ספא‌ ‌על‌ ‌הספה:‌ ‌איך‌ ‌לשמור‌ ‌על‌ ‌עור‌ ‌מטופח‌ ‌גם‌ ‌בזמן‌ ‌בידוד‌ ‌ביתי?‌ ‌

ספא‌ ‌על‌ ‌הספה:‌ ‌איך‌ ‌לשמור‌ ‌על‌ ‌עור‌ ‌מטופח‌ ‌גם‌ ‌בזמן‌ ‌בידוד‌ ‌ביתי?‌ ‌
קרדיט לתמונה: Shutterstock

גם בימים אלו של בידוד וסגר בהם סגורים רוב מכוני היופי והקוסמטיקה, מנסים רבים לשמור ככל הניתן על שגרת טיפוח יומית נכונה ומבלי לצאת מהבית. כיצד? הטיפים לפניכם

רויטל מור

בין אם יצאתם לחופשה זמנית מהעבודה, עברתם לעבוד מהבית או שאתם מצויים בבידוד ביתי, חשוב שתעשו משהו טוב עבור עצמכם שיסייע לכם להרגיש קצת יותר טוב בתקופה זו המלווה באי וודאות ובאתגרים רבים. 

בעוד שחופשה בחו"ל או בארץ אינן עומדות על הפרק בזמן הקרוב, תוכלו להסתפק גם במחווה קטנה יותר כמו שמירה על עור בריא ורמת תפקוד גבוהה של גופכם ונפשכם, שתעזור לכם לעבור ימים אלו בשלום ולהגיע לתקופה שאחרי ללא משקעים או קמטים מיותרים. אז איך תוכלו לעשות זאת ולשמור על עור זוהר, נקי, צעיר ורענן גם בבית?

לפניכם כמה טיפים שיעזרו לכם במשימה ובפרט – לשמור על דימוי עצמי חיובי.

לחות היא שם המשחק

עור לח נראה טוב ומתוח יותר וגורם לתחושה טובה וחיובית וכדי לשמור עליו כזה לאורך זמן, חשוב להקפיד על כמה כללים פשוטים. 

בעוד שהמים מהווים יסוד חיוני במיוחד עבור כלל האורגניזמים החיים שביניהם נמנים גם אנחנו, בני האדם, הקפדה על שתייה מרובה של מים תבטיח לחלוחיות מספקת של עורכם, שכן ללא מים הן הגוף ובפרט העור צפויים להתייבש. 

עבור אלו מכם המעוניינים לקחת את העניין צעד אחד נוסף, קיימים כיום תכשירים ואבקות פופולריות רבים המכילים קולגן וחומצה היאלורונית – שני חומרים המיוצרים בגופינו בצורה טבעית אך הימצאותם בו יורדת עם תהליך ההתבגרות. ניתן להוסיף חומרים אלו לכל משקה, לערבב ופשוט לשתות. הקולגן מסייע לגוף לבנות רקמות חיבור חזקות וגמישות – וביניהן גם את אלו המרכיבות את שכבות העור, ואילו החומצה היאלורונית מסייעת במניעת איבוד הנוזלים המצויים בין התאים ובשמירה על העור מתוח.

הרמת משקולות בסלון

גם עור מתוח לא יוכל להסתיר שרירים רפויים וחלשים. דווקא בימים אלו בהם מונע הבידוד הביתי גישה לחדרי הכושר ולבריכות השחייה וחל צמצום בטווח המותר לקיום פעילות גופנית מחוץ לבית לקילומטר לכל כיוון – חשוב להקפיד על שגרת כושר ואימונים גם בבית. לשם כך תוכלו להיעזר בערוצי הטלוויזיה השונים המספקים שלל תוכניות שיעזרו לכם במשימה או לחלופין ברשתות החברתיות. כל שעליכם לעשות הוא להגיע למטבח – ולא כדי לאכול, להצטייד בשני בקבוקי שתייה או בשתי קופסאות שימורים ולבצע הרמת משקולות קלה או סקוואטים עם התנגדות. 

אז התחילו את היום עם כמה מתיחות וקחו לעצמכם כמה הפסקות מהמרקע או מהמסכים השונים במהלך היום רק כדי לחלץ מעט את העצמות ולהזיז את הגוף – הוא יגמול לכם על כך מאוחר יותר.

לא לוותר על השינה

דברים טובים רבים מתחילים בשנת לילה טובה. שינה היא הזמן בו הגוף והנפש מחדשים את עצמם וצוברים כוחות ואנרגיה. כדי להבטיח שעורכם יהיה נקי מסימנים ומקמטים מיותרים, הקפידו להימנע מצריכה של קפאין לפני השינה ובמקום זאת שתו כוס של תה צמחי כדוגמת כזה המכיל קמומיל – הידוע בסגולותיו המרגיעות. לאוהבי הים מביניכם, מומלץ לדמיין את החוף, את הגלים המתנפצים, להקשיב לשקט ולקולות הנשימה. אם כל מה שאתם חושבים עליו הוא שאסור לכם להגיע לחוף עקב ההגבלות – עשו קפיצה מחשבתית ליער ירוק שבו עדרי איילים ומפלי מים רגועים. 

בעוד שבימים מבלבלים אלו רובנו כבר איבד את תחושת הזמן, כדאי להקפיד אף יותר על שעות שינה מספקות ולסגל הרגלי שינה טובים הכוללים שמונה שעות שינה כמדי לילה. גם אם אינכם מוכרחים להתעורר ממש מוקדם בבוקר, השתדלו לא להישאר ערים עד שעות הלילה הקטנות או לחלופין לישון שעות נוספות לאחר שעת הקימה הרגילה שלכם. 

תה צמחי וקולגן לשמירה על מראה העיניים

בילוי של שעות ארוכות מול המסכים אינו מטיב לעיניים במיוחד – וגם לא לשקיות המופיעות תחתיהן. לכן, הקפידו להסיט כמדי שעה את העיניים מהמסך למשך מספר דקות. זוכרים את התה השחור או הירוק שנמנעתם ממנו לפני השינה? שעות הבוקר או הצהריים הן דווקא זמן מצוין להכין לכם אחד ולשתות ממנו שכן הקפאין המצוי בו יכווץ את כלי הדם סביב העיניים והטאנין יגביר את זרימת הדם. כדי להיפטר בכל זאת מהנפיחות הנוצרת מתחת לעיניים, מומלץ למלא כוס מים ולהוסיף אליה קולגן וחומצה היאלורונית מה שוודאי יעשה את העבודה בצורה יעילה. 

חטיפים – out, ירקות – in

בימים רגילים נטולי קורונה ישנן סיבות רבות בגינן אנו צורכים ממתקים, חטיפים ואוכל מהיר שלאו דווקא מכיל חומרים מזינים במיוחד כשהעיקרית מביניהן היא  חוסר זמן ונגישות – מה שמספק לנו כעת הבידוד הביתי בשפע. נצלו את הזמן הרב שברשותכם כדי לשנות את הרגלי האכילה ולימדו להכין מספר מנות מזינות וטעימות, בפרט כאלו שלא דורשות זמן הכנה ארוך שכן הכישורים שתרכשו ישרתו אתכם היטב הן בזמן הבידוד והן לאחריו. הקפידו על זמן ארוחות קבוע במהלך היום ואם בין ארוחה לארוחה בא לכם לנשנש משהו טעים, בחרו באחד בריא. ירקות ופירות חתוכים ומוכנים למשל יעזרו פלאים בהשלמת חוסרים תזונתיים וימנעו נהירה למאגרי הביסלי והבמבה שלא יעשו טוב לכם, או לעור שלכם.

אם כן בידוד ביתי עשוי להיות מאתגר, לעורר לא מעט קשיים ולהביא עימו לחץ רב. יחד עם זאת, ניתן לייעל את הזמן שהוא מאפשר גם כדי לשנות הרגלים קיימים לא טובים, לסגל כמה חדשים ואחרים ולשמור על גוף בריא וחזק, על נפש רגועה ובעיקר – על עור מטופח. בידוד נעים. 

מאמרים נוספים
כרומגן דוד שמש
כרומגן דוד שמש
איכות הסביבה חשובה לכם יותר ויותר? אתם מבינים, כמו כולם,...
חסכניים היינו: לקראת החג הרשתות הגדולות והקניונים במבצעים מיוחדים
הוצאות משק הבית בחגים יכולות להגיע לאלפי שקלים מעבר לשמחה...
לקראת החג עלייה ברכישת מוצרי חשמל, והיכן ניתן למצא בזול?
אחד התחומים שחווה עלייה דרמטית לקראת פסח הוא תחום האלקטרוניקה...
זהירות- זיופי חתימה דיגיטלית
אחד הבאגים הכבדים והבעייתיים ביותר של עולם הדיגיטל העכשווי, הוא...
להתגרש נכון ובהתאם לתפיסת העולם שלכם
כל פרידה היא קשה ומכתיבה את הקשיים שאנחנו מכירים בהתמודדות...
מדוע אנשים פונים לסיוע של בתים מאזנים?
טיפול באשפוז פסיכיאטרי יכול להיות מועיל למדי עבור אנשים החווים...
משלוח שוקולד ירושלים
אתם רוצים לשלוח למישהו מתנה קטנה עם שחרורו מבית החולים?...
החברה הסקוטית משיקה שני יינות חדשים כשרים לפסח - לבן ואדום של המותג שאטו לה ברטראנדס מצרפת
לקראת חג הפסח, הסקוטית מבית ישרקו, משיקה 2 יינות חדשים...
השקה לפסח: המותג LG משיק בישראל לקראת פסח את ה LG WashTower החדשני שהינו "מגדל כביסה" - מוצר אחד המשלב מכונת כביסה ומייבש כביסה
המותג LG משיק בישראל לרגל חג הפסח:  'מגדל כביסה': LG...
סקצ'רס משיקים לאביב את הטרנד החם: סניקרס בגוון ניוד אופנתי
הטרנד החם של אביב 2024- גווני ניוד מותג הספורט והלייף סטייל...
דילוג לתוכן