וופורייזר או סיגריה אלקטרונית?

וופורייזר או סיגריה אלקטרונית?
קרדיט depositphotos.com

רבים מהאנשים מבקשים לסגל אורח חיים יותר בריא, מבקשים לחדול להפיץ ריח של מאפרה ולסכן את בריאותם – מבקשים להיגמל, ליהנות מפעולת העישון ברכב ובו זמנית להימנע ממבטים שופטים של חברים, קולגות ובני משפחה. אי לכך יש ליישר קו עם המגמה החדשה, עם הפתרון שרבים מצאו כאולטימטיבי – עם תחליף שנחשב להרבה יותר בריא מהסיגריה הרגילה. במה מדובר? ובכן אם אתם רק מעט מעודכנים בתחום העישון, בוודאי שכבר הבנתם שאנו מתכוונים לתחליף שעונה לשם "וופורייזר", או לחלופין "סיגריה אלקטרונית".

נקודות דמיון

לצד העובדה שהחלופה קיימת, הרבה מהמעשנים מתלבטים מה עדיף עבורם, וזאת כי שתי האופציות נראות כמו אחיות זהות. מה בכול זאת ההבדל? רגע לפני שנדון בשונה, נציין את הדומה. ובכן בעיקרון שתי האופציות עובדות על סוללה ואת שתיהן מטעינים בנוזל (עבור כל אופציה ישנו נוזל ייעודי אחר). כמו כן, שתי האופציות יודעות לאדות את החומר ולא לשרוף אותו (הרבה יותר בריא) ואף אינן מכילות שורת חומרים רעילים, חומרים שכו מצויים בסיגריה הרגילה.

מעט היסטוריה

מכאן נעבור למעט היסטוריה: את הסיגריה האלקטרונית החלו לשווק לפני הוופורייזר, ואילו בשנת 2014 המכירות של הסיגריות האלקטרוניות צנחו, ולו בשל עלייה משמעותית במכירת וופורייזרים. מדוע חלה התפנית? יש הטוענים שאנשים למדו להעריך (ולהעדיף) את היצע הטעמים העשיר (ואף היצירתי) שמציעה קטגוריית וופורייזרים.

מצא את ההבדלים

שנעבור להבדלים? ראשית נציין שוופורייזר אינו זהה לסיגריה אלקטרונית, גם אם מבחינה עיצובית כן קיימים קווי עיצוב זהים. כמו כן, ישנן חברות טבק שבעצמן מייצרות סיגריות אלקטרוניות, בעוד שמכשיר הוופורייזר מתרחק עד כמה שניתן מהתדמית של חברות הסיגריה, כך שבין היתר יש מעבר לתדמית שמבקשים להציג, ולו מבחינת משמעויות בריאותיות.

אלטרנטיבה

בין אם תבחרו באופציה כזו או אחרת, טוב לדעת ששתי האופציות הרבה יותר בריאות מעישון סיגריות רגילות, משמע אנשים שמבקשים להיגמל אך אינם מצליחים, לפחות בוחרים באלטרנטיבה יותר בריאה – אם עבורם ואם עבור הסביבה. אי לכך בין אם בוחרים בסיגריה אלקטרונית ובין אם בוחרים בוופורייזר, ראוי לדעת שמדובר בפתרון שמאפשר לשלוט על כמות הניקוטין, כאשר בין היתר ישנם נוזלי אידוי שכלל לא מכילים ניקוטין.

מבקשים עזרה בבחירה?

כיצד בוחרים? עזבו אותכם הגדרות, התמקדו באיכות! יש לבחון מה בדיוק מציעה כל אופציה, בהתאם לקריטריונים הבאים: אופי ההטענה, איכות הסוללה, גודל המכשיר, טעמים אהובים, שליטה מלאה על כמות הניקוטין ורמת החימום, עיצוב רצוי, קלות התפעול (והניקיון), סוג החומר שניתן לעשן (נוזל אידוי, או לחלופין צמחים מיובשים), שיטת האידוי (תא חימום שבא במגע ישיר עם החומר, או לחלופין תא חימום שנעזר בזרימת אוויר), עלות, אחריות, ניידות, גודל תא המילוי, איכות המטען ואופי האביזרים המשלימים (צינורית לשאיפה, נרתיק, עמדת הטענה וכלי ניקוי).

תוך כדי תנועה

לא פעם אנשים נוטים "להסתתר" מאחורי ההתלבטות שבין שתי האופציות, פשוט כי הם נמנעים מלעבור שינוי – מפחיד אותם לחדול לעשן. מכאן שמומלץ להסתמך על ניסיונם של מעשנים רבים אשר מעידים שמאז שהם עברו לאחת משתי האופציות (וופורייזר או סיגריה אלקטרונית) הם נמנעו מקשיי גמילה וכן השיגו איכות חיים – הן ברמה הבריאותית והן ברמה החברתית, ולו כי הם כבר לא צרכים לצאת החוצה בכול פעם שחשקה נפשם לעשן. אגב, ברשת יש לא מעט טיפים למעשנים שכדאי ורצוי להכיר, ולא רק בנושא הוופורייזר.

לאור הדברים אם נעצור לסכם, נציין שראשית יש לקבל החלטה ולאחר מכן לקבוע יעד ולעבור לאחת משתי האפשרויות, כאשר תוך כדי תנועה (או שאכטה) מתאפשר להבין איזה תחליף יותר מתאים – בהצלחה!

מאמרים נוספים
החברה הסקוטית משיקה שני יינות חדשים כשרים לפסח - לבן ואדום של המותג שאטו לה ברטראנדס מצרפת
לקראת חג הפסח, הסקוטית מבית ישרקו, משיקה 2 יינות חדשים...
השקה לפסח: המותג LG משיק בישראל לקראת פסח את ה LG WashTower החדשני שהינו "מגדל כביסה" - מוצר אחד המשלב מכונת כביסה ומייבש כביסה
המותג LG משיק בישראל לרגל חג הפסח:  'מגדל כביסה': LG...
סקצ'רס משיקים לאביב את הטרנד החם: סניקרס בגוון ניוד אופנתי
הטרנד החם של אביב 2024- גווני ניוד מותג הספורט והלייף סטייל...
רשת זגה פינות אוכל והמותג זגה מיקס משיקים: פתרונות אירוח חכמים לחג
לקראת חג הפסח, רשת ZAGA פינות אוכל והמותג ZAGAMIX מציעים...
עו"ד לירושה – מיהו?
לא אחת בחיינו אנחנו שומעים על עורך דין לענייני ירושה...
שילוח בינלאומי: חשיבות שכירת שירותי המומחים בתחום
בעלי עסקים ואנשים פרטיים רבים עוסקים היום יותר ויותר בסחר...
קורס נאמן בטיחות
בטיחות במקום העבודה הינה בעלת חשיבות עליונה לכל ארגון, במיוחד...
חומר לניקוי ריפוד
המדריך השלם למוצרי טיפוח וניקוי ריפודים ברכב
מוצרי טיפוח לרכב הם השקעה חכמה עבור כל בעל רכב...
מונוכרומטיות אביבית
מותג השעונים SHOCK- Gמבית ענקית השעונים היפנית CASIO, הידוע בשעוניו...
הרהיטים שגם אתם רוצים שיהיו לכם במשרד
בכל פעם כשאתם נכנסים למשרד שלכם אתם מביטים ימינה ושמאלה...
דילוג לתוכן