מצב מתוח: תוספי תזונה המסייעים לעור הפנים

מצב מתוח: תוספי תזונה המסייעים לעור הפנים
קרדיט Shutterstock

במהלך חיינו על פני כדור הארץ הרוח, והשמש והחיים עצמם – על כל המשתמע מהם, משפיעים על עורנו. ובמיוחד על עור הפנים שחשוף כמעט כל הזמן. אז מה משפיע על עור גופנו ואילו תוספי-תזונה יכולים להאיר את עור הפנים במיוחד?

שולי מנבר

העור שלנו בכלל ועור פנינו בפרט משדרים לעולם סביבנו אותות שמקודדים את מצבנו הבריאותי. כך למשל, צהבהבות שמופיעה בכפות הידיים מעידה על תת-פעילות בתפקוד בלוטת התריס, ובליטות אדומות שמופיעות פתאום בצד אחד של הפנים, עלולות להעיד על התעוררותו של נגיף השלבקת-חוגרת. את השעון אי אפשר להשיב לאחור, אך את הנזקים אפשר למזער: הימנעות מעישון או מחשיפה מרובה לשמש, שתיה מרובה של מים, הקפדה על לכל הפחות 8 שעות שינה בלילה אלו הדברים הידועים והמוכרים שעוזרים לנו לשמור על גופנו. כל מה שאנחנו מכניסים לגופנו משפיע גם הוא על המאזן הסופי וחשיבותה של דיאטה מאוזנת ונכונה, מחוזקת בתוספי תזונה – היא אחד המשתנים החשובים ביותר במשוואה.

במאה הקודמת ישבו טובי המוחות המדעיים וחקרו את הקשר בין מחלות נפוצות להרגלי צריכת המזון. יצירת תאי דם על ידי מוח עצם תלויה בוויטמין B12, מחסור בוויטמין C מחליש את המערכת החיסונית, ותפקיד האשלגן, גבירותיי ורבותיי, הוא לייצר דחפים עצביים בנוירונים, ומחסור בו עלול להוביל לעליה בלחץ הדם. תזונה נבונה, הכוללת את כלל הוויטמינים והמינרלים הדרושים לגופנו, היא הפתרון המושלם, אך הוא אינו מספיק לכל אחד. לעיתים דרושים מינונים גבוהים יותר, שלא ניתן להשיגם בעזרת מזון בלבד, ואותם – כך ממחקרים העוסקים בתוספי תזונה בשלושת העשורים האחרונים – ניתן, ולפעמים אף חובה, להשלים ממקורות אחרים. מחקרים שפורסמו לאורך השנים אכן מצאו שיפור והטבה לסובלים מכאבים, ממצבי דכאון וחרדה ואיך תוספי תזונה לנשים מקלים בתסמיני גיל-המעבר, אבל היום התכנסנו כדי לבחון את השפעתם על רקמת התאים המתחדשים. אילו מינרלים, ויטמינים וחומצות יכולים לתרום לשיפור מצב עור הפנים? האם תמיד תמצאו אותם בתפריט שלכם? לאילו תופעות לוואי יש לשים לב? 6 תוספים שיאירו את פניכם.

בשביל הגמישות

ויטמין E הוא אחד מנוגדי החמצון החשובים ביותר שעסוק בייצוב קרום התא, הגנה על הריאות, נטרול רדיקלים חופשיים ואף תורם לגמישות העור ומזרז ריפוי צלקות. מחסור בויטמין E עלול להוביל לשורה ארוכה של מחלות, אך שימוש במינון גבוה לאורך זמן עלול להוביל לכאבי בטן, בחילות וירידה בספיגת ויטמינים אחרים.

לחיים של שלגיה

גם הליקופן הוא חבר כבוד במשפחת הקרטנואידים, הפיגמנטים הצמחיים שהופכים את העגבנייה לאדומה כל כך, ושותפים לוויטמין E במסע לנטרול הרדיקלים החופשיים. השפעתו על העור באה לביטוי בהגנה מקרני השמש, אותה אחת שצורבת כוויות וכתמים בפנינו. אין לחרוג מכמות הצריכה היומית כפי שמצוינת על האריזה, ויש להימנע משימוש בתוסף זה בתקופת הריון או הנקה.

להאטת ההזדקנות

גופנו זקוק למינרל הסיליקה (וגם – צורן) החל מהעצמות ועד קצות הציפורניים והשערות של ראשנו. מחסור בסיליקה, הקיימת בשיבולת שועל, דוחן וטיפ-טיפה בסלק אדום, מאיצה את ההזדקנות באופן כללי, ומעלה חספוס בעורנו. צריכת תוספים המכילים סיליקה יכולים לסייע בחידוש רקמות ושיפור מרקם העור ואף להפסקה בנשירת השיער.

ש(לא) נישאר צעירים לנצח

מי שבגיל בו מותר לשתות, צריך לדעת שמינרל האבץ מסייע לפירוק מולקולות האלכוהול, וגם לריפוי פצעי אקנה – אלו שנשארים לפעמים הרבה אחרי גיל ההתבגרות. מתפקידי האבץ לווסת את יצור השומן של בלוטות החלב בעור, והוא גם מוריד את הסיכוי להתפתחות זיהומים. צריכת יתר עלול לפגוע בתפקוד מערכת החיסון, אבל אם תשמרו על איזון תיהנו גם משיער, עצמות ושיניים בריאים יותר.

שאלה של מיקום

נוגדי החמצון הקיימים בפיקנוגנול מופקים בקליפת עץ אורן צרפתי. מחקרים מצאו שתוספת פיקנוגנול מסייעת בהפחתת לחץ דם, אבל ההשפעות על מראה העור מאירות עיניים. מינון גבוה עלול לעלות בכאבי ראש ותופעות נוספות, אך אינו עלול לגרום להרעלה.

קשקשים נגד קשקשים

חומצות שומן מסוג אומגה 3, הנפוצות בדגים וצמחים, מפחיתות את הסיכוי ללקות במחלות לב או כאלו הקשורות לכלי הדם ואפילו את רמת החיידקים בחלל הפה. לענייננו, שימוש בתוסף אומגה 3 עוזר לעליה ברמות הלחות של העור, ומסייע בדלקות-עור כגון סבוריאה פסוריאזיס.

לסיכום, חשוב להזכיר שלפני נטילת כל תוסף-תזונה, תמיד מומלץ להתייעץ עם רופא, הן בנוגע למינון המתאים והן בנוגע לאינטראקציה עם תרופות אחרות שאתם נוטלים באופן קבוע. כמובן שמומלץ לרכוש אותם מחברה מוכרת שעל אריזתה מתנוסס סמל GMP – המעיד על תנאי יצור נאותים. לבריאות העור.

מאמרים נוספים
החברה הסקוטית משיקה שני יינות חדשים כשרים לפסח - לבן ואדום של המותג שאטו לה ברטראנדס מצרפת
לקראת חג הפסח, הסקוטית מבית ישרקו, משיקה 2 יינות חדשים...
השקה לפסח: המותג LG משיק בישראל לקראת פסח את ה LG WashTower החדשני שהינו "מגדל כביסה" - מוצר אחד המשלב מכונת כביסה ומייבש כביסה
המותג LG משיק בישראל לרגל חג הפסח:  'מגדל כביסה': LG...
סקצ'רס משיקים לאביב את הטרנד החם: סניקרס בגוון ניוד אופנתי
הטרנד החם של אביב 2024- גווני ניוד מותג הספורט והלייף סטייל...
רשת זגה פינות אוכל והמותג זגה מיקס משיקים: פתרונות אירוח חכמים לחג
לקראת חג הפסח, רשת ZAGA פינות אוכל והמותג ZAGAMIX מציעים...
להיראות ולהרגיש טוב בלחיצת כפתור: אופנה מקוונת תופרת את העתיד
עולם האופנה עובר מהפכה שקטה אך מהירה בשנים האחרונות עם...
עו"ד לירושה – מיהו?
לא אחת בחיינו אנחנו שומעים על עורך דין לענייני ירושה...
שילוח בינלאומי: חשיבות שכירת שירותי המומחים בתחום
בעלי עסקים ואנשים פרטיים רבים עוסקים היום יותר ויותר בסחר...
ככה ייראה ארון הנעלים שלכן בקיץ 2024 - קבלו את הטרנדים החמים של :SCOOP כפכפים דנים, שילובי דמוי עור, עקב מעץ וסניקרסים בצבעוניות עזה
העונה החדשה מפתיעה ומביאה עמה טרנדים חדשים, השראות, ושילובים לא...
לנעול בקלות ובנוחות בלי להשתמש בידיים: המותג סקצ'רס משיק קולקציית נעליים לילדים עם הטכנולוגיה הפופולארית של המותג- slip ins המאפשרת לנעול נעליים בלי שימוש בידיים
מותג הספורט והלייף סטייל הבינלאומי SKECHERS משיק: קולקציית נעלי ילדים...
גלי מציגה: קולקציית נעלי בובה - הטרנד הלוהט של קיץ 2024
נעלי הבובה התחילו את דרכן כקלאסיקה השואבת השראה מעולמות הבלט...
דילוג לתוכן