איך תחסכו בהוצאות טיפול בבן משפחה סיעודי?

איך תחסכו בהוצאות טיפול בבן משפחה סיעודי?
קרדיט pixabay

לצערנו במשפחות רבות יש בן או בת משפחה סיעודיים אשר דורשים טיפול מסביב לשעון ואשפוזים רפואיים רבים. יחד עם זאת, בכדי שהדבר אינו יגרום להתמוטטות כלכלית, חשוב לנסות ולהסתכל על ההוצאות גם ברמה הפיננסית (ולא רק ברמה הרגשית), בכדי לאפשר טיפול יעיל אשר אינו יכביד על המשפחה למשך שנים. הצטרפו אלינו לכתבה והתחילו לחסוך בהוצאות.

הכרת הזכויות שלכם בביטוח הלאומי

הדבר הכי חשוב בכדי לצמצם בהוצאות בטיפול ארוך טווח בבן משפחה סיעודי טמון בהיכרות עם הזכויות שלכם בביטוח הלאומי. צריך לזכור שכולנו משלמים מהמשכורת שלנו מדי חודש למדינה וכאשר אנו זקוקים לה, חשוב להשיג את המיטב. הדבר נכון הן לרכישה של מוצרים, הן לגישה לרופאים והן לטיפול נפשי באלו אשר מתמודדים. בלא מעט מקרים, ניתן לחסוך המון על ידי הכרת ההטבות כדוגמת חיסכון בחשמל, תשלום ארנונה מופחת ועוד – במקרה הזה ידע הוא כוח.

הפעלת הביטוח הסיעודי של קופות החולים

לעיתים אנו לא מכירים את הביטוח הסיעודי של קופות החולים ולכן שווה לבדוק האם ניתן להפעילו אותו לפני שניגשים להוצאה של מטפל פרטי. כדאי לזכור שחלק מקופות החולים מעניקות עזרה ברמה זו או אחרת – על פי הפוליסה הקיימת ולכן מומלץ לוודא שאתם מקבלים אותה במלואה. אגב, במידה ובן המשפחה הסיעודי היה מבוטח בביטוח פרטי, הרי שגם כאן שווה לבדוק את הפוליסה ולהתייעץ עם איש מקצוע בנוגע למימוש המלא שלה לאחר הפגיעה – בכדי לחסוך לכם כסף רב.

בחירה במוצרים טיפוליים משתלמים

כולנו יודעים שכאשר עובדת היכולת לתפקד באופן מלא, אנו מוצאים את עצמינו רוכשים מוצרים אשר יתמכו בבן המשפחה הסיעודי ויעזרו להם לתפקד כמה שניתן. יחד עם זאת חשוב לבדוק את כל האלטרנטיבות הקיימות בשוק ולעשות סקר שוק אמיתי לפני כל רכישה. עבור חולים אשר איבדו שליטה בסוגרים ניתן לחפש חיתולים למבוגרים סיעודיים במחיר משתלם, עבור אלו אשר איבדו את היכולת להתנייד, ניתן להכיר לעומק את כל כיסאות הגלגלים שבשוק ועבור המרותקים למיטתם – כדאי למצוא את המזרן המתאים ביותר, גם אם המותג אינו מהמוכרים ביותר.

חלוקת הוצאות בין כל בני המשפחה

עניין נוסף אשר רבים אינם מקפידים עליו נוגע לחלוקת ההוצאות בין בני המשפחה. בלא מעט משפחות, בן משפחה ראשי נושא במירב האחריות הכלכלית עבור הטיפול והדבר עשוי ליצור משבר כלכלי של ממש. לכן רצוי שכל בני המשפחה ישתתפו באופן שווה בהוצאות אשר נדרשות וניתן להיעזר בכלים כדוגמת מסמך אקסל משותף ופשוט כדי לעשות זאת באופן אחראי וכלכלי. העניין הוא פשוט למדי ולעיתים מדובר בשיחה קצרה שתוביל לחיסכון גדול.

שורה תחתונה: טיפול בבן משפחה סיעודי עלול להיות הוצאה כלכלית של ממש. אני ממליצים לכם להיעזר בטיפים שבכתבה בכדי לצמצם אותה עד כמה שאפשר.

מאמרים נוספים
כרומגן דוד שמש
כרומגן דוד שמש
איכות הסביבה חשובה לכם יותר ויותר? אתם מבינים, כמו כולם,...
חסכניים היינו: לקראת החג הרשתות הגדולות והקניונים במבצעים מיוחדים
הוצאות משק הבית בחגים יכולות להגיע לאלפי שקלים מעבר לשמחה...
לקראת החג עלייה ברכישת מוצרי חשמל, והיכן ניתן למצא בזול?
אחד התחומים שחווה עלייה דרמטית לקראת פסח הוא תחום האלקטרוניקה...
זהירות- זיופי חתימה דיגיטלית
אחד הבאגים הכבדים והבעייתיים ביותר של עולם הדיגיטל העכשווי, הוא...
להתגרש נכון ובהתאם לתפיסת העולם שלכם
כל פרידה היא קשה ומכתיבה את הקשיים שאנחנו מכירים בהתמודדות...
מדוע אנשים פונים לסיוע של בתים מאזנים?
טיפול באשפוז פסיכיאטרי יכול להיות מועיל למדי עבור אנשים החווים...
משלוח שוקולד ירושלים
אתם רוצים לשלוח למישהו מתנה קטנה עם שחרורו מבית החולים?...
החברה הסקוטית משיקה שני יינות חדשים כשרים לפסח - לבן ואדום של המותג שאטו לה ברטראנדס מצרפת
לקראת חג הפסח, הסקוטית מבית ישרקו, משיקה 2 יינות חדשים...
השקה לפסח: המותג LG משיק בישראל לקראת פסח את ה LG WashTower החדשני שהינו "מגדל כביסה" - מוצר אחד המשלב מכונת כביסה ומייבש כביסה
המותג LG משיק בישראל לרגל חג הפסח:  'מגדל כביסה': LG...
סקצ'רס משיקים לאביב את הטרנד החם: סניקרס בגוון ניוד אופנתי
הטרנד החם של אביב 2024- גווני ניוד מותג הספורט והלייף סטייל...
דילוג לתוכן