הפקת צילום ביתית

הפקת צילום ביתית
קרדיט לתמונה: freepik

רבים מבצעים היום הפקת צילום ביתית, במיוחד מי שמומחה בצילום או מי שחובב צילום. יש לדאוג לחל סגור שיהיה חשוך בזמן ביצוע הצילומים, הנטייה היא לשלוט בכיווני האור, במיוחד אם עובדים עם תאורה רציפה ולא עם פלאשים. תאורה אחרת שחודרת לסט הצילום יכולה לקלקל את התמונות. יש להאיר במקומות הנכונים וכן  לדאוג לעזרים מקצועיים כגון רקע נייר צילום. רגעים אלה מגיעים כאמור מנייר ובמגוון גוונים שהם די נפוצים. יש לדאוג כי נייר הרקע, יהיה החוצץ בין גוף התאורה לאובייקט.

ישנם צילומים מיוחדים, כגון כאלה שהם צילומי פורטרט עם הילה סביב הראש, קווי מתאר של הפרופיל, צילום אמנותי בעירום ללא זיהוי של מי שמצטלם או ללא הברקות נקודתיות. בניגוד לצילום מוצר, אשר נעשה בסביבה מצומצמת יותר ביחס לצילום של אנשים, מה שיכול לאפשר יותר חופש עבודה סביב עמדה אשר דורשת מקצועיות יותר בצילום. גם כאשר אנו מצלמים מוצר, יש לדאוג כי הוא יהיה על רקע נייר צילום. מה שיבליט את המוצר יותר.

חדות סלקטיבית של המצולם

יש לצלם במפתח צמצם פתוח, על מנת להשיג חדות סלקטיבית של המצולם, בין המצולם לבין רקע נייר צילום. יש לשים לב כי הרקע יהיה נקי מחפצים. כאשר מדובר למשל על צילום פורטרט, יש להשתמש עם עדשת זום בעלת אורך של מוקד גדול, על מנת שלא יהיה צילום קרוב מדי מה שיגרום לעיוות המצולם. למשל זווית מחמיאה למצולם, היא כזאת שהמצלמה תהיה בגובה העיניים של המצולם ולכן, מומלץ לבקש מהמצולם לעמוד או לשבת.

הגוון המומלץ ביותר לנייר רקע לצילם

הגוון נפוץ ביותר לצילום הוא לבן., מה שמאפשר לצלם בחדות יותר מלבד מוצרים שהגוון שלהן הוא לבן. יש לקחת בחשבון לגבי תאורה חוזרת. חלק מקרני האור בצילום ימשיכו את דרכן וחלקן תפגענה בקיר הלבן ויחזרו לדמות או לאובייקט הצילום ויאירו לאו דווקא את האזור שהצלם מעוניין להאיר יותר. למשל יש לשים לב גם לבלימת האור בפרקי זמן קצרים. לדוגמא, משטח בלימת האור, יהיה כהה למשל  רקע נייר צילום כהה העשוי מנייר כהה מאוד כגון שחור.

מי שמעוניין בכלי עבודה להפקת צילום ביתית, היום במיוחד בגלל הסגרים בקורונה, כאשר רטוב החנויות אינן זמינות, ניתן להזמין את כלי העבודה הנחוצים לצילום ביתי באמצעות חנות מקוונת. שימו לב שרכישה של כמויות גדולות של מוצרים מסוימים שמהווים את כלי העבודה החשובים של צלם, יהיו זולים יותר. יש שלמדו קורס צילום ויכולים לעבוד עם הכלים אשר ניתנו להם ויש שהניסיון האישי שלהם מסייע להם להוציא תחת ידיהם תמונות שנעשו בצילום אמנותי. כל צלם אם חובב ואם מקצועי, יודע שעליו להשתמש בכלים המיוחדים שיש לרכוש, על מנת להצליח  בגדול בצילום, אשר יהיה לו מקור גאווה.

מאמרים נוספים
החברה הסקוטית משיקה שני יינות חדשים כשרים לפסח - לבן ואדום של המותג שאטו לה ברטראנדס מצרפת
לקראת חג הפסח, הסקוטית מבית ישרקו, משיקה 2 יינות חדשים...
השקה לפסח: המותג LG משיק בישראל לקראת פסח את ה LG WashTower החדשני שהינו "מגדל כביסה" - מוצר אחד המשלב מכונת כביסה ומייבש כביסה
המותג LG משיק בישראל לרגל חג הפסח:  'מגדל כביסה': LG...
סקצ'רס משיקים לאביב את הטרנד החם: סניקרס בגוון ניוד אופנתי
הטרנד החם של אביב 2024- גווני ניוד מותג הספורט והלייף סטייל...
רשת זגה פינות אוכל והמותג זגה מיקס משיקים: פתרונות אירוח חכמים לחג
לקראת חג הפסח, רשת ZAGA פינות אוכל והמותג ZAGAMIX מציעים...
עו"ד לירושה – מיהו?
לא אחת בחיינו אנחנו שומעים על עורך דין לענייני ירושה...
שילוח בינלאומי: חשיבות שכירת שירותי המומחים בתחום
בעלי עסקים ואנשים פרטיים רבים עוסקים היום יותר ויותר בסחר...
קורס נאמן בטיחות
בטיחות במקום העבודה הינה בעלת חשיבות עליונה לכל ארגון, במיוחד...
חומר לניקוי ריפוד
המדריך השלם למוצרי טיפוח וניקוי ריפודים ברכב
מוצרי טיפוח לרכב הם השקעה חכמה עבור כל בעל רכב...
הרהיטים שגם אתם רוצים שיהיו לכם במשרד
בכל פעם כשאתם נכנסים למשרד שלכם אתם מביטים ימינה ושמאלה...
טנדיר - לבשל בצורה עתיקה
אתם מחפשים את הדרך שתכניס למטבח שלכם עניין? רוצים לבשל...
דילוג לתוכן