מועצת הדבש: עלייה של 11% בביקוש הדבש לחג הפסח והמימונה העומד על כ- 900 טון דבש

מועצת הדבש: עלייה של 11% בביקוש הדבש לחג הפסח והמימונה העומד על כ- 900 טון דבש
קרדיט צילום חובה ארקדי רסקין-Arkadi Raskin

על פי הערכות מועצת הדבש, תעמוד כמות צריכת הדבש לחג הפסח והמימונה השנה, על כ- 900 טונות דבש, המהווים כ- 15% מצריכת הדבש השנתית בישראל, מדובר בעלייה של כ- 11% בהשוואה לאשתקד, אז עמדה כמות צריכת הדבש בפסח על כ- 800 טון דבש.

מנכ"ל מועצת הדבש, אופי רייך אומר, כי לא צפוי מחסור בדבש או עלייה במחירי הדבש לאורך השנה וכי הביקוש לדבש עולה בהתמדה בשנים האחרונות, עקב המודעות הבינלאומית לאיכויות הדבש הטבעי המשמש כתחליף טעים ובריא לסוכר.

בחג הפסח ייהנו אזרחי ישראל מדבש טהור ישראלי הנאכל עם המצות והבישולים הבייתים וכמובן בחג המימונה, בו נוהגים לאכול את הדבש עם המופלטות והעוגיות המסורתיות. רייך מוסיף ואומר: "כדי לתמוך בדבוראים והחקלאים המבטיחים את אספקת המזון בשיגרה ובחירום, אני קורא לציבור הרחב לצרוך תוצרת חקלאית טרייה ובריאה מתוצרת מקומית ודבש איכותי ממכוורות הארץ".

צילום אדוה אופיר

במועצת הדבש מדווחים כי החורף האחרון התאפיין בשינויי אקלים קיצוניים והינו אחד החורפים הקרים שהיו בישראל. אמנם כמות המשקעים הכללית עלתה על הממוצע השנתי, אך תכיפות אירועי הקיצון, טמפרטורות ממוצעות נמוכות, דחיית ימי גשם ותחילתו המאוחרת של החורף, בשילוב גלי קור ושלג שהגיעו מאוחר, הביאו לשינויים בזמני הפריחה במטעים ובשטחי פרחי הבר, המהוות כמקור צוף לדבורי הדבש, אשר הופיעו מאוחר והתארכו מזמנן הרגיל. אירועים אלו גרמו גם לפריחה שופעת ואיכותית, המבשרת תקווה לשפע ימי אגירת דבש לקראת עונת הקיץ. בנוסף מסביר רייך כי החורף הקר והפריחות המאוחרות משפיעים על פעילות הדבוראים. "בימים אלה נמצאים הדבוראים בעונת העבודה הקריטית ביותר, הם משלימים את מלאכת הצבת הכוורות להאבקת מטעי פירות הקיץ, ועליהם לשנע עשרות אלפי כוורות שיפרו את מטעי האבוקדו, דובדבן, תפוח, אגס, שזיף ועוד, שכן דבורת הדבש הינה המאביקה העיקרית בטבע. הדבוראים עקבו אחר מצב הפריחה ונאלצו לשנות את זמני הצבת הכוורות בהתאם" אומר רייך.

בנוסף לשינויי מזג האוויר, משפיעה על פעילות דבורת הדבש גם תופעת היעלמות הדבורים המתגברת משנה לשנה ומהווה אתגר לענף הדבורים והאבקה. בכל העולם קיים חשש גדול לעתיד ענף הדבורים, עקב היעלמות של כשליש מכמות הדבורים. הסיבה העיקרית הנחקרת הינה התמעטות מקורות הצוף לדבורים, כתוצאה מהתרחבות שטחי הערים, הבטון והנדל"ן וצמצום האזורים החקלאיים. מומחים בארץ ובעולם נערכים וחוקרים את סיבת ההיעלמות וכן מעודדים נטיעות צופניות כמזון לדבורים.

דבורת הדבש אינה רק יצרנית דבש ובהיותה אחראית להאבקת 80% מהיקף הגידולים החקלאיים, יש לה חשיבות קריטית עבור האנושות כולה.

אופי רייך, מנכ"ל מועצת הדבש מוסיף: "בארץ תורמת דבורת הדבש באמצעות האבקת הגידולים לתל"ג החקלאי בישראל כ- 3.5 מיליארד שקלים בשנה. בישראל מאות דבוראים המטפלים בעשרות אלפי כוורות הפזורות באלפי נקודות מרעה צופני ברחבי הארץ כאשר כ- 80,000 כוורות מאביקות גידולים חקלאיים של פירות וירקות. בחג הפסח ייפתחו מרכזי המבקרים של המכוורות ברחבי הארץ וכולם מוזמנים ללמוד על עולמה המרתק של דבורת הדבש ולטעום דבש".

מאמרים נוספים
חרבות וצ'ייסרים: מה צריך כדי ליהנות בפורים עד דלא ידע?
אם הינו צריכים לתאר את פורים במילה אחת היינו בוחרים...
רשימה שחורה? פערים של עשרות אחוזים במחיר הטחינה חברת אחוה: "אנחנו גאים בפעילות העסקית שלנו ובמדיניות המחירים שלנו כבר עשרות שנים"
דו"ח סטורנקסט שבדק את המחיר הממוצע לצרכן של טחינה גולמית...
מהחקלאי לצרכן: רשת הקמעונאות דהן משיקה סניף חדש
רשת דהן המונה עשרות סניפי קמעונאות בארץ- 10 סופרמרקטים, 2...
לחכות בתור? זה כל כך 2020! רשת Si Caf'e משיקה אפליקציה חדשנית שתגיש לכם את הקפה עד לפתח הרכב!
שיוצאים לטייל ברחבי הארץ עם כל המשפחה ומבלים חלק ניכר...
בן& ג'ריס מצטרפים לראשונה ל Wolt Market: אבי זינגר מנכ"ל בן אנד ג'ריס: "שת"פ זה יהווה מנוע צמיחה נוסף לבן אנד ג'ריס ישראל, וירחיב את מעגל הלקוחות שייהנו מהמגוון הייחודי של טעמי הגלידה המוכרים והאהובים באמצעות אפליקציית Wolt – עד הבית!"
מותג הגלידות בן &ג'ריס מצטרף לרשת החנויות הכחולות Wolt Market,...
סיר אורז ואידוי לבישול בריא!
מותג מכשירי החשמל האמריקאי לבית ולמטבח DECKER & ,BLACK המיובא...
המותג FILL IT משיק תוסף תזונה לגברים המיועד לעצירת נשירה, חיזוק השיער ועידוד צמיחת שיער חדשה
תוסף התזונה פורץ הדרך FILL IT (פיל איט), מבית דה...
מוצרי הניקיון שיהפכו את חייכם לקלים!
רוצים להחזיר את הצבע הבהיר והיפה לריהוט שלכם? ניסיתם הכל...
חימום מקצועי למאפיות
אחד המוצרים החשובים ביותר במאפיות זה ללא ספק תנור למאפיה...
המדריך הגדול לקניות לחג השבועות
אז תכננתם לפרטי פרטים את הארוחה החלבית לשבועות – איזה...
דילוג לתוכן