איך עיצוב קירות משפיע על מצב הרוח שלנו?

איך עיצוב קירות משפיע על מצב הרוח שלנו?
CreativeWalls

האם אי פעם הבחנתם בקירות שנמצאים סביבכם? האם ניסתם להבין את הקשר בין מראה הקיר להרגשה הכללית שלכם?

קירות הן החלק העיקרי במבנה שלנו, הן אמצעי עיצוב שיכול להשפיע רבות על ההתנהלות שלנו, כמו גם על הערנות וההרגשה הכללית.

אז מה צריך לדעת על עיצוב קירות? וכיצד אפשר לעצב נכון? הכל במדריך הבא לעיצוב קירות:

הקירות שלנו, עד כמה שהם פשוטים ולבנים: הם עדיין חלק בלתי נפרד מחיי היום יום שלנו, בין אם צבעם לבן ו"רגיל", לבין אם הם מקושטים בשלל טקסטורות, צבעים ותמונות.

כיום ישנם שלל חללים פרטיים, בתי עסק ומקומות עבודה בהם מראה הקירות הינו חשוב ביותר, והוא חלק מתכנון ועיצוב של מבנה.

מלבד זאת, חשוב לדעת כי אדריכלים ומעצבי פנים, יודעים כי לצבע הקירות ועיצובם ישנה משמעות, ולכן הם שמים את הדגש על עיצוב קיר בצורה מוקפדת ונכונה בכל חלל.

CreativeWalls

צבעי קירות והשפעתם על חיי היום יום

קירות לבנים המיוצרים בשלל גוונים, ביניהם: לבן ביצה, אוף וויט, קרם, צהבהב, אפרפר ועוד, יכולים גם בהיותם בגווני הלבן, או כאלה שנמצאים על קשת צבעי הלבן, להשפיע על מצב הרוח של כל אחת ואחד. לדוגמא: גוונים של לבן צהבהב יקנו תחושה חמימה יותר, בעוד לבן בוהק או אפרפר מתאימים לאווירה רשמית ומנוכרת.

מלבד זאת כיום נהוג לצבוע קירות בגוונים חמים ומעניינים יותר להקניית המראה הנעים והמזמין, כגון:  גווני מוקה, ירקרק, צהבהב ועוד.

במוסדות לימוד תוכלו להבחין בגוונים לבנים משולבים עם ירוק וזאת על מנת להרגיע את העיניים אך גם כדי לשמור על ערנות. עובדה מעניינת נוגעת לצבע הירוק והוא כזה שהעין האנושית רגילה אליו והיא רואה אותו בחדות וזאת בשל היות האדם הקדמון יצור שחי בטבע עם גווני ירוק סביבו אשר שמרו אותו ערני.

טקסטורות

טקסטורות בעיצוב קירות בטון היו מאז ומתמיד דרך לייפות את האווירה ולהקנות לה נופך נוסף. בעבר היו עושים זאת על ידי חיפוי קירות בטפטים, או באבני פסיפס (מגמות עיצוב אשר נוטות לחזור בשנים האחרונות) תוך שאחת האופנות שהיכו בשנות השמונים הן: צביעת קירות באמצעות טקסטורות שפכטל בהתזה (דבר שטוב שיצא מהאופנה!).

עם זאת, אחת הדרכים העדכניות לחיפוי קירות נעשית על ידי שימוש בבטון דקורטיבי אשר מקנה לחלל מראה מרגיע, נעים ויוקרתי.

חיפוי באמצעות לוחות בטון דקורטיבי הוא כזה שנעשה על ידי בטון אדריכלי אשר נצבע בגוונים רכים (ורוד ואפרפר הם שילוב מושלם!) ולאחר עיצובו בהתאם למראה הבית או העסק, הוא מותקן על גבי

הקירות ומקנה שלל צורות גיאומטריות מעניינות לקיר. חיפוי קירות הפך לפופולארי במיוחד, בתקופה בה עיצוב בסגנון מודרני ותעשייתי הוא טרנד לוהט.

אם אתם מעוניינים בעיצוב וחיפוי קירות בעזרת בטון אדריכלי אתם מוזמנים להיכנס לאתר הבית של חברת Creative Walls ולהתרשם ממגוון רחב של חיפויי קיר דקורטיבים.

עיצוב הבית והעסק

עיצוב קירות בטקסטורות שונות כמו שימוש בטפטים, בפסיפס או חיפוי קיר באבן, כמו גם שימוש בחיפוי באמצעות בטון אדריכלי  – הפך לפופולארי במיוחד ולכן ניתן לראות שימוש בשלל אלמנטים בעיצוב קירות בעסקים, בין אם מדובר במספרות, בתי מלון, מסעדות, ואף בבתים פרטיים.

הרצון לעצב קיר מעניין שהוא עצמו האטרקציה המרכזית ( ללא שימוש בתמונות), הופך את הקיר אלמנט דקורטיבי הוא כזה שנכנס גם אל בתים פרטיים וגם אל חללים עסקיים.

עיצוב חדרי ילדים

ילדים הם כאלה שמצב הרוח שלהם תלוי מאד בסביבה שבה הם נמצאים. לכן חשוב בעיצוב קירות חדר הילדים לשים את הדגש על צבעים מרגיעים ונעימים. דוגמא: חיפוי קיר בטון אדריכלי צבוע בגווני וורוד ירגיע מאד ילדים ויקנה להם תחושת רוך ונעימות. טפטים בגוונים בהירים כמו צהוב משולב עם לבן וגוונים של ירוק בהיר ותכלת – גם הם ישרו נחת ויאפשרו לילדים לגדול בסביבה נעימה יותר בחדר, או אפילו בגן ילדים מושקע.

עיצוב חדר השינה

גם חדר השינה שלנו, המבוגרים, עליו להיות מרגיע ולכן חשוב למצוא את הדרך הטובה ביותר לעצב את קיר חדר השינה, בין אם מדובר בהדבקת מדבקות קיר כיפיות, תליית תמונה מעוצבת של בני המשפחה על גבי הקיר והכנת קולאז' מדליק של תמונות שבהן מוצגים בני המשפחה והילדים. בכך אפשר לתכנן טוב יותר את המראה הכללי של חדר השינה, כאשר הכל מתחיל בעיצוב הקיר בצורה שמחה והרמונית.

עיצוב קירות המטבח

במטבח ישנן שלל התרחשויות ולכן חשוב שהוא יהיה מקום נעים שמרכז את כל בני המשפחה והחברים יחד. בעיצוב קירות מטבח נהוג להשתמש בקרמיקה לחיפוי קירות וזאת משום שקרמיקה עמידה ביותר לחום ולאדים, היא קלה לניקוי ומקנה תחושה נעימה ומזמינה במטבח.

 

CreativeWalls

כיצד אפשר לעצב קירות באופן עצמאי?

כדי לעצב קירות בבית או בעסק, מומלץ בראשית להתייעץ עם אנשי המקצוע המומחים בעיצוב קירות וזאת כדי להבין איזה סוג עיצוב מתאים לקירות ולחלל שלכם ובאילו אלמנטים כדאי להשתמש. עם זאת, במידה ותרצו לעצב את קיר הבית או העסק באופן עצמאי – חשוב לשים לב לכמה דגשים בעיצוב:

  • הקניית תשומת לב למראה הכללי של החלל – שימו לב למראה הכללי של חלל הבית או העסק ונסו להבין איזה קיר מתאים לו, לדוגמא: בתים אשר מעוצבים בסגנון התעשייתי (סגנון הידוע בשימוש בחומרי גלם גסים, בתאורה צהובה כמו תאורת פחם, סגנון המתבטא בחספוס שלו ובכלים נוסטלגיים), הוא כזה אשר מתאים לו חיפוי קירות עשוי מבטון אדריכלי אותו הזכרנו קודם.

חללים כפריים למשל, שהם ההפך מהחללים התעשייתיים (חללים כפריים מאופיינים בשימוש בחפצי עץ כבדים, שטיחים צבעוניים, וילונות ועוד), ישתלבו נהדר עם קירות צבועים בצבע פסטל או עם חיפוי קירות מקרמיקה.

למראה המלכותי שמאופיין בתליית שנדלירים על גבי התקרה תוך שימוש בריהוט כבד שנראה מהמאה ה 19: יתאימו קירות מעוצבים בטפט. נסו לבדוק את הסגנונות השונים ולהחליט כיצד המראה הכללי של החלל שלכם יראה באמצעות עיצוב קירות מסוגים שונים.

  • פרקטיות – נסו להבין עד כמה פרקטיים הצבעים והסגנונות שאתם בוחרים לקירות שלכם. לדוגמא: לחללים קטנים מתאימים צבעים בהירים שמקנים תחושה רחבה יותר בחלל, בזמן שלחללים גדולים יתאים חיפוי קירות או צביעת הקירות בגוונים כהים יותר שיאפשרו תחושה של קרבה.
  • מצב הרוח ותחושה כללית – כפי שהזכרנו, הקירות שלנו משפיעים במיוחד על מצב הרוח ולכן חשוב לבחור בגוונים, טקסטורות וחיפויים שעושים לכם הרגשה טובה. בחרו בכאלה שמרגיעים אתכם, שמשרים בחלל תחושה מושקעת של עיצוב, ומתכתבים בצורה טובה עם שלל האלמנטים הנמצאים בחלל.
  • קבלו השראה – כדי לבחור את עיצוב הקירות הטוב והמוצלח ביותר, חשוב לקבל השראה בכל זמן. נסו לצפות בתמונות באינטרנט שמציגות חברות העוסקות בחיפוי קירות. עיינו במגזינים העוסקים בעיצוב, ואף הגיעו אל בתים פתוחים לקהל הרחב בשכונות יפות כמו ביפו, בירושלים וברשפון. בתים כאלה מקנים לרבים השראה ורעיונות חדשים לגבי עיצוב קירות.
מאמרים נוספים
כרומגן דוד שמש
כרומגן דוד שמש
איכות הסביבה חשובה לכם יותר ויותר? אתם מבינים, כמו כולם,...
חסכניים היינו: לקראת החג הרשתות הגדולות והקניונים במבצעים מיוחדים
הוצאות משק הבית בחגים יכולות להגיע לאלפי שקלים מעבר לשמחה...
לקראת החג עלייה ברכישת מוצרי חשמל, והיכן ניתן למצא בזול?
אחד התחומים שחווה עלייה דרמטית לקראת פסח הוא תחום האלקטרוניקה...
מבצע מתנות שוות לפסח ב 20 ₪ בלבד!! בעופר בילו סנטר
מבצע מתנות ב – 20 שח יערך החל מ-07.04.24 עד...
זהירות- זיופי חתימה דיגיטלית
אחד הבאגים הכבדים והבעייתיים ביותר של עולם הדיגיטל העכשווי, הוא...
להתגרש נכון ובהתאם לתפיסת העולם שלכם
כל פרידה היא קשה ומכתיבה את הקשיים שאנחנו מכירים בהתמודדות...
מדוע אנשים פונים לסיוע של בתים מאזנים?
טיפול באשפוז פסיכיאטרי יכול להיות מועיל למדי עבור אנשים החווים...
משלוח שוקולד ירושלים
אתם רוצים לשלוח למישהו מתנה קטנה עם שחרורו מבית החולים?...
החברה הסקוטית משיקה שני יינות חדשים כשרים לפסח - לבן ואדום של המותג שאטו לה ברטראנדס מצרפת
לקראת חג הפסח, הסקוטית מבית ישרקו, משיקה 2 יינות חדשים...
השקה לפסח: המותג LG משיק בישראל לקראת פסח את ה LG WashTower החדשני שהינו "מגדל כביסה" - מוצר אחד המשלב מכונת כביסה ומייבש כביסה
המותג LG משיק בישראל לרגל חג הפסח:  'מגדל כביסה': LG...
דילוג לתוכן