ביצוע שליחויות מהיום להיום, עלויות ופרקטיקות

ביצוע שליחויות מהיום להיום, עלויות ופרקטיקות
קרדיט: freepik

עבור שורה הולכת וגדולה של עסקים בישראל שימוש בשירות משלוחים המבצע את השליחות מהיום להיום הוא הכרח ממנו לא ניתן להימנע. למצב זה מספר סיבות ידיעות יותר או פחות:

  • הציפיה הצרכנית – סבלנותם של הצרכנים בישראל בכל הנוגע להמתנה למשלוח הולכת ופוחתת, אם בגלל ההתנסות בביצוע רכישות באתרי סחר בינלאומיים (דוגמת אמזון) ואם בשל קצב החיים המהיר. כך או כך בישראל של 2021 עסק המבקש לפנות לצרכן הממוצע נאלץ לקחת בחשבון כי זה יבקש לקבל את המוצר אותו הזמין במהירות ובנוחות.
  • טענה זו נכונה לא רק לגבי עסקים הפונים לצרכן הפרטי, ובמידה דומה היא נכונה גם לעסקים הפונים לעסקים. כך לדוגמא מוסך הפונה לספק חלפי חילוף על מנת לקבל חלק מסוים, יבקש לקבלו במהירות, גם על מנת לספק שירות מהיר ללקוח וגם כדי להשלים את הטיפול ברכב במהירות ולפנות את המקום במוסך לרכב אחר הזקוק לטיפול.
  • בלאי וטריות – במספר לא מבוטל של תחומי מוצרים (מוצרי מזון כדוגמא בולטת במיוחד), אספקה מהירה היא הכרח מאחר וישנה חשיבות רבה לטריות המוצר בעת הגיעו ללקוח, אם כדי לשמר רמת איכות גבוהה ואם כדי למנוע בלאי משמעותי.
  • תהליכים מבוססי זמן – המציאות העסקית, הממשלתית והציבורית כוללת לא מעט תהליכים בעלי רגישות רבה לזמנים. דוגמא אחת מני רבות לעניין זה תהיה חברה המבקשת להגיש הצעה למכרז ממשלתי כלשהו. מכרז מתוקף טבעו תחום בזמנים  בהם ורק בהם ניתן להגיש הצעה. על כן במידה ואותה חברה תאחר בהעברת מעטפת מסמכי המכרז למשרד הרלוונטי, תאבד ההזדמנות העסקית באופן מוחלט.

כמה זה עולה?

בישראל של 2021 פועלות מספר לא מבוטל של חברות משלוחים המציעות לעסקים ולאנשים פרטיים שירותי שליחויות מהיום להיום (כל עוד נקודת המוצא וכתובת היעד נמצאות שתיהן במדינת ישראל). מציאות תחרותיות זו הביאה לירידה מסוימת במחירי המשלוחים ולעלייה בכוח המיקוח של הלקוח הפוטנציאלי, בפרט כאשר מדובר בעסק בעל היקף פעילות משמעותי.

לא כל חברות המשלוח מפעילות את אותו מודל תימחורי אולם בהכללה ניתן לומר כי משלוח חבילה אחת בגודל של מספר ק"ג יעלה כמה עשרות ₪. עם זאת חובה לציין כי אומדן כללי זה אינו מספק קנה מידה משמעותי בנוגע לתמחור ביצוע משלוח בעל מאפיינים ספציפיים. על כן, על מנת לסייע בעניין זה, נציין כמה פרמטרים משמעותיים המשפיעים על מחיר ביצוע המשלוח:

  • מרחק – באופן הגיוני למדי סוגיית עלות ביצוע שליחות מושפעת במידה ניכרת מן המרחק מנקודת המוצא לנקודת היעד, וככל שהמרחק המדובר יהיה גדול יותר כך תגדל עלות המשלוח.
  • משקל – גם כאן מדובר בפרמטר הגיוני למדי, ככל שהחבילה המדוברת כבדה יותר כך עלות המשלוח תהיה גדולה יותר.
  • טיפול מיוחד – ביצוע משלוח למוצרים המצריכים טיפול מיוחד (מוצרים שבירים, חומרים מסוכנים וכו\') יהיה באופן טבעי יקר יותר.
מאמרים נוספים
החברה הסקוטית משיקה שני יינות חדשים כשרים לפסח - לבן ואדום של המותג שאטו לה ברטראנדס מצרפת
לקראת חג הפסח, הסקוטית מבית ישרקו, משיקה 2 יינות חדשים...
השקה לפסח: המותג LG משיק בישראל לקראת פסח את ה LG WashTower החדשני שהינו "מגדל כביסה" - מוצר אחד המשלב מכונת כביסה ומייבש כביסה
המותג LG משיק בישראל לרגל חג הפסח:  'מגדל כביסה': LG...
סקצ'רס משיקים לאביב את הטרנד החם: סניקרס בגוון ניוד אופנתי
הטרנד החם של אביב 2024- גווני ניוד מותג הספורט והלייף סטייל...
רשת זגה פינות אוכל והמותג זגה מיקס משיקים: פתרונות אירוח חכמים לחג
לקראת חג הפסח, רשת ZAGA פינות אוכל והמותג ZAGAMIX מציעים...
עו"ד לירושה – מיהו?
לא אחת בחיינו אנחנו שומעים על עורך דין לענייני ירושה...
שילוח בינלאומי: חשיבות שכירת שירותי המומחים בתחום
בעלי עסקים ואנשים פרטיים רבים עוסקים היום יותר ויותר בסחר...
קורס נאמן בטיחות
בטיחות במקום העבודה הינה בעלת חשיבות עליונה לכל ארגון, במיוחד...
חומר לניקוי ריפוד
המדריך השלם למוצרי טיפוח וניקוי ריפודים ברכב
מוצרי טיפוח לרכב הם השקעה חכמה עבור כל בעל רכב...
הרהיטים שגם אתם רוצים שיהיו לכם במשרד
בכל פעם כשאתם נכנסים למשרד שלכם אתם מביטים ימינה ושמאלה...
טנדיר - לבשל בצורה עתיקה
אתם מחפשים את הדרך שתכניס למטבח שלכם עניין? רוצים לבשל...
דילוג לתוכן