בישראל ישנה סיבה טובה לביקוש הגבוה למצלמות לרכב

בישראל ישנה סיבה טובה לביקוש הגבוה למצלמות לרכב
קרדיט לתמונה: פוטוליה

אחד מסוגי הגאדג'טים (הנמכר במקומות רבים תחת הקטגוריה של אביזרים לסלולרי) הפופולארי והמבוקש ביותר בישראל בשנים האחרונות הוא מה שנקרא – מצלמה לדשבורד, או בפשטות – מצלמה לרכב. מדובר כאמור במצלמה קטנה וקומפקטית הממוקמת על גבי הדשבורד או מוצמדת לשמשה הקדמית או האחורית, כך שהיא מתעדת את כל מה שמתרחש במהלך הנסיעה ואת כל מה שהנהג והיושבים ברכב רואים. מצלמות רכב הפכו ללהיט של ממש הנמכר בישראל בכמויות גדולות, ובחינה מקרוב של הנושא מגלה כי קיימות לכך כמה סיבות טובות מאוד –

אחוז גבוה יחסית של סכסוכים על אחריות לתאונות דרכים

סיבה ראשונה בחשיבותה לרכישתן של מצלמות רכב מנקודת מבטו של הנהג הישראלי הממוצע היא האחוז הגבוה יחסית של תאונות דרכים בארץ אשר הופכות מיד לסכסוך משפטי בין נהגי הרכבים השונים או בין חברות הביטוח שלהם, כמו גם בין הנהג לבין רשויות המדינה. ברבות מהתאונות בארץ, במיוחד תאונות קלות יחסית בהן עיקר הנזק הוא לרכוש, הצדדים השונים לתאונה מנסים להפיל את האחריות לה על הצד השני, בין השאר מכיוון שאחריות לתאונה נושאת בצידה בדרך כלל גם מחויבות כספית בלתי מבוטלת (תיקון פחחות הנדרש כתוצאה מתאונה קלה של פגיעה במהירות נמוכה מגיע במרבית המקרים לסכומים של כמה אלפי שקלים).

מצלמות לרכב מאפשרות כמובן לחסל חלק ניכר מסכסוכי הטלת האחריות הללו, שכן המצלמה מתעדת את כל מה שאירע לרכב, כולל רגע התאונה, ואינה משאירה כל מקום לספקות או להטלת אחריות בלתי צודקת.

במילים אחרות, ישראלים רבים מציידים כיום את רכבם במצלמה לרכב מכיוון שהם יודעים שבמקרה של תאונה קיים סיכוי גבוה ביותר שהמצלמה תסייע להם להוכיח את חפותם ואת העובדה כי האחריות לתאונה אינה שלהם.

גם בתחום עבירות התנועה לא חסרים דיווחים כוזבים

סיבה מרכזית נוספת לביקוש העצום למצלמות דרך (שם נרדף נוסף למצלמה לרכב או מצלמת דשבורד…) היא הרצון של רבים להצטייד באמצעי אשר יאפשר להם להוכיח את חפותם במקרים של עבירות תנועה המיוחסות להם, מול משטרת התנועה וגורמי אכיפת החוק בתחום התעבורה בישראל. יותר מדי ישראלים וישראליות נכוו בעבר כתוצאה מהאשמות לא צודקות או לא מבוססות של שוטרי תנועה, ובעידן בו מפוזרות מצלמות כבישים בכל מקום אנחנו הרבה פעמים פשוט מקבלים מכתב בדואר עם קנס גבוה, על משהו שאין לנו מושג אם בכלל ביצענו לפני כמה חודשים טובים.

גם במקרים רבים אלו, מצלמות רכב יכולות להושיע ולסייע בהוכחת חפותו של הנהג. לא חסרים מקרים בהם משטרת התנועה מבצעת טעות, וכעת לנהגים רבים ישנה הטכנולוגיה המאפשרת להוכיח מעבר לכל ספק בדיוק מה אירע, ועד כמה הם באמת אשמים או חפים מפשע בביצוע עבירת התנועה המיוחסת להם.

מאמרים נוספים
החברה הסקוטית משיקה שני יינות חדשים כשרים לפסח - לבן ואדום של המותג שאטו לה ברטראנדס מצרפת
לקראת חג הפסח, הסקוטית מבית ישרקו, משיקה 2 יינות חדשים...
השקה לפסח: המותג LG משיק בישראל לקראת פסח את ה LG WashTower החדשני שהינו "מגדל כביסה" - מוצר אחד המשלב מכונת כביסה ומייבש כביסה
המותג LG משיק בישראל לרגל חג הפסח:  'מגדל כביסה': LG...
סקצ'רס משיקים לאביב את הטרנד החם: סניקרס בגוון ניוד אופנתי
הטרנד החם של אביב 2024- גווני ניוד מותג הספורט והלייף סטייל...
רשת זגה פינות אוכל והמותג זגה מיקס משיקים: פתרונות אירוח חכמים לחג
לקראת חג הפסח, רשת ZAGA פינות אוכל והמותג ZAGAMIX מציעים...
עו"ד לירושה – מיהו?
לא אחת בחיינו אנחנו שומעים על עורך דין לענייני ירושה...
שילוח בינלאומי: חשיבות שכירת שירותי המומחים בתחום
בעלי עסקים ואנשים פרטיים רבים עוסקים היום יותר ויותר בסחר...
קורס נאמן בטיחות
בטיחות במקום העבודה הינה בעלת חשיבות עליונה לכל ארגון, במיוחד...
חומר לניקוי ריפוד
המדריך השלם למוצרי טיפוח וניקוי ריפודים ברכב
מוצרי טיפוח לרכב הם השקעה חכמה עבור כל בעל רכב...
מונוכרומטיות אביבית
מותג השעונים SHOCK- Gמבית ענקית השעונים היפנית CASIO, הידוע בשעוניו...
הרהיטים שגם אתם רוצים שיהיו לכם במשרד
בכל פעם כשאתם נכנסים למשרד שלכם אתם מביטים ימינה ושמאלה...
דילוג לתוכן