מתי שווה לרכוש רק ביטוח צד ג' במקום ביטוח מקיף?

מתי שווה לרכוש רק ביטוח צד ג' במקום ביטוח מקיף?
תמונה: pixabay.com

נפתח בחידה: שני חברים בשנות ה-30 לחייהם, שהולכים כמעט תמיד באותה הדרך, החליטו, כל אחד, לרכוש מכונית.

הראשון החליט להתפנק ברכב חדש מהניילונים, קרוסאובר השייך למותג שווה לכל הדעות, והוסיף לו כל מיני אבזרים ושדרוגים. השני, המשתמש במכונית בעיקר לנסיעה למשרד ובחזרה, בחר ברכב יד שלישית, מודל 8 שנים אחורה שכבר גמע כמה קילומטרים בחייו, אך עדיין שמור ועושה את העבודה.

החבר הראשון, עם הרכב החדש, בחר לעשות ביטוח מקיף, בעוד חברו הלך על ביטוח צד ג' בלבד. מדוע? מה ההבדל בין ביטוח הרכב הראשון לשני? אם אתם רוצים לדעת את התשובה לחידה, הישארו איתנו.

מה ההבדל בין ביטוח מקיף לביטוח צד ג' לרכב?

כדי לפתור את החידה, זו השאלה הראשונה שצריכה להישאל. נתחיל ונאמר כי שני הביטוחים הללו אינם בגדר חובה. הם מכסים פגיעות ברכב וברכוש שלכם או של אחרים, ואתם בוחרים אם לרכוש את הפוליסות או לא, בעוד ביטוח חובה (כשמו כן הוא) מכסה פגיעות בגוף.

אם כן, זהו השוני בין שניהם:

ביטוח מקיף – כולל בתוכו את ביטוח צד ג', והוא מכסה את הנזקים שעלולים להיגרם לרכב שלכם: השחתה, גניבה, תאונה ועוד. הוא מכסה, כאמור, גם את הנזק שאתם עלולים לגרום לרכב או לרכוש של צד שלישי.

ביטוח צד ג' – מתייחס לאחר בלבד. אם אתם אשמים (גם אם לא בכוונה) בפגיעה ברכב או ברכוש של אדם אחר, הביטוח יספק את הכיסוי להוצאות על הנזק של אדם זה, כך שלא תצטרכו לשלם את כל הסכום מכיסכם.

אז מדוע לא שווה תמיד לרכוש ביטוח מקיף?

העובדה שביטוח מקיף כולל בתוכו את ביטוח צד ג', מעלה תהייה – מדוע לא לרכוש אותו וזהו? למה לא לדאוג גם לעצמכם וגם לאדם שעלול להיפגע בגללכם? התשובה לכך היא גם התשובה לחידה שהצגנו למעלה.

ראשית, פוליסת ביטוח מקיף תהיה בעלות גבוהה יותר מאחר והיא כוללת בתוכה יותר כיסויים. נשאלת השאלה – האם יש לכם יכולת לעמוד בעלות הביטוח המקיף?

החלק השני של התשובה מתייחס לצורך שלכם. כיצד תדעו לזהות האם יש לכם צורך בביטוח מקיף? רמז: הוא תלוי בשווי הרכב שלכם. אם ברשותכם רכב יוקרתי, חדש, שאתם יודעים שעלויות התיקון שלו לא מסתכמות באלפים בודדים, הוא כנראה "שווה" את רכישת הביטוח המקיף, מאחר וגם הנזק הכי קטן שייגרם לו יכול לעלות לכם הרבה מאוד.

אבל, אם ברשותכם רכב עם שווי נמוך יותר, אולי הוא פחות יוקרתי או אולי הוא פחות חדש, כנראה שלא ישתלם לכם לשאת בעלויות הביטוח המקיף ולרכוש רק ביטוח צד ג' שיכסה את הנזק שאולי תגרמו, בשוגג, למישהו אחר.

לסיכום, הכל עניין של עלות מול תועלת. שני החברים מלמעלה עשו חישוב והגיעו למסקנה שונה, כל אחד. בעל הרכב החדש והיקר החליט שעדיף לרכוש ביטוח מקיף, מאחר ועלויות תיקון נזקים ברכב שלו יהיו גבוהות במיוחד, בעוד חברו הבין ששווי הרכב שלו לא מצדיק זאת, והסתפק בפוליסה שתכסה נזקים לצד שלישי בלבד.

מאמרים נוספים
כרומגן דוד שמש
כרומגן דוד שמש
איכות הסביבה חשובה לכם יותר ויותר? אתם מבינים, כמו כולם,...
חסכניים היינו: לקראת החג הרשתות הגדולות והקניונים במבצעים מיוחדים
הוצאות משק הבית בחגים יכולות להגיע לאלפי שקלים מעבר לשמחה...
לקראת החג עלייה ברכישת מוצרי חשמל, והיכן ניתן למצא בזול?
אחד התחומים שחווה עלייה דרמטית לקראת פסח הוא תחום האלקטרוניקה...
זהירות- זיופי חתימה דיגיטלית
אחד הבאגים הכבדים והבעייתיים ביותר של עולם הדיגיטל העכשווי, הוא...
להתגרש נכון ובהתאם לתפיסת העולם שלכם
כל פרידה היא קשה ומכתיבה את הקשיים שאנחנו מכירים בהתמודדות...
מדוע אנשים פונים לסיוע של בתים מאזנים?
טיפול באשפוז פסיכיאטרי יכול להיות מועיל למדי עבור אנשים החווים...
משלוח שוקולד ירושלים
אתם רוצים לשלוח למישהו מתנה קטנה עם שחרורו מבית החולים?...
החברה הסקוטית משיקה שני יינות חדשים כשרים לפסח - לבן ואדום של המותג שאטו לה ברטראנדס מצרפת
לקראת חג הפסח, הסקוטית מבית ישרקו, משיקה 2 יינות חדשים...
השקה לפסח: המותג LG משיק בישראל לקראת פסח את ה LG WashTower החדשני שהינו "מגדל כביסה" - מוצר אחד המשלב מכונת כביסה ומייבש כביסה
המותג LG משיק בישראל לרגל חג הפסח:  'מגדל כביסה': LG...
סקצ'רס משיקים לאביב את הטרנד החם: סניקרס בגוון ניוד אופנתי
הטרנד החם של אביב 2024- גווני ניוד מותג הספורט והלייף סטייל...
דילוג לתוכן