוש בשליחת ניוזלטר קבוע לרשימת התפוצה. ניוזלטר הוא מעין עלון הנשלח דרך הדואר האלקטרוני אחת לכמה זמן. בניוזלטר ניתן לשלב מידע שיווקי, מידע על מבצעים והנחות וכן מידע כמו טיפים ומאמרים שיכולים לעניין את המשתמשים באתר. באמצעות הניוזלטר ניתן להזכיר למקבלים שלו על עצם קיומו של האתר, וכן לתת להם תמריצים שונים להיכנס אליו שוב.

כדי להצליח לייצר רשימת תפוצה גדולה ככל הניתן, יש לדאוג לאסוף את פרטי המייל של המשתמשים באתר, ולמשוך אותם להירשם לרשימת התפוצה שלו. ככל שהתכנים שמוצעים בניוזלטר יהיו אטרקטיביים יותר, כך גדל הסיכוי שהגולשים ירצו להירשם אליו. בנוסף לכך, ניתן לעשות גם קמפיינים של שיווק באימייל מפעם לפעם, ללא שליחת ניוזלטר קבוע. ניתן להחליט כי כאשר ישנו מבצע חדש או דבר חדש שמוצע באתר, נשלח מייל לכל רשימת התפוצה, וכך לגרום לכניסה מחודשת של משתמשים ישנים. 

שיפור ממשק המשתמש וחוויית המשתמש באתר

כלי נוסף שניתן להשתמש בו כדי לבנות את אוכלוסיית המשתמשים באתר הוא להשתמש בטכניקות שונות של עיצוב אתרים, בניית אתרים ו-UX/UI כדי לשפר את חוויית השימוש באתר. ניתן, לדוגמה, לחדש את העיצוב של האתר או את הממשק שלו, ולהזמין את המשתמשים הישנים לבקר בו ולהתרשם מהשינויים. אם האתר המחודש יציע ממשק משתמש וחוויית משתמש טובים יותר, יש סיכוי רב שאוכלוסיית הגולשים הקבועים באתר שוב תגדל. 

לצורך כך ניתן להיעזר בשירותיה של חברת UI מקצועית, שמתמחה בתחום של עיצוב ממשקים. עיצוב ממשקים הוא תחום עשיר ומורכב מאוד, ואתרים שמשפרים את הממשק שלהם יכולים ליהנות מיתרונות רבים כתוצאה מכך. 

קידום ממומן בגוגל ובמדיה החברתית

אמצעי משמעותי נוסף ליצירת אוכלוסייה באתרים והחזרת משתמשים ישנים הוא באמצעות קידום ממומן. את הקידום הממומן ניתן לבצע גם בגוגל וגם ברשתות החברתיות. קמפיינים ממומנים הם דרך מצוינת להזכיר למשתמשים על קיום החברה והאתר, ובעזרת טכניקות של רה-מרקטינג, ניתן לדעת אילו גולשים מבקרים באתר שלכם וכך ניתן לפנות אליהם באופן ישיר באתרים שיש בהם מודעות ממומנות. בעזרת הקידום הממומן ניתן למשוך בחזרה גולשים לאתר, וכאשר הם חוזרים לאתר, ניתן להמשיך ולהציג להם מודעות גם כאשר הם יוצאים ממנו שוב.  

לסיכום

הכוח של כל אתר טמון בהיקף תנועת הכניסה אליו. אובדן משתמשים ישנים הוא תהליך טבעי ביותר, שיכול לקרות בכל אתר. אך בהחלט ניתן להחזיר משתמשים ישנים לאתר שלכם, ולבנות מחדש אוכלוסיית גולשים שמתעניינת בתכנים של האתר ונכנסת אליו באופן קבוע ומתמשך. לשם כך יש צורך במגוון כלים, החל משליחת ניוזלטר ואימיילים שיווקיים מפעם לפעם, ועד שיפור ממשק המשתמש וחוויית המשתמש באתר ויצירת קמפיינים של מודעות שמבוססים על התנהגות הגולשים. בעזרת אמצעים אלה ניתן להחזיר את הגולשים הוותיקים וגם למשוך באותה הזדמנות גולשים ומשתמשים חדשים לתוך האתר. 

מאמרים נוספים
כרומגן דוד שמש
כרומגן דוד שמש
איכות הסביבה חשובה לכם יותר ויותר? אתם מבינים, כמו כולם,...
חסכניים היינו: לקראת החג הרשתות הגדולות והקניונים במבצעים מיוחדים
הוצאות משק הבית בחגים יכולות להגיע לאלפי שקלים מעבר לשמחה...
לקראת החג עלייה ברכישת מוצרי חשמל, והיכן ניתן למצא בזול?
אחד התחומים שחווה עלייה דרמטית לקראת פסח הוא תחום האלקטרוניקה...
זהירות- זיופי חתימה דיגיטלית
אחד הבאגים הכבדים והבעייתיים ביותר של עולם הדיגיטל העכשווי, הוא...
להתגרש נכון ובהתאם לתפיסת העולם שלכם
כל פרידה היא קשה ומכתיבה את הקשיים שאנחנו מכירים בהתמודדות...
מדוע אנשים פונים לסיוע של בתים מאזנים?
טיפול באשפוז פסיכיאטרי יכול להיות מועיל למדי עבור אנשים החווים...
משלוח שוקולד ירושלים
אתם רוצים לשלוח למישהו מתנה קטנה עם שחרורו מבית החולים?...
החברה הסקוטית משיקה שני יינות חדשים כשרים לפסח - לבן ואדום של המותג שאטו לה ברטראנדס מצרפת
לקראת חג הפסח, הסקוטית מבית ישרקו, משיקה 2 יינות חדשים...
השקה לפסח: המותג LG משיק בישראל לקראת פסח את ה LG WashTower החדשני שהינו "מגדל כביסה" - מוצר אחד המשלב מכונת כביסה ומייבש כביסה
המותג LG משיק בישראל לרגל חג הפסח:  'מגדל כביסה': LG...
סקצ'רס משיקים לאביב את הטרנד החם: סניקרס בגוון ניוד אופנתי
הטרנד החם של אביב 2024- גווני ניוד מותג הספורט והלייף סטייל...
דילוג לתוכן