מה צריך לדעת לפני שפותחים חנות באינטרנט?
מקור pixabay

משבר הקורונה, הריחוק החברתי והשינויים שנכפו על סביבת העבודה, הובילו עסקים רבים, שעד אז נמנעו מלהיכנס לעולם הדיגיטלי, לתובנה כי על מנת לשרוד ולצלוח את התקופה המאתגרת, עליהם להקים חנות באינטרנט.

גם אנשים שעד כה לא חלמו על מכירות גלובליות והסתפקו בחנות הפיזית שלהם, עם הקהל הנאמן, הבינו כי העולם בסה"כ הוא קניון אחד גדול ומזמין ועל מנת לקחת חלק "בחגיגת הקניות" צריך לדאוג לפתיחת חנות אינטרנטית איכותית.

אספנו עבורכם את כל מה שצריך לדעת לפני שפותחים חנות באינטרנט:

  • החלטה והשקעה – גם אם בעלי העסק החליטו ברמה הרציונלית שצריך מערך מכירות מקוון, עדיין צריך להבין שמדובר על השקעה ונדרשים אליה משאבים של זמן וכסף. מי שלא מוכן להשקיע ולהתחייב לתהליך, מומלץ לא לוותר. החלטה צריכה לכלול היבטים כספיים, משאבי ניהול ותפעול, ROI וכדאיות לטווח הארוך.
  • תכנון ראשוני חייב לכלול גם השקה לאסטרטגיה הכללית של העסק, לתדמית ולמיתוג. אתר לא פועל בחלל ריק וחייבת להיות השקה לתוכנית השיווק והמכירות הכללית. אם אין מיתוג ראוי זה הזמן להשקיע באחד כזה ולייצר שפה גרפית אשר תופיע בסופו של דבר גם באתר. זה לא רק צבעוניות אלא בעיקר מסרים שיווקיים, זהות במוצרים, תמחור חכם וכד' הכל במטרה לייצר עסק הפועל בכל המישורים און ליין ואוף ליין באותה מידה ואותם סטנדרטים.
  • בהמשך למיתוג הכללי של העסק יש לדאוג לאלמנטים גרפים וויזואליים יעודיים לחנות המקוונת. על מנת לייצר גלריה יפה ומהוקצעת יש להכין לתמונות פק שוט של כל המוצרים, מכל כיוון אפשרי וכן פירוט מדויק של המוצר. אתר נטול תמונות איכותיות ומידע מדויק יעשה עוול ואף יותר נזק מתועלת.
  • איתור בעלי מקצוע – מאחר שלא מדובר באתר שגרתי, יש לאתר את אנשי המקצוע האיכותיים שיבנו את הפלטפורמה המכירתית המתאימה לסוג העסק וליכולות. חשוב להבין שלא כל מי שבונה אתרי תדמית ואפילו המדהימים ביותר יודע לבנות חנות אינטרנטית שיודעת למכור ולהמיר בצורה נכונה.  לשם כך, חייבים להיעזר בחברה ידועה ובעלת מוניטין בדיוק בבנייה והתמחות בחנויות מקוונות. אלה יודעים כיצד לאפיין את צרכי העסק ולהציגם כראוי ברמה הגרפית, בניית הגלריה, נתיב מכירה מתאים וכד' הם גם יודעים לאפיין את הקהל שאמור להגיע לחנות ולייצר עבורו חוויית גלישה ורכישה מדויקת.
  • שלוש ארבע לעבודה… פלטפורמה דיגיטלית של מכירות היא דבר נפלא להאצת העסק אבל היא לא תחליף לעבודה. מי שחושב שפתיחת חנות אינטרנטית תסייע לו לפרוש לפנסיה טועה ביג טיים. חשוב לשלב את הניהול והתפעול של האתר בתוכניות העבודה מאחר שזה דורש לא מעט אנרגיה במהלך השוטף. על מנת ליהנות מרווחים דיגיטליים נאים יש לתפעל את האתר בצורה נכונה. זה אומר לשמור על חלון ראווה נקי ואיכותי, לעדכן את המוצרים והתאור שלהם, להוריד את מה שאזל מהמלאי, להכניס מבצעים והנחות, להוסיף וכן איכותי בבלוג או בדפי המוצר, כמו כן, נדרשת עבודת שיווק ופרסום אינטנסיבית על מנת לייצר טראפיק של לקוחות. זה כמובן בנוסף לכל התפעול השוטף של שירות לקוחות, שילוח ולוגיסטיקה, החזרות ועוד.
  • בגדול צריך לדעת שמדובר על אופציה מעולה להגדלת הרווחים והמכירות, אבל גם להבין שזה לא צחוק. עוד טרם פתיחת חנות אינטרנטית חייבים לחשוב על היום שאחרי, על מנת לא לבזבז משאבים של זמן, אנרגיה וכסף ולא להרוויח מהם בחזרה כאשר האתר יעלה.

אם הנקודות האלה לא גרמו לכם לחזור בכם והחלטתם ללכת על זה, אתם בשלב הנכון לצעוד אל עבר אתר מכירות אינטרנטי שיקפיץ את העסק שלכם צעד גדול אל עבר העתיד!

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here