בזבוזים מול הכנסות: כיצד להתמודד

בזבוזים מול הכנסות: כיצד להתמודד
קנבה פרו בתשלום

אם אתם מגלים בסוף החודש שבזבזתם יותר מדי, אתם בהחלט לא היחידים. על פי הסטטיסטיקה, מרבית האנשים נמצאים במינוס בבנק וזה נובע לרוב מיותר בזבוזים ביחס להכנסות. הבשורה היא שאם רוצים, אפשר לשנות זאת. עודף בזבוזים איננו גזירה משמיים ותוכלו להתמודד אם תאמצו את הכללים הבאים.

אל תתנו לבזבוזים לנהל אתכם

אנשים רבים נוטים לבזבז יותר מדי כסף לעומת ההכנסה, מכוח ההרגל. לכן, הדבר הראשון שצריך זה להבין – לא צריך לתת לבזבוזים לנהל אתכם. אם זה נשמע קצת מעורפל, אפשר לומר זאת כך: כלכלת הבית לא מתנהלת מעצמה. ניהול כלכלת הבית בצורה נבונה זה משהו שעושים באופן אקטיבי. זיכרו כעת שהכדור בידיים שלכם ובהמשך הדברים נסביר מה בדיוק צריך לעשות.

רשמו הוצאות בהקפדה

התחילו לרשום את ההוצאות, ואנו מתכוונים לכל הוצאה ולכל בזבוז. בהתחלה זה ייראה קצת כמו משימה מפרכת, אבל יש לכך מטרה. די מהר תגלו שאתם מוציאים הרבה יותר מכפי שחשבתם, אפילו כאשר מדובר על בזבוזים קטנים. לדוגמא, אנשים מעריכים בחסר את ההוצאות החודשיות על בילויים ואפילו על "קפה ומאפה על הדרך".

חלקו את הבזבוזים לסעיפים והגדירו הוצאה הגיונית

כעת, חלקו את כל הבזבוזים שלכם לסעיפים, למשל קניית חטיפים, אקססוריז, מסעדות, גדג'טים וכן הלאה. בהתאם לסך ההכנסה שלכם, תצטרכו להגיע למסקנה, כמה באמת אתם יכולים להרשות לעצמכם. לא חייבים לוותר לגמרי על בזבוזים, משום שזה כמעט לא מעשי. בזבוזים ופינוקים הם חלק מהחיים אבל מה שחשוב זה המידה הנכונה. אם הגעתם למסקנה שעבור מסעדות אתם יכולים להרשות לעצמכם להוציא בממוצע 200 ₪ בחודש, יהיה לכם הרבה יותר קל להקפיד לא לחרוג מכך. ומה קורה אם חורגים? זה פשוט – בחודש שלאחר מכן מוציאים פחות.

איך לקבל מוטיבציה לבזבז פחות

שיהיה ברור, אנו יודעים שזה לא דבר פשוט, לשנות הרגלים. עם כל הפרסומות והמבצעים המפתים, כמעט כולם רגילים לבזבז יותר ממה שהמשכורת מאפשרת. אך ניתן לקבל מוטיבציה לבזבז פחות. צריך להבין שלבזבז פחות ולהוציא פחות כסף על קניות לא מתוכננות, אומר בעצם שתוכלו להתחיל לחסוך. הגדירו לעצמכם מטרה שתשימו מול העיניים ובשבילה תרצו לחסוך כסף. לדוגמא, אם אתם הורים לילדים, תוכלו להחליט שאתם רוצים לחסוך לטיול משפחתי. אם אתם מבינים שחשוב לחסוך לטווח ארוך, תוכלו לשים בצד כסף על מנת להשקיע בהשקעה מניבה.

הפסיכולוגיה של הבזבוזים

נסיים עם כמה מילים על הפסיכולוגיה של הבזבוזים. לפעמים אנו מבזבזים כסף בגלל תחושה של חוסר בחיים, משהו שמציק, משהו שמעיק. אבל לבזבז יותר זה לא באמת פתרון שמחזיק לאורך זמן. אם אתם מרגישים איזה קושי, איזו מועקה, טפלו בכך בדרך אחרת. למשל, היעזרו באימון אישי או פסיכולוג. פעילות גופנית קבועה גם היא יכולה לעזור או פיתוח תחביב מעניין.

מאמרים נוספים
כרומגן דוד שמש
כרומגן דוד שמש
איכות הסביבה חשובה לכם יותר ויותר? אתם מבינים, כמו כולם,...
חסכניים היינו: לקראת החג הרשתות הגדולות והקניונים במבצעים מיוחדים
הוצאות משק הבית בחגים יכולות להגיע לאלפי שקלים מעבר לשמחה...
לקראת החג עלייה ברכישת מוצרי חשמל, והיכן ניתן למצא בזול?
אחד התחומים שחווה עלייה דרמטית לקראת פסח הוא תחום האלקטרוניקה...
זהירות- זיופי חתימה דיגיטלית
אחד הבאגים הכבדים והבעייתיים ביותר של עולם הדיגיטל העכשווי, הוא...
להתגרש נכון ובהתאם לתפיסת העולם שלכם
כל פרידה היא קשה ומכתיבה את הקשיים שאנחנו מכירים בהתמודדות...
מדוע אנשים פונים לסיוע של בתים מאזנים?
טיפול באשפוז פסיכיאטרי יכול להיות מועיל למדי עבור אנשים החווים...
משלוח שוקולד ירושלים
אתם רוצים לשלוח למישהו מתנה קטנה עם שחרורו מבית החולים?...
החברה הסקוטית משיקה שני יינות חדשים כשרים לפסח - לבן ואדום של המותג שאטו לה ברטראנדס מצרפת
לקראת חג הפסח, הסקוטית מבית ישרקו, משיקה 2 יינות חדשים...
השקה לפסח: המותג LG משיק בישראל לקראת פסח את ה LG WashTower החדשני שהינו "מגדל כביסה" - מוצר אחד המשלב מכונת כביסה ומייבש כביסה
המותג LG משיק בישראל לרגל חג הפסח:  'מגדל כביסה': LG...
סקצ'רס משיקים לאביב את הטרנד החם: סניקרס בגוון ניוד אופנתי
הטרנד החם של אביב 2024- גווני ניוד מותג הספורט והלייף סטייל...
דילוג לתוכן