איך בוחרים מצבר לרכב?

איך בוחרים מצבר לרכב?
מקור freepik

גם אם קניתם מצבר לרכב מיצרנית טובה ואמינה, כעבור כשלוש עד ארבע שנים יהיה צורך להחליפו שוב. זאת מהסיבה הפשוטה שמצברים הולכים ומאבדים מכוחם עם העבודה, עד שמגיעים למצבים בו הסתיימה יכולתם לספק את המתח הדרוש להתנעה ולמערכות הרכב השונות. זהו הזמן להוציא מהכיס כמה מאות שקלים ולהתקין מצבר חדש.

מרבית האנשים פשוט יסורו אל חשמלאי רכב שהם סומכים עליו ויחליפו אצלו את המצבר, מתוך אמון מוחלט בטיב המצבר המסופק להם ובהתאמתו לרכבם. במרבית המקרים האמון מוצדק. לעומת זאת, ישנם אנשים שאוהבים לעשות הכל בעצמם וגם לחסוך על הדרך קצת כסף, כך שעבורם השאלה איך בוחרים מצבר לרכב בהחלט רלוונטית.

סיווגים שונים של מצברים

יש שיטות שונות לסווג מצברים, כגון ההספק שלהם, היצרנית ומצב הצבירה שלהם. כך למשל, מבחינת מצבי צבירה ישנם מצברים על נוזלי, על ג'לי ועל מוצק, כאשר רוב המצברים כיום כבר לא מבוססים על מצב נוזלי אלא על מוצק או ג'לי. המצב הנוזלי מצריך יותר התעסקות בבדיקה של רמת המים המזוקקים ומילוי מעת לעת, ולעומת מצברים במצב מוצק לא דורשים זאת. מצברי ג'לי אמנם עולים מעט יותר, אולם לצד היתרון של המצב המוצק הם גם בעלי פרקה עצמית יחסית נמוכה ולכן פחות מתרוקנים וחיים יותר.

אפשר להבדיל בין סוגי המצברים גם לפי היצרניות שלהם והמוניטין שלהם. בארצנו בולטים בעיקר מצברים של שנפ, ורטה, וולטה ובוש, אם כי ישנן יצרניות אמינות וטובות אחרות, אשר המצברים שלהן ניחנים במשך חיים גבוה. בעיקרון, מומלץ שלא לקחת סיכון ולקנות מצבר של יצרנית מוכרת, גם אם העלות מעט גבוהה יותר. בסופו של דבר מדובר בקנייה שעושים רק אחת לשלוש או ארבע שנים, והיא לא כרוכה בעלויות ממש גבוהות.

יחד עם זאת, הסיווג היותר קריטי הוא ההספק של המצבר, כלומר עוצמת המתח שהוא יכול לספק לרכב. לדוגמא, יש הבדלים בין צרכי החשמל של רכב פרטי, מסחרי, ג'יפ, אופנוע, משאית ואוטובוס. אז לרכב מסחרי גדול מצבר של ארבעים אמפר כנראה לא יספיק, ואילו מצבר של שמונים אמפר ומעלה לרכב פרטי הינו הוצאה מיותרת שגם עלולה ליצור קצרים בחיווט. 

אז תכל'ס – איך בוחרים מצב?

הבשורות הטובות היא שבחירת מצבר לרכב בכלל לא קשה. למעשה, כל שצריך לעשות הוא לפתוח את ספר הרכב שלכם. אכן, לכל רכב יש את סוג המצבר שיצרנית המכונית ממליצה עליו, הן מבחינת המידות שלו והן מבחינת העוצמה שלו הנמדדת באמפר. אז נכון שלא כל אחד שומר את ספר הרכב שלו, אז אם הספר כבר לא נמצא בידיכם רק הקלידו את הביטוי הרלוונטי באינטרנט, כמו מצבר למאזדה 3 או לטויוטה קורולה, וכבר תמצאו את התשובה.

מאמרים נוספים
מותג האיפור והטיפוח SACARA משיק: סדרת מסקרות צבעוניות לריסים ב- 6 צבעים אופנתיים ונוצצים
מותג האיפור והטיפוח SACARA משיק סדרת מסקרות צבעוניות לריסים נוצצים....
"לא מתחפשים, מתאפרים" רשת SACARA משיקה קולקציית לוקים והשראות לפורים לשנת 2024 בשת"פ עם יוצרת התוכן נועה סול מתן + טיפים כיצד להכין בבית תחפושת גלקסיה באמצעות איפור בלבד
לקראת חגיגות פורים 2024, נבחרה יוצרת התוכן נועה סול מתן,...
מייבש השיער החדש של דייסון בהופעת בכורה בתערוכת האופנה Chloé בפריז
גארי גיל מציג לוק חדש בעזרת מייבש השיער Supersonic r™...
השקה פורימית: הזמרת אנה זק עם בכירי סאקרה ומליסרון משיקים חנות קונספט לחג פורים
שלשום בצהריים (4.3) הגיעו כוכבי רשת, מובילי דעת קהל, ובכירי...
יום המתולתלות שמח! לכבוד יום התלתלים הישראלי המתקיים ב 3 במרץ, מומחי השיער של Dyson מעניקים טיפים והמלצות שכל מתולתלת צריכה להכיר
שימוש בחום קיצוני? זה עלול לפגוע בקרקפת חום גבוה יכול להשפיע...
"לא מתחפשים, מתאפרים" מותג האיפור והטיפוח SACARA משיק לחג הפורים: פלטת קרם מקצועית לאיפור הפנים, הגוף המורכבת מ -12 גוונים ססגוניים וזוהרים
מותג האיפור והטיפוח SACARA משיק לפורים 2024 קולקציות צבעוניות ואיכותיות...
איך תשיגו עור זוהר לשנה החדשה
שנת 2024 כבר בפתח וכולנו רוצות להתחיל את השנה עם...
המותג הבינלאומי DeLonghi לחורף 2024: רדיאטורים + טיפים לחימום הבית
חברת ברימאג המייבאת ומשווקת את המותג הבינלאומי DeLonghi מציעה לחורף...
הכירו את טרנד 'קוקטייל המסקרה' המככב ע"י אושיות אופנה ב -TikTok
ריסים ארוכים ונועזים לעולם לא ייצאו מהאופנה, כך עולה מהטרנד...
חדש מבית דה איי ברנד: Grow it תכשיר טבעי חדש לעידוד צמיחת השיער וחיזוק זקיק השיערה המשלב רכיבי תלתן אדום – פתרון טבעי לשיפור צמיחת השיער
חברת תוספי התזונה המובילה בישראל, דה איי ברנד, משיקה לראשונה...
דילוג לתוכן