סקירה של סוגי ענבים בישראל

סקירה של סוגי ענבים בישראל
מקור FREEPIK

עבור מרבית הציבור, כאשר מדברים על ענבים הידע מתמצה פחות או יותר בפרי מעוגל או אליפטי, מתוק למדי, שאפשר לקנות בסופר. רובנו גם יודעים שהענבים מכינים יין, שניתן להוסיף אותם לשייקים של קיץ, לסלט ועוד. אבל למעשה יש מאות זנים של ענבים הנבדלים זה מזה באזורי ותנאי הגידול, בטעמים, בשימושים הנפוצים, בעונת הבציר, בצבע, ביתרונות הבריאותיים, בצורה ובגודל. למעשה, רק בישראל מגדלים עשרות סוגי ענבים לתעשיית היין ולצריכה בבית.

חלוקה של ענבים לפי צבעים

אם היינו מתחילים למנות את כל זני הענבים בישראל, כל אחד לפי מאפייניו הייחודיים, לא היינו יוצאים מזה. מי שמעוניין לדעת על סוגי ענבים בישראל ביתר פירוט יכול להיכנס לאתרי המגדלים, אבל אנו נתמקד בקטגוריה פשוטה יחסית לזיהוי והבנה, והיא סוגי ענבים לפי צבעיהם – בפרט שחור, ירוק ואדום. אז בואו נתחיל.

הענבים השחורים מבשילים ומגיעים למדפים בין החודשים מאי לנובמבר, בדומה מאוד לענבים האדומים שעליהם נדבר בהמשך, ואילו הענבים הירוקים מבשילים חודש מאוחר יותר – כלומר בין יוני לדצמבר. בסך הכל, אתם רואים שמדובר בחצי שנה ובדגש על החודשים החמים יותר. באשר לענבים השחורים, הם כידוע מתוקים מאוד וגם בריאים, עם חומרים כגון נוגדי חמצון ופוליפנולים ברמה גבוהה, מה שבהחלט יכול לסייע לבריאות כלי הדם והלב, ולפי מחקרים מסוימים גם לתרום להקטנת הסיכון לסרטן.

ענבים אדומים וירוקים

בואו נמשיך אל הענבים האדומים, הבולטים עם צבעם הייחודי על פני המדפים, וגם להם יש טעם שחבל על הזמן. גם זני הענבים האדומים, כמו הקרימסון המפורסם, הסופיריור האדום וכן ענבי מג'נטה, הינם בעלי יתרונות בריאותיים יפים מאוד. בין היתר, הם מכילים פלבנואידים המצויים בעיקר בקליפה, ותורמים להתגברות על דלקות, וכמו כן יש בה רסברטרול – נוגד חמצון שלפי מחקרים תורם לשמירה על העור מקרינת השמש, ולהפחתה של לחץ דם. ענבי מג'נטה, פליים, סקרלוטה ואחרים מזני האדומים, מצוינים לשילוב בשייק בריאות, בקינוח אפוי וכמובן סתם כך בשביל מתיקות נוזלית בקיץ.

לבסוף, עבור מרבית הציבור ענבים הם בעיקר ירוקים, ויש אפילו שמכירים כמה זנים בשמם כמו התומפסון והחלוואני. מבחינת יתרונות בריאותיים, הם משתנים בין הזנים אולם באופן כללי ניתן לומר שענבים ירוקים תורמים לבריאות כלי הדם ולהקטנת הסיכון לטרשת של העורקים, בזכות מרכיב שנקרא לוטאין, שגם תורם לבריאות העיניים. מעבר לכך, הטעם של העינב הירוק יכול להיות די חמוץ או מתוק מאוד, וכל מיני טעמי ביניים לפי הזן, וכאמור ניתן למצוא אותם על המדפים החל מיוני ועד לדצמבר ואפילו קצת מעבר לכך.

מאמרים נוספים
למכירה דירה ברמת גן
למכירה דירה ברמת גן
בתחילת 2023 פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נתונים מעניינים לגבי מחירי...
כרומגן דוד שמש
כרומגן דוד שמש
איכות הסביבה חשובה לכם יותר ויותר? אתם מבינים, כמו כולם,...
חסכניים היינו: לקראת החג הרשתות הגדולות והקניונים במבצעים מיוחדים
הוצאות משק הבית בחגים יכולות להגיע לאלפי שקלים מעבר לשמחה...
לקראת החג עלייה ברכישת מוצרי חשמל, והיכן ניתן למצא בזול?
אחד התחומים שחווה עלייה דרמטית לקראת פסח הוא תחום האלקטרוניקה...
זהירות- זיופי חתימה דיגיטלית
אחד הבאגים הכבדים והבעייתיים ביותר של עולם הדיגיטל העכשווי, הוא...
להתגרש נכון ובהתאם לתפיסת העולם שלכם
כל פרידה היא קשה ומכתיבה את הקשיים שאנחנו מכירים בהתמודדות...
מדוע אנשים פונים לסיוע של בתים מאזנים?
טיפול באשפוז פסיכיאטרי יכול להיות מועיל למדי עבור אנשים החווים...
משלוח שוקולד ירושלים
אתם רוצים לשלוח למישהו מתנה קטנה עם שחרורו מבית החולים?...
החברה הסקוטית משיקה שני יינות חדשים כשרים לפסח - לבן ואדום של המותג שאטו לה ברטראנדס מצרפת
לקראת חג הפסח, הסקוטית מבית ישרקו, משיקה 2 יינות חדשים...
השקה לפסח: המותג LG משיק בישראל לקראת פסח את ה LG WashTower החדשני שהינו "מגדל כביסה" - מוצר אחד המשלב מכונת כביסה ומייבש כביסה
המותג LG משיק בישראל לרגל חג הפסח:  'מגדל כביסה': LG...
דילוג לתוכן