הרכב הראשון שלי – איך בוחרים?

הרכב הראשון שלי – איך בוחרים?
מקור FREEPIK

בין אם אתם נהגים צעירים שבדיוק קיבלו רישיון נהיגה, או נהגים ותיקים יותר שעד עכשיו לא החזיקו רכב ברשותם, רכישת הרכב הראשון היא אירוע משמח ומרגש במיוחד. סוף סוף תוכלו לנהוג ברכב משלכם, מבלי להיות תלויים באף אחד, מבלי לבקש מאחרים שיסיעו אתכם או לשאול את הרכב מההורים. כבר ערכתם את החישובים הכלכליים, כבר ביקשתם  הלוואה לרכב מהבנק או שפתחתם את החיסכון ששמרתם במיוחד לרגע הזה, ועכשיו נותר רק לבחור!

אז… איך בוחרים? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לוודא שמצאתם את האוטו שהכי מתאים לכם:

כסף כסף כסף

לפני שאתם מתחילים לצלול לכל מיני סוגי רכבים, פרמטרים ושיקולים למיניהם, הפרמטר הכי חשוב בבחירת רכב הוא כמובן – התקציב. בדקו כמה כסף בדיוק יש לכם, ובמידת הצורך שקלו לקחת הלוואות נוספות שיאפשרו לכם לרכוש את רכב חלומותיכם. עדיף כמובן לא לקפוץ מעל לפופיק, חשוב להישאר הגיוניים ומחושבים ולזכור שגם הלוואות צריך להחזיר. אבל גם אם אין לכם כרגע את הסכום המלא, ואתם יודעים שתוכלו לעמוד בהחזר התשלומים, אז הלוואה יכולה להיות פתרון מצוין.

ואם אתם מעדיפים לא להיכנס להלוואות, אל דאגה, כיום ניתן לרכוש רכב יד שנייה גם בכמה אלפי שקלים, כך שגם בסכום מינימלי, אם תשקיעו זמן בחיפושים ובבדיקת הרכבים המוצעים, תוכלו למצוא רכב אמין שיסיע אתכם למחוז חפציכם בשנים הקרובות.

טיפ חשוב – כשאתם מתכננים את התקציב, קחו בחשבון גם הוצאות נלוות שנתיות או חודשיות, קבועות או משתנות, כגון ביטוחים, טיפולים, טסט ורישיון רכב, וכמובן דלק.

ישן או חדש?

רוב האנשים כמובן יעדיפו לרכוש רכב חדש, אבל כאן נכנסת שוב שאלת התקציב, ואם אין לכם תקציב מספק לרכב חדש אז רכב יד שנייה יכול להיות אפשרות נהדרת. עם זאת, קחו בחשבון שרכב ישן גם עלול להתקלקל לעיתים יותר קרובות, ועלול לדרוש יותר טיפולים, ועל כן לפעמים רכב יד שנייה אינו מהווה בהכרח חיסכון.

מצד שני, ירידת הערך של רכב חדש היא מהירה ביותר, ומגיעה אף ל-30% ירידה לאחר שהרכב עולה על הכביש. אז אם קיים סיכוי סביר שתרצו למכור אותו בשנים הקרובות, כדאי אולי לשקול מחדש את הרכישה של רכב חדש.

יש אפשרות שתוכל לעזור לכם ליהנות מכל העולמות – חפשו רכבי 0 קילומטר. מדובר ברכבים אשר הועברו יד עוד בטרם עלייתם לכביש. המשמעות היא ירידת ערך, אך ללא שום שחיקה של הרכב עצמו. כך תוכלו לקנות רכב חדש במחיר מופחת.

גודל הרכב – כן קובע

אחת השאלות הראשונות שחשוב שתשאלו את עצמכם היא מה גודל הרכב שיתאים ביותר לצרכיכם.

האם אתם לבד? עם בן או בת זוג? עם ילדים? האם אתם צפויים להסיע כדרך קבע אנשים נוספים? ענו על השאלות האלה כדי להבין כמה מקומות אתם צריכים באוטו, והאם אפשר להסתפק ברכב קטן יחסית (למשל, אם אתם ללא ילדים), או שצריך משהו יותר מרווח. 

אם יש לכם ילדים קטנים, חשבו מה הגודל הנדרש לטובת כיסאות הבטיחות שלהם. ומה עם מקום בבגאז' לעגלה? אם תצטרכו לאחסן כדרך קבע פריטים גדולים בבגאז', העדיפו רכב סטיישן שיאפשר לכם מקום אחסון גדול לעגלה או לכל חפץ אחר, ועדיין יאפשר לכם לחנות בקלות יחסית כמעט בכל חניה. 

אם אתם גרים בתל אביב, או בכל מקום אחר שלא ניחן בשפע של מקומות חניה, העדיפו רכב קטן יחסית (אם גודל המשפחה מאפשר לכם), על מנת שתוכלו להתגמש יותר בבחירת מקום החניה.

וגם, זכרו שרכב קטן יותר הוא לרוב גם חסכוני יותר בדלק. לכן העדיפו רכב קטן, ככל שמתאפשר, גם לצורך חיסכון כספי שוטף. בכל זאת, רכישת רכב היא רק ההתחלה, לאחר מכן הדלק הוא בדרך כלל ההוצאה הגדולה ביותר.

מקווים שהצלחנו לעשות לכם סדר בפרמטרים לרכישת רכב. בהצלחה בבחירת הרכב הראשון, ותתחדשו!

מאמרים נוספים
מותג האיפור והטיפוח SACARA משיק: סדרת מסקרות צבעוניות לריסים ב- 6 צבעים אופנתיים ונוצצים
מותג האיפור והטיפוח SACARA משיק סדרת מסקרות צבעוניות לריסים נוצצים....
"לא מתחפשים, מתאפרים" רשת SACARA משיקה קולקציית לוקים והשראות לפורים לשנת 2024 בשת"פ עם יוצרת התוכן נועה סול מתן + טיפים כיצד להכין בבית תחפושת גלקסיה באמצעות איפור בלבד
לקראת חגיגות פורים 2024, נבחרה יוצרת התוכן נועה סול מתן,...
מייבש השיער החדש של דייסון בהופעת בכורה בתערוכת האופנה Chloé בפריז
גארי גיל מציג לוק חדש בעזרת מייבש השיער Supersonic r™...
השקה פורימית: הזמרת אנה זק עם בכירי סאקרה ומליסרון משיקים חנות קונספט לחג פורים
שלשום בצהריים (4.3) הגיעו כוכבי רשת, מובילי דעת קהל, ובכירי...
יום המתולתלות שמח! לכבוד יום התלתלים הישראלי המתקיים ב 3 במרץ, מומחי השיער של Dyson מעניקים טיפים והמלצות שכל מתולתלת צריכה להכיר
שימוש בחום קיצוני? זה עלול לפגוע בקרקפת חום גבוה יכול להשפיע...
"לא מתחפשים, מתאפרים" מותג האיפור והטיפוח SACARA משיק לחג הפורים: פלטת קרם מקצועית לאיפור הפנים, הגוף המורכבת מ -12 גוונים ססגוניים וזוהרים
מותג האיפור והטיפוח SACARA משיק לפורים 2024 קולקציות צבעוניות ואיכותיות...
איך תשיגו עור זוהר לשנה החדשה
שנת 2024 כבר בפתח וכולנו רוצות להתחיל את השנה עם...
המותג הבינלאומי DeLonghi לחורף 2024: רדיאטורים + טיפים לחימום הבית
חברת ברימאג המייבאת ומשווקת את המותג הבינלאומי DeLonghi מציעה לחורף...
הכירו את טרנד 'קוקטייל המסקרה' המככב ע"י אושיות אופנה ב -TikTok
ריסים ארוכים ונועזים לעולם לא ייצאו מהאופנה, כך עולה מהטרנד...
חדש מבית דה איי ברנד: Grow it תכשיר טבעי חדש לעידוד צמיחת השיער וחיזוק זקיק השיערה המשלב רכיבי תלתן אדום – פתרון טבעי לשיפור צמיחת השיער
חברת תוספי התזונה המובילה בישראל, דה איי ברנד, משיקה לראשונה...
דילוג לתוכן