מה זה אנרגיה סולארית?

מה זה אנרגיה סולארית?
קרדיט PIXABAY

בשנים האחרונות מרבים לדבר על אנרגיה מתחדשת, כעל פתרון נגד ההתחממות הגלובלית. במיוחד התפתח התחום של אנרגיה סולארית. בשורות הבאות נסביר כל מה שצריך לדעת על כך.

מקור אנרגיה בלתי נדלה

אנרגיה סולארית היא למעשה זאת המופקת מהשמש, הכוכב המספק לכולנו אור וחום. סביר להניח כי הבחנתם בוודאי בלא מעט גגות סולאריים שצצו בכל פינה בישראל ובצדק. מדענים מסבירים כי השמש היא מקור אנרגיה בלתי נדלה. כמות האנרגיה המגיעה מהשמש אל כדור הארץ עולה על כל הכמות שמיוצרת על ידי בני אדם, מכל המקורות גם יחד (פחם, נפט, תחנות כוח גרעיניות וכן הלאה). על פי התחזיות, זה אכן התחום המתפתח ביותר.

אנרגיה נקייה, ללא זיהום כלל

הידעתם? במובן מסוים, כולנו מתקיימים על אנרגיה סולארית. כל הצמחים על פני האדמה משתמשים באור השמש ובקרינה המגיעה אליהם במהלך היום לצורך ייצור אנרגיה כימית. זהו הבסיס של תהליך הפוטו סינתזה. ומכיוון שבצורה ישירה או עקיפה, כולנו ניזונים מצמחים, הרי שהשמש היא מקור החיים. מכיוון שהחיים התפתחו לאור השמש, הרי שמדובר באנרגיה נקייה עבורנו. ואכן, בניגוד להפקת חשמל משריפת דלקים, פחם, נפט או אפילו גז טבעי, הקולטים הסולאריים, מכל סוג שהוא, מביאים אנרגיה נקייה ללא השפעות לוואי.

מגוון יישומים לאנרגיה סולארית

אנרגיה סולארית ניתן להפיק על ידי קולטנים מיוחדים. בישראל, מוכרת מזה עשורים השיטה של חימום מים על ידי דוד שמש. זמן רב היה זה הניצול היחיד של אנרגיית השמש, אך לא עוד. כיום הולך ומפתחת היישום של יצירת חשמל באמצעות תאים פוטו וולטאים. אולם בכך לא מסתיימות האפשרויות. שיטה יעילה למדי להפקת אנרגיה נועדה לחימום מים, אך לא רק לצרכי מקלחת ורחצה. חימום מים יכול לאפשר את הסעת החום לטובת חימום מבנים וליישומים אחרים. חימום של מים עשוי לשמש בעתיד דרך יעילה לאגירת אנרגיה. מומחים מסבירים כי לוחות מתאימים יכולים לחמם מים לטמפרטורה לוהטת שנעה בין כ-60 מעלות לבין קרוב למאה מעלות.

איך מיוצר חשמל סולארי

חשמל סולארי מיוצר מקרינת השמש על ידי תאים שמיצרים מתח חשמלי לאחר פגיעת פוטונים (חלקיקי קרינת האור). הלוחות הפוטו וולטאים מכילים מתכות וכן חומרים מוליכים למחצה. בשלב זה, קיימים תאים בעלי יעילות של כ-20 אחוזים, וזהו שיפור גדול לעומת היעילות של הדור הקודם. בעתיד, יעילות זאת תלך ותשתפר.

לצד התקנת אמצעים סולאריים על גגות של בתים, על גבי מפעלים, מעל שטחים חקלאיים כגון חממות ושדות ומעל מאגרי מים, מוקמים ביותר אלה מתקנים גדולים במיוחד. בישראל הוקמו ומוקמים מתקנים שהם למעשה תחנות כוח סולאריות שנועדו לספק חשמל בהיקפים עצומים. על פי ההערכות, בשנים הקרובות תתקרב ישראל צד נוסף קדימה, לעצמאות אנרגטית בעיקר בזכות ההשקעות באנרגיה מסוג זה.

מאמרים נוספים
כרומגן דוד שמש
כרומגן דוד שמש
איכות הסביבה חשובה לכם יותר ויותר? אתם מבינים, כמו כולם,...
חסכניים היינו: לקראת החג הרשתות הגדולות והקניונים במבצעים מיוחדים
הוצאות משק הבית בחגים יכולות להגיע לאלפי שקלים מעבר לשמחה...
לקראת החג עלייה ברכישת מוצרי חשמל, והיכן ניתן למצא בזול?
אחד התחומים שחווה עלייה דרמטית לקראת פסח הוא תחום האלקטרוניקה...
זהירות- זיופי חתימה דיגיטלית
אחד הבאגים הכבדים והבעייתיים ביותר של עולם הדיגיטל העכשווי, הוא...
להתגרש נכון ובהתאם לתפיסת העולם שלכם
כל פרידה היא קשה ומכתיבה את הקשיים שאנחנו מכירים בהתמודדות...
מדוע אנשים פונים לסיוע של בתים מאזנים?
טיפול באשפוז פסיכיאטרי יכול להיות מועיל למדי עבור אנשים החווים...
משלוח שוקולד ירושלים
אתם רוצים לשלוח למישהו מתנה קטנה עם שחרורו מבית החולים?...
החברה הסקוטית משיקה שני יינות חדשים כשרים לפסח - לבן ואדום של המותג שאטו לה ברטראנדס מצרפת
לקראת חג הפסח, הסקוטית מבית ישרקו, משיקה 2 יינות חדשים...
השקה לפסח: המותג LG משיק בישראל לקראת פסח את ה LG WashTower החדשני שהינו "מגדל כביסה" - מוצר אחד המשלב מכונת כביסה ומייבש כביסה
המותג LG משיק בישראל לרגל חג הפסח:  'מגדל כביסה': LG...
סקצ'רס משיקים לאביב את הטרנד החם: סניקרס בגוון ניוד אופנתי
הטרנד החם של אביב 2024- גווני ניוד מותג הספורט והלייף סטייל...
דילוג לתוכן