מה חשוב לדעת לפני רכישת מקלחון?

מה חשוב לדעת לפני רכישת מקלחון?
קרדיט לתמונה: freepik

הגיע הרגע שבו החלטתם שאתם רוכשים מקלחון חדש אך אינכם יודעים כיצד לעשות את הבחירה הנכונה? ללא ספק ישנן אפשרויות רבות שאותן יש לבחון לפני שתעשו את הרכישה והמגוון עשוי להיות מבלבל למדי. יחד עם זאת לאחר שתבחנו מספר קריטריונים מהותיים, תוכלו לברור בקלות רבה בין סוגי המקלחונים השונים, ולפתע הבחירה תהיה פשוטה וממוקדת. הנה כל מה שחשוב לדעת לפני רכישת המקלחון. 

ערכו מדידות בחדר האמבטיה

המקלחון החדש חייב להתאים במדויק לגודל חדר האמבטיה, הן כדי להבטיח מניעה של נזילות והן כדי להבטיח שעיצוב החדר יישאר אסתטי ומרווח. במדידת החלל הקפידו לבדוק את גובה התקרה, מרבית המקלחונים מגיעים בגובה סטנדרטי אך אלה לא יתאימו לכל חדר אמבטיה מחד או שיהיו נמוכים מדי לבני בית גבוהים במיוחד מאידך. אם ישנה נישה ייעודית למקלחון כמובן שיש למדוד את שטחה, ואם אין מדדו את השטח שבו תרצו להציב את המקלחון. 

מהו סוג המקלחון המתאים?

ישנם סוגים רבים של מקלחונים המשתנים בצורת מיקומם בחלל, בגודלם, בדרך פתיחת הדלתות ועוד. חשוב להבין כי לא כל סוג מקלחון יתאים בכל חדר אמבטיה, כך שהבנת הסוג המתאים עבורכם תסיר במהרה אופציות שאינן רלוונטיות. 

הסוג הראשון של מקלחון הוא המקלחון החזיתי. מקלחון זה ממוקם בנישה ייעודית בין שלושה קירות כאשר דלת הזכוכית היא זו התוחמת את המבנה לצורת המקלחון. מקלחון זה יתאים בבתים שבהם ישנה נישה ייעודית מלכתחילה או במקרים שבהם נעשה שיפוץ חדר האמבטיה מהיסוד. מקלחון חזית הזזה בעל דלתות הנפתחות לצדדים על גבי ציר הוא אפשרות נהדרת לחללים קטנים שכן הדלתות אינן תופסות מרחב כלל. 

סוג נוסף הוא המקלחון הפינתי אשר כשמו כן הוא, מוצב בפינת החדר. מקלחון זה מרווח פחות מאשר המקלחון החזיתי אך הוא מתאים מאוד לחדרים קטנים במיוחד. מקלחון זה כולל שתי דלתות זכוכית אשר נפתחות לרוב כלפי חוץ. ישנם גם מקלחונים פינתיים בעלי חזית מעוגלת שבה ניתן להתקין דלתות הזזה, אך מקלחונים אלה קטנים אף יותר. 

חשיבות סוג הזכוכית

כדי לשמור על בטיחותם של בני הבית יש לוודא כי זכוכית המקלחון עשויה ברמה גבוהה, ולכן מומלץ תמיד לבצע את הרכישה מעסק המתמחה במקלחונים. הזכוכית במקלחון חייבת להיות עבה כדי למנוע שבירה במקרה של מכה. בנוסף על הזכוכית להיות מחוסמת, כך במקרה קיצון של פגיעה חזקה ביותר הזכוכית תישבר לרסיסים קטנים שאינם יכולים לפצוע אתכם. 

סוג הזכוכית מתבטא גם בסגנון הגימור וכאן הבחירה תיעשה על פי טעמכם האישי. ישנן דלתות שקופות לגמרי, דלתות בעלות פסי זכוכית חלבית, ודלתות המשלבות ריבועי מתכת לעיצוב ייחודי. מומלץ בעת הבחירה לקחת בחשבון גם את סגנון העיצוב של חדר האמבטיה ליצירת הרמוניה מרגיעה. 

מאמרים נוספים
למכירה דירה ברמת גן
למכירה דירה ברמת גן
בתחילת 2023 פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נתונים מעניינים לגבי מחירי...
כרומגן דוד שמש
כרומגן דוד שמש
איכות הסביבה חשובה לכם יותר ויותר? אתם מבינים, כמו כולם,...
חסכניים היינו: לקראת החג הרשתות הגדולות והקניונים במבצעים מיוחדים
הוצאות משק הבית בחגים יכולות להגיע לאלפי שקלים מעבר לשמחה...
לקראת החג עלייה ברכישת מוצרי חשמל, והיכן ניתן למצא בזול?
אחד התחומים שחווה עלייה דרמטית לקראת פסח הוא תחום האלקטרוניקה...
זהירות- זיופי חתימה דיגיטלית
אחד הבאגים הכבדים והבעייתיים ביותר של עולם הדיגיטל העכשווי, הוא...
להתגרש נכון ובהתאם לתפיסת העולם שלכם
כל פרידה היא קשה ומכתיבה את הקשיים שאנחנו מכירים בהתמודדות...
מדוע אנשים פונים לסיוע של בתים מאזנים?
טיפול באשפוז פסיכיאטרי יכול להיות מועיל למדי עבור אנשים החווים...
משלוח שוקולד ירושלים
אתם רוצים לשלוח למישהו מתנה קטנה עם שחרורו מבית החולים?...
החברה הסקוטית משיקה שני יינות חדשים כשרים לפסח - לבן ואדום של המותג שאטו לה ברטראנדס מצרפת
לקראת חג הפסח, הסקוטית מבית ישרקו, משיקה 2 יינות חדשים...
השקה לפסח: המותג LG משיק בישראל לקראת פסח את ה LG WashTower החדשני שהינו "מגדל כביסה" - מוצר אחד המשלב מכונת כביסה ומייבש כביסה
המותג LG משיק בישראל לרגל חג הפסח:  'מגדל כביסה': LG...
דילוג לתוכן