פולי קפה מומלצים

פולי קפה מומלצים
קרדיט לתמונה: shutterstock

העולם נחלק לשניים: אלו שאוהבים קפה, ואלו שלא. אין באמצע. קפה הוא משקה אלמותי המלווה את סדר יומם של אנשים רבים ברחבי העולם, ממגוון תרבויות ועמים. אנשי הקפה יודעים בדרך כלל מה הם אוהבים בדיוק: כמה מים וכמה חלב להוסיף לקפה, אם בכלל, כמה סוכר, איזה סוג קפה וכמה חם הוא יהיה. 

לאנשים מבחוץ, שפחות בקטע של קפה, נדמה כי אנשי הקפה הם נודניקים מקצועיים שצברו כמות עצומה של ג'וקים בראש. אבל רק אנחנו, אנשי הקפה, יודעים בינינו לבין עצמנו מה ההבדל בין קפה מושלם ומדויק לקפה שהוא לא משהו, ששותים רק בשביל הנימוס אצל המארחים. בשבילכם, הכנו פה סקירה קצרה עם טיפים לבחירת פולי הקפה המובחרים שלכם.

איפה לחפש את הפולים?

קודם כל, מומלץ לקנות פולי קפה בקלייה מקומית אצל מקצועני קפה. אנשים שעוסקים בקליית קפה כמקצוע יבינו מה הטעם שאתם מחפשים וידעו להתאים לכם אותו במדויק. הכי חשוב – הם יתנו לכם את הפולים הטריים ביותר, כאלו שעברו קלייה מול העיניים שלכם. אם אין לכם זמן לחפש אחר קולים מקומיים, תוכלו לחפש ברשת חברות המתמחות בקליית פולי קפה בתערובות שונות וממקורות שונים ומגוונים. בפולי קפה מאורו תוכלו למצוא מגוון של פולים איכותיים וטריים ממגוון מקורות וארצות.

סוגים של פולים

מי שקצת מבין בתחום מכיר את פולי הערביקה ואת פולי הרובוסטה, אך לא כולם מכירים את ההבדלים ביניהם ומה מייחד כל אחד מהם. פולי רובוסטה הם פולים עמידים יותר מבחינה חקלאית וגם גדלים מהר והרבה יותר. פולי רובוסטה גם מכילים כמות גבוהה של קפאין, ולכן תוצרת מסוג רובוסטה היא נפוצה יותר, נמכרת יותר ובהכרח גם זולה יותר.

פולי ערביקה נחשבים לאיכותיים וטעימים בהרבה, משום שהם צומחים וגדלים במשך תקופה ארוכה יחסית שמשביחה אותם. בדרך כלל פולי ערביקה ייטיבו לצמוח באזורים גבוהים וקרירים. בגלל התנאים המיוחדים הנדרשים לגידול הפולים הללו ומשך זמן הגידול הממושך מחירם של פולי ערביקה גבוה יותר בשווקים.

רמת החומציות של הפולים גם היא פרמטר חשוב לאיכותם ולטעמם. החומציות היא חלק אינטגרלי אמנם מטעמו של הקפה הטבעי, אך קפה איכותי יותר נחשב לכזה כאשר רמת החומציות בו נמוכה יותר. פולי הקפה שגדלו בארצות אפריקה יהיו לרב בעלי רמת חומציות גבוהה יותר מפולים שגדלו בדרום אמריקה או במזרח הרחוק. אופן הטחינה ומשך זמן הקלייה גם הם תורמים למידת החומציות, כאשר קפה קלוי מידי או טחון יתר על המידה יהיה חומצי יותר ובעל טעם מר.

ישנם פולים בעלי זן יחיד, המגיעים ממקור גידול אחד לעומת התערובות המשלבות טעמים וסגנונות. תערובת משובחת ונכונה לרב תהיה איכותית יותר מפולי קפה ממוצא אחיד.

מאמרים נוספים
החברה הסקוטית משיקה שני יינות חדשים כשרים לפסח - לבן ואדום של המותג שאטו לה ברטראנדס מצרפת
לקראת חג הפסח, הסקוטית מבית ישרקו, משיקה 2 יינות חדשים...
השקה לפסח: המותג LG משיק בישראל לקראת פסח את ה LG WashTower החדשני שהינו "מגדל כביסה" - מוצר אחד המשלב מכונת כביסה ומייבש כביסה
המותג LG משיק בישראל לרגל חג הפסח:  'מגדל כביסה': LG...
סקצ'רס משיקים לאביב את הטרנד החם: סניקרס בגוון ניוד אופנתי
הטרנד החם של אביב 2024- גווני ניוד מותג הספורט והלייף סטייל...
רשת זגה פינות אוכל והמותג זגה מיקס משיקים: פתרונות אירוח חכמים לחג
לקראת חג הפסח, רשת ZAGA פינות אוכל והמותג ZAGAMIX מציעים...
עו"ד לירושה – מיהו?
לא אחת בחיינו אנחנו שומעים על עורך דין לענייני ירושה...
שילוח בינלאומי: חשיבות שכירת שירותי המומחים בתחום
בעלי עסקים ואנשים פרטיים רבים עוסקים היום יותר ויותר בסחר...
קורס נאמן בטיחות
בטיחות במקום העבודה הינה בעלת חשיבות עליונה לכל ארגון, במיוחד...
חומר לניקוי ריפוד
המדריך השלם למוצרי טיפוח וניקוי ריפודים ברכב
מוצרי טיפוח לרכב הם השקעה חכמה עבור כל בעל רכב...
הרהיטים שגם אתם רוצים שיהיו לכם במשרד
בכל פעם כשאתם נכנסים למשרד שלכם אתם מביטים ימינה ושמאלה...
טנדיר - לבשל בצורה עתיקה
אתם מחפשים את הדרך שתכניס למטבח שלכם עניין? רוצים לבשל...
דילוג לתוכן