עיצוב חוויית משתמש (UX) הוא תהליך התכנון שצוותי עיצוב משתמשים בו ,ליצירת מוצרים המספקים חוויות משמעותיות ורלוונטיות למשתמשים. הוא כולל עיצוב של כל תהליך הרכישה והשילוב של המוצר, כולל היבטים של מיתוג, עיצוב, שימושיות ותפקוד.
מכיוון שעיצוב UX כולל את כל המרכיבים שמשפיעים על חווית המשתמשים, זהו תחום רב תחומי. מעצבי חווית משתמש מגיעים ממגוון רקעים כגון עיצוב חזותי, תכנות ופסיכולוגיה.
המשימות הטיפוסיות של מעצבי חוויות משתמש משתנות, אך לרוב כוללות מחקר משתמשים, יצירת פרסונות, עיצוב מסגרות חוטי ואבות טיפוס אינטראקטיביים וכן בדיקת עיצובים. משימות אלה יכולות להשתנות, מעסק אחד למשנהו, והן תמיד דורשות מהמעצבים להתמקד בצרכים של המשתמשים. זו גם הסיבה שרוב מעצבי החווית משתמש עובדים בהליך עבודה ממוקד משתמש, וממשיכים לתעל את מאמציהם עד שהם מטפלים בצורה אופטימאלית בכל הנושאים והצרכים של המשתמשים. מחקרים בתחום הדיגיטל מצביעים על כך שמוצרים חייבים את הצלחתם לעיצוב חווית המשתמש שלהם. בין אם מדובר באתר אינטרנט, אפליקציה או תוכנה, הנוחות והקלות של המוצר שלכם היא זאת שתמשוך את הלקוחות שלכם, לרכוש ולהמשיך להשתמש במוצר שלכם.
בית תוכנה לעיצוב חווית משתמש אופטימאלית
על מנת לפתח את המוצר שלכם עם חווית משתמש אופטימלית, איכותיות וקלה לתפעול, מומלץ לפנות לבית תוכנה שמתמחה בעיצוב חווית משתמש. בית תוכנה בעל ניסיון עשיר, בתכנון ובנייה של חווית המשתמש של המוצר שלכם. בתי תוכנה מוצלחים לעיצוב חווית משתמש יספקו לכם שירות הכולל:
– מחקר – כל המחקר הרלוונטי לתחום
– תכנון כל המרכיבים הויזואליים – תכנון המראה של כל המרכיבים והאלמנטים של המוצר
– אדריכלות מידע- בנייה וארגון המידע, במוצרים ובשירותים כדי לתמוך בחוויית המשתמש. בנוסף ארכיטקטורת המידע כוללת גם את אופן בניית הדפים והניווט של האתר.
– שימוש – שימושיות היא המידה שבה משתמשים יכולים להשתמש במוצר כדי להשיג מטרות מוגדרות ביעילות ושביעות רצון בהקשר מסוים של שימוש.
– נגישות – על פי הנחיות הנגשת תוכן האינטרנט (WCAG), כל התוכן חייב לפעול על פי ארבעת העקרונות העיקריים של POUR: ניתנים להבנה, ניתנים לביצוע, ניתנים לשימוש ובקלות.
– עיצוב – כאשר צוות המעצבים מבין היטב את צרכיו ויעדיו של המשתמש, הם מתחילים לשרטט את מסגרת האינטראקציה (הידועה גם בשם wireframes). שלב זה מגדיר את המבנה ברמות הגבוהות של פריסות המסך, כמו גם את זרימת המוצר, התנהגותו והארגון. כאשר מסגרת האינטראקציה מבססת מבנה כולל להתנהגות המוצר, תהליך מקביל המתמקד בעיצובים החזותיים והתעשייתיים. מסגרת העיצוב החזותי מגדירה את תכונות החוויה, השפה החזותית והסגנון החזותי של המוצר.
מומחי חווית משתמש
לאחר שהבנו מה בעצם כולל תהליך עיצוב חווית משתמש, הגיע הזמן לבחור את הספקים הטובים ביותר. חברת UX שתיקח את המושכות ותכוון את המוצר שלכם, האירוע, האתר או התוכנה, לכיוון שיזמין אנשים לחזור ולעשות שימוש במוצר. חברת פיטנגו מתמחה בעיצוב חווית משתמש אופטימאלית, על מנת לספק לכם את המעטפת הנחוצה של מידע ויכולת, במטרה לוודא שהרעיון שלכם ייצא לפועל בצורה היעילה ביותר ויהיה נוח לשימוש ומראה.
אתם זקוקים למומחים לחוויית משתמש, שיוכלו לספק לכם את הייעוץ והליווי הנחוצים לכל מוצר. תוך כדי התאמה אישית של הצרכים של כל לקוח, תוך כדי שימוש בשיטות החדשניות ביותר, שיעזרו לכם לשבות את קהל הלקוחות שלכם, באמצעות נוחיות, ויזואליות ויעילות שלוקחת את כל הגורמים הרלוונטיים בחשבון.