כביסה בבית או במכבסה? – השוואת כדאיות אחת ולתמיד

כביסה בבית או במכבסה? – השוואת כדאיות אחת ולתמיד

מהם ההבדלים בין כביסה ביתית לבין כיבוס במקום מקצועי?

לא כל אדם מוכן לשלוח את הבגדים שלו לטיפול במקום חיצוני. אבל, האם יש הבדלים משמעותיים בין כביסה בבית לבין כביסה במכבסה חיצונית? האם זה בכלל משמעותי? יצאנו לבדוק.

מחיר

כאן קיימת חשיבה לטווח הארוך.התחזוק של מכונות הכביסה הוא שוטף, משמע, ההוצאות חוזרות על עצמן. אנו משלמים על אבקת כביסה כ 35 – 45 ש"ח, על ומרכך כביסה נשלם בין 11 עד 15 ש"ח לבקבוק, ויש עוד הוצאות כמו תיקונים וחשמל שהן פחות תדירות. מצד שני, במכבסות המחיר אותו נשלם יהיה אך ורק על העבודה, המחירים הם לפי קילו בסדר הבא:

  • עד 6 ק"ג נשלם 63 ש"ח
  • עד 9 ק"ג נשלם 95 ש"ח
  • עד 12 ק"ג נשלם 126 ש"ח

לשם ההשווואה, בכיבוס בבית אנחנו נשלם על כביסה של עד 6 ק"ג כ 20 ש"ח (אבקה 6 ש"ח, מרכך 6 ש"ח, חשמל 8 ש"ח) המחיר לא כולל הוצאות על תיקונים וזמן. בכיבוס ביתי אנו מוציאים כשליש מהסכום אותו נוציא במכבסה. גם במכבסות וגם בכיבוס ביתי אנחנו נפגשים עם הוצאות חוזרות, לכן פעלו על פי שיקול דעתכם ועל פי הזמן הפנוי שלכם והנוחות.

נוחות

אף אחד לא אוהב לעשות כביסה בבית, להסתמך על זה שלא ירד גשם, לקפל את כל הבגדים, לדאוג שלא יתקמטו ועוד… כביסה ביתית היא חלק מהסדר היומי שלנו, היא תופסת זמן לא קצר מהיום שלנו. לעומת זאת במכבסה מקצועית דואגים לשירות כביסה עד הבית – ברגע שאתה מבצע את העסקה מגיע אליך שליח לקחת את הכביסה המלוכלכת ותוך זמן מוקצב אתה מקבל חזרה את הכביסה שלך, נקייה, מקופלת או מגוהצת וארוזה.

זמן

לא תמיד אנחנו נמצאים בבית כדי לטפל בכביסה המלוכלכת, ולא נעים ללכת עם אותו הבגד יום אחרי יום. אם ברשותנו מכונת כביסה בבית, נאלץ להגיע הביתה, להפעיל את המכונה, לחכות עד שהכביסה תהיה מוכנה ולאחר מכן לייבש את הכביסה, או באמצעות מכונה שזו עוד הוצאה, או על ידי תלייה שלוקחת לפחות יום או כמה שעות של שמש חזקה. במכבסות מקצועיות כל מה שעליכם לעשות הוא לדאוג לארוז את הבגדים ולהביא אותם לשליח. אתם לא חייבים להיות נוכחים לאורך זמן ממושך בבית ואפשר להמשיך בעיסוקים הפרטיים שלכם.

שמירה על הבד

ההבדל המשמעותי בין מכבסות חיצוניות לבין כיבוס בבית הוא המקצועיות. במכבסות קיימים אנשי מקצוע שמכירים את סוג הבד ואופן הכיבוס שלו. ישנם בגדים שמתאים להם דרגת חום מסוימת או ניקוי יבש וכך, עם יחס נכון לבגד הוא נשמר לאורך זמן ממושך. בבית אנחנו לרוב מכבסים את כל הבגדים באותה צורה ולכן הבגדים דהויים יותר או מקבלים פגמים הנראים לעין.

שירות

היתרון המשמעותי למיקור חוץ הוא מכבסה עם משלוחים. ברוב המכבסות יש שירות משלוחים חינם, הבגדים מגיעים ארוזים ומקופלים וכל מה שנשאר לכם הוא להכניס את הבגדים לארון. בנוסף, מי שמטפל לנו בבגדים הם אנשי מקצוע שהוכשרו לכך.

לסיכום

האם ההבדלים הקיימים בין שימוש פרטי במכונות כביסה לבין כיבוס במכבסה חיצונית באמת משמעותיים? מבחינה כספית, גם במכבסות חיצוניות וגם בבית יש לנו הוצאה חוזרת כל שההבדלים לא משמעותיים. נוכל לראות שמבחינת נוחות, הרבה יותר נוח לנו לשלוח את הכביסה המלוכלכת שלנו למכבסה חיצונית, כך נוכל להמשיך בעיסוקים היומיומיים שלנו, במקום לכבס, לתלות, לייבש, לקפל וכן הלאה.  השירות אותו אנו מקבלים במכבסות מקל עלינו וכל שנשאר לנו לעשות הוא  להכניס את הבגדים שהשליח החזיר לארון. בכדי לשמור על הבגד יש לייעד לו את הכיבוס המתאים – דרגת מעלות נכונה, ניקוי יבש או רגיל. בבית אנחנו לא מייחסים חשיבות רבה לדבר, מה שמשפיע על אורך החיים של הבגדים שלנו.

מאמרים נוספים
למכירה דירה ברמת גן
למכירה דירה ברמת גן
בתחילת 2023 פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נתונים מעניינים לגבי מחירי...
כרומגן דוד שמש
כרומגן דוד שמש
איכות הסביבה חשובה לכם יותר ויותר? אתם מבינים, כמו כולם,...
חסכניים היינו: לקראת החג הרשתות הגדולות והקניונים במבצעים מיוחדים
הוצאות משק הבית בחגים יכולות להגיע לאלפי שקלים מעבר לשמחה...
לקראת החג עלייה ברכישת מוצרי חשמל, והיכן ניתן למצא בזול?
אחד התחומים שחווה עלייה דרמטית לקראת פסח הוא תחום האלקטרוניקה...
זהירות- זיופי חתימה דיגיטלית
אחד הבאגים הכבדים והבעייתיים ביותר של עולם הדיגיטל העכשווי, הוא...
להתגרש נכון ובהתאם לתפיסת העולם שלכם
כל פרידה היא קשה ומכתיבה את הקשיים שאנחנו מכירים בהתמודדות...
מדוע אנשים פונים לסיוע של בתים מאזנים?
טיפול באשפוז פסיכיאטרי יכול להיות מועיל למדי עבור אנשים החווים...
משלוח שוקולד ירושלים
אתם רוצים לשלוח למישהו מתנה קטנה עם שחרורו מבית החולים?...
החברה הסקוטית משיקה שני יינות חדשים כשרים לפסח - לבן ואדום של המותג שאטו לה ברטראנדס מצרפת
לקראת חג הפסח, הסקוטית מבית ישרקו, משיקה 2 יינות חדשים...
השקה לפסח: המותג LG משיק בישראל לקראת פסח את ה LG WashTower החדשני שהינו "מגדל כביסה" - מוצר אחד המשלב מכונת כביסה ומייבש כביסה
המותג LG משיק בישראל לרגל חג הפסח:  'מגדל כביסה': LG...
דילוג לתוכן