פירסינג – מדוע חשוב שיהיה מזהב אמיתי?

פירסינג – מדוע חשוב שיהיה מזהב אמיתי?
קרדיט pixabay

יופי הוא עניין של טעם ועיצוב המראה האישי שלנו הוא סטיילינג שאפשר לעשות לבד גם בלי קשר לבגדים ולנעליים. גוף האדם הוא יצירה אמנותית בפני עצמה, שהטבע יצר והאדם מנסה לייפות ולשפר כל הזמן, כל אחד לפי טעמו וההשראה שלו. מאז ומתמיד האיברים השונים הפכו להיות קנווס למחטי מקעקעים והאיברים השונים זכו לתוספות מעניינות בצורת פירסינג ועגילים שונים, למי שחובב את סגנון ההתקשטות העצמית הזאת. זה נהוג בתרבויות קדומות ולא זרה גם ליהודים. תכשיטים שונים מלווים את האנושות כבר שנים רבות ותכשיטי פירסינג אינם שונים בכך, מלבד בחומרים שמהם הם עשויים ונחשבים לבטוחים יותר לשימוש גם על ידי רופאים וגם על ידי אנשי המקצוע עצמם. ההעדפה הראשונה והיחידה כמעט היא פירסינג שנעשה מזהב אמיתי והיתרונות שלו אינם רק אסתטיים אלא בעיקר בריאותיים.

מה חשוב לדעת על פירסינג?

פירסינג והחדרת עגיל או תכשיט ממתכת לנקב בגוף יכול להיעשות בכל מיני מקומות בגוף וזה עניין של טעם והעדפה אישית. אבל זה גם חשוב לדעת ולהכיר את הסכנות שכרוכות בפירסינג לא בטוח על ידי מי שאינו מתמחה בכך ועושה את הנזק גם בניקוב עצמו וגם בבחירת תכשיט שאינו ממתכת איכותית שאינה מזהב. נהוג לחישוב שכל מה שנחוץ זה לשמור על סטריליות של התכשיט וההליך ועל היגיינה אישית שיפתרו את הבעיה או לפחות לא יגרמו לזיהום. זוהי טעות נפוצה משום שגם שימוש במתכת לא טהורה מסוכן לכם. מתכות שונות אינן טהורות אלא הן סגסוגות של חומרים שונים, אפילו כסף וזהב. לכן, לפני שבוחרים תכשיט חייבים לדעת גם ממה הוא מורכב והאם אתם יכולים להחדיר תכשיט כזה לנקבים פתוחים שנחשפים לזיהומים קשים ולתגובות רגישות. יש לא מעט אנשים שאלרגיים למתכות אלה ואפילו תכשיטי כסף אינם יכולים לענוד מבלי שהגוף יגיב באלרגיה לחלק מהמתכות בסגסוגת.

מה מסוכן בפירסינג שאינו מזהב?

חשוב לדעת שמתכות טהורות הן בעלות תכונות כימיות שונות שעלולות לגרום לתגובה אלרגית ואף לזיהום, הן בגלל החומרים המסוכנים והן משום שאי אפשר לחטא אותם כראוי בחומרים יעילים וחריפים. כשנקב פתוח ומדמם בא במגע עם תכשיט כזה הוא מתחיל להזדהם ונוצרת דלקת חריפה באותו מקום. המיקום של הפירסינג משמעותי גם הוא, כמובן, ולכן כל זיהום שנוצר בנקב עובר ומתפשט הלאה, וזה חשוב במיוחד ליד רקמות רכות כמו הפה, האף, איברי המין, הבטן ועוד. המיקום כל כך קריטי שהזיהום העמוק יכול גם להגיע למצב שהוא מתפשט ועלול לגרום למחלות נוספות. ידוע שיש אנשים שרגישים בגלל מומי לב שיכולים לפתח אנדוקרדיטיס ובכלל רצוי לוודא שעושים את הפירסינג במקום ששומר על סטריליות והיגיינה וגם מקפיד להשתמש בתכשיט זהב.

למה דווקא זהב?

תכשיטי זהב ופלטינה מוכרים כתכשיטים שאינם גורמים לזיהומים ולאלרגיות משום שמדובר במתכת אצילה בדרך כלל ולכן גם אפשר לחטא אותה בקלות מבלי לגרום לה נזק. אלרגיות קשות יכולות להיגרם אפילו מהניקל שנמצא בחלק ממכשירי הניקוב ולכן יש להיזהר מאוד. כשמדובר בזהב אמיתי מדובר בזהב של 14 קראט לפחות ומעלה ואת זה יודעים לפי התעודה שמצורפת לתכשיט והוא נקנה במקום אמין בלבד. כך שזה אינו רק עניין של העדפה אסתטית, אלא בריאותית לגמרי.

מאמרים נוספים
קולקציית החג של מותג הספורט והלייף סטייל הבינלאומי SKECHERS : קולקציית נעלי סניקרס חגיגיות
לקראת חג הפסח, מותג הספורט והלייף סטייל סקצ'רס מציע את...
מלתחת הנעליים שלכן לקיץ 24 עומדת להיות מפתיעה ומרגשת
רשת גלי מעניקה הצצה לטרנדים החמים של העונה: שילובי דנים,...
המותג האמריקאיNINE WEST פותח עונה עם קולקציית נעליים וויראליות ועם הטרנדים המעודכנים ביותר לקיץ 2024
טרנד האריגה אביבית בולט העונה לצד הטרנדים ג'ינס שובבי ופאנק...
זה הטרנד שכולם ידברו עליו בקיץ הקרוב באדיבות רשת SCOOP
תתחילי להתרגל שמהקיץ הקרוב הג'ינס לא יהיה רק כמכנס- הכל...
רשת האופנה H&O משיקה את קולקציית אביב קיץ 2024 לנשים מבית TAG WOMAN
קולקציה נשית ורכה המצליחה לתרגם את הטרנדים העכשוויים לבגדים על...
נחת בישראל! SKECHERS X SNOOP DOGG
רמה אחרת של סטייל ונוחות! מותג הספורט והלייף סטייל הבינלאומי...
לא רק לבן: הנעלה חגיגית לפסח ולאביב
רשת ההנעלה הלב הכחול, המתמחה בנעלי נוחות אופנתיות, נכנסת לחג...
רשת גלי יוצאת במבצע על סנדלי נשים וילדים: זוג שני ב 59.90 ₪
רשת נעלי גלי יוצאת במבצע על סנדלי נשים וילדים במסגרתו,...
מבצע מתנות שוות לפסח ב 20 ₪ בלבד!! בעופר בילו סנטר
מבצע מתנות ב – 20 שח יערך החל מ-07.04.24 עד...
הצצה ראשונה לטרנדים של בגדי ים קיץ 2024: כתף אחת, מחשופים נמוכים, כיווצים, כתפיות עבות או דקות, משחקי שקיפויות ועוד. צבעוניות: דפוסים פרחוניים, מנומר עדין, וגוונים בוהקים לצד השחור הקלאסי הנצחי
המותג היוקרתיJACK KUBA משיק: קולקציית בגדי ים לנשים לקיץ 2024 ליין חדש...
דילוג לתוכן