מועצת הדבש: לא יהיה מחסור בדבש בחגי תשרי – תפוקת הדבש השנה 4,000 טון

מועצת הדבש: לא יהיה מחסור בדבש בחגי תשרי – תפוקת הדבש השנה 4,000 טון
דבש איכותי ישראלי צילום בועז לביא

בחגי תשרי משווקים כ- 2,000 טון דבש שהם 40% מהביקוש הישראלי

במועצת הדבש מעודדים בתקופה זו קנייה ישירה של דבש ישראלי כחול-לבן מהדבוראים בארץ

לקראת ראש השנה מוסר זאב מידן, מנכ"ל מועצת הדבש, כי השנה יעמוד ייצור הדבש המקומי על היקף של כ-4,000 טון דבש איכותי ישראלי בדומה לאשתקד, המיוצר מכ- 120 אלף כוורות הפזורות ברחבי הארץ ובחגי תשרי משווקים בישראל כ-2,000 טון דבש שהם כ-40% מהביקוש השנתי בארץ, בשווי כולל של כ- 90 מיליון שקלים במונחי מחיר לצרכן, אומר מידן ומוסיף: "אשתקד עמדה תפוקת הדבש על כמות דומה, זאת הודות לעונות חורף מבורכות עם כמות משקעים טובה אשר הבטיחו את פריחות האביב והקיץ ברחבי הארץ".

במועצת הדבש מעודדים בימים אלה של משבר כלכלי, קנייה ישירה מדבוראים במכוורותיהם הפזורות ברחבי הארץ, אשר יבצעו גם משלוחים לאורך חגי תשרי, "חשוב דווקא עכשיו בימים של משבר כלכלי, לרכוש תוצרת חקלאית טרייה ובריאה מישראל ודבש איכותי ישירות ממכוורות ישראל, בכדי לתמוך בדבוראים המבטיחים הן בימי משבר והן בשגרה את ביטחון המזון בארץ" אומר מידן.

עוד עולה מנתוני מועצת הדבש כי, צריכת הדבש בקרב הציבור הישראלי מסתכמת בכ-5,000 טון בשנה. ישראלי צורך בממוצע, בחודש תשרי כ- 250 גרם דבש, מתוך צריכה שנתית של כ- 600 גרם לנפש.

דבוראי אדוארד פיליפוב – קרדיט צילום חובה ארקדי רסקין- Arkadi Raskin

במסגרת הסכמי הסחר עם האיחוד האירופי, ארה"ב ודרום אמריקה, העומדים בהתאם לדרישות התקניות שנקבעו בסטנדרטים בינלאומיים, ביבוא פטור ממכס, מיובא לישראל כ-1,000 טון דבש בשנה.

בשונה מהדעה הרווחת, כי מחירי הדבש בארץ יקרים בהשוואה למחירי הדבש במדינות המערב, מבהירים במועצת הדבש, כי מחירי הדבש לצרכן בישראל זולים ברובם או קרובים למחירי חו"ל. המחיר הקמעונאי הממוצע לצנצנת של 1 ק"ג עומד על כ- 45 שקלים כולל מע"מ (כ-38.46 שקלים ללא מע"מ).

מאחר וקשה מאוד להבחין במראה או בטעם בין דבש מזויף לאיכותי, מומלץ לרכוש דבש שעל אריזתו מוטבע סימן תו האיכות- "דבש איכות תוצרת ישראל" או חותמת יצרן.

עם תחילתו של משבר הקורונה, ענף הדבש והדבוראות הוגדר על ידי הממשלה כענף חיוני לייצור מזון והוחרג מההגבלות על המשק, יחד עם כלל ענפי החקלאות בישראל. בתקופת הסגר הראשון, הדבוראים ברחבי הארץ שינעו מעל ל- 70 אלף כוורות להאבקת פריחת מטעי הפרי, הנשירים- דובדבן, תפוח, שזיף, משמש, אגס, נקטרינה, אבוקדו ועוד, וכן בשטחי גידולי הקיץ, ביניהם- אבטיח, מלון, קיווי, חמניות. מאחר וללא פעולת האבקה של דבורת הדבש, לא הייתה מתבצעת הפרייה בגידולים החקלאיים.

מכוורת אופיר באלון הגליל- אדווה אופיר

עוד מדווחים במועצת הדבש וארגון מגדלי הדבורים בישראל, כי בתקופת הקורונה חלה עלייה חדה במקרי הגניבות בכוורות בצפון ודרום הארץ. מנתונים שנאספו עד כה בחודשים יולי-אוגוסט- אירועו גניבות ונזקים של מעל ל- 400 כוורות, ונגנבו- 800 חלות דבש, כ- 8500 ק"ג דבש!! עלייה ביחס לשנה שעברה בעונה זו בה נגנבו כ- 100 כוורות, באותו פרק זמן.

בתוך כך ממשיכים, בארץ ובעולם להתמודד עם היעלמות של שליש מאוכלוסיית הדבורים, תופעה היוצרת חשש גדול לעתיד יצור המזון בעולם ועתיד האנושות. דבורת הדבש בעלת חשיבות אדירה עבור האדם, עקב היותה המאביקה המרכזית בטבע שאחראית להפריית 80% מהיקף הגידולים החקלאיים בעולםבארץ תורמת דבורת הדבש באמצעות האבקת הגידולים לתל"ג החקלאי בישראל כ- 2.5 מיליארד שקלים בשנה. כמו בכל העולם, גם בישראל מקדמת מועצת הדבש את המודעות לצורך שמירה על ענף גידול הדבורים ומעודדת נטיעות צופניות בשיתוף קק"ל ובהקצאה שנתית של 100 אלף שתילים לנטיעה.

על פי נתוני מועצת הדבש: פועלים כיום בישראל כ- 510 דבוראים המטפלים במאה ועשרים אלף כוורות הפזורות ברחבי הארץ, מתוכן 80,000 כוורות משמשות להאבקה.

מועצת הדבש מזמינה את הציבור לרכוש דבש איכותי מדבוראי ישראל, המקיימים מכירה ישירה או משלוחים.

פרטים על מכוורות ברחבי הארץ באתר מועצת הדבש – www.honey.org.il

מועצת הדבש והדבוראים מאחלים שנה טובה ומתוקה!

דבוראי מכוורת גליל דן- מימין לשמאל- זוהר רודולף, נמרוד לב ארי ועידו ירמיהו – צילום מועצת הדבש – עותק
מאמרים נוספים
כרומגן דוד שמש
כרומגן דוד שמש
איכות הסביבה חשובה לכם יותר ויותר? אתם מבינים, כמו כולם,...
חסכניים היינו: לקראת החג הרשתות הגדולות והקניונים במבצעים מיוחדים
הוצאות משק הבית בחגים יכולות להגיע לאלפי שקלים מעבר לשמחה...
לקראת החג עלייה ברכישת מוצרי חשמל, והיכן ניתן למצא בזול?
אחד התחומים שחווה עלייה דרמטית לקראת פסח הוא תחום האלקטרוניקה...
זהירות- זיופי חתימה דיגיטלית
אחד הבאגים הכבדים והבעייתיים ביותר של עולם הדיגיטל העכשווי, הוא...
להתגרש נכון ובהתאם לתפיסת העולם שלכם
כל פרידה היא קשה ומכתיבה את הקשיים שאנחנו מכירים בהתמודדות...
מדוע אנשים פונים לסיוע של בתים מאזנים?
טיפול באשפוז פסיכיאטרי יכול להיות מועיל למדי עבור אנשים החווים...
משלוח שוקולד ירושלים
אתם רוצים לשלוח למישהו מתנה קטנה עם שחרורו מבית החולים?...
החברה הסקוטית משיקה שני יינות חדשים כשרים לפסח - לבן ואדום של המותג שאטו לה ברטראנדס מצרפת
לקראת חג הפסח, הסקוטית מבית ישרקו, משיקה 2 יינות חדשים...
השקה לפסח: המותג LG משיק בישראל לקראת פסח את ה LG WashTower החדשני שהינו "מגדל כביסה" - מוצר אחד המשלב מכונת כביסה ומייבש כביסה
המותג LG משיק בישראל לרגל חג הפסח:  'מגדל כביסה': LG...
סקצ'רס משיקים לאביב את הטרנד החם: סניקרס בגוון ניוד אופנתי
הטרנד החם של אביב 2024- גווני ניוד מותג הספורט והלייף סטייל...
דילוג לתוכן