מה ההבדל בין ליסינג פרטי לליסינג תפעולי?

מה ההבדל בין ליסינג פרטי לליסינג תפעולי?

רכב איכותי ובטיחותי שמאפשר חווית נסיעה נעימה ולא מגיע הרבה למוסך הוא הרכב האידיאלי עבור רבים, אם הוא גם נראה לא רע – מה טוב. אך לצערנו, יוקר המחייה לא מאפשר לרבים להחזיק רכב פרטי. הסיבה המרכזית לכך היא המס הגבוה שיש לשלם על אחזקת הרכב. כדי לפתור את הבעיה ולא להיאלץ להתפשר על נסיעה בתחבורה ציבורית (שאינה כה מוצלחת בישראל), ניתן לפנות אל שוק הליסינג.

ליסינג תפעולי וליסינג פרטי – מה ההבדל בין השניים?

שוק הליסינג מאפשר לאנשים רבים ליהנות מנסיעה ברכב חדש בלי לשלם את הסכום המלא עבור רכישתו באופן מידי. במקרה שמעוניינים לבחור באופציה של ליסינג, עשויה לעלות השאלה: "מה ההבדל בין ליסינג פרטי לליסינג תפעולי", שכן ניתן לבחור בכל אחת מהאפשרויות הללו. אם אתם מתלבטים בין שתי האפשרויות, חשוב שתכירו את המאפיינים של כל אופציה. להלן הסבר קצר על ליסינג פרטי וליסינג תפעולי:

ליסינג תפעולי – ליסינג תפעולי הינו פופולארי ביותר בארץ, כאשר קהל היעד שלו הוא בעיקר ארגונים וחברות. יחד עם זאת, הליסינג התפעולי מיועד גם לקהל הלקוחות הפרטיים.

אנשים שבוחרים בליסינג תפעולי בעצם משכירים את הרכב למשך תקופה ארוכה. במסגרת הליסינג התפעולי, בוחרים הלקוחות רכב ליסינג חדש ממבחר רכבים של חברת ליסינג מסוימת ומשלמים עבורו סכום כספי קבוע מדי חודש, כאשר הבעלות על הרכב היא של החברה. חברת הליסינג מספקת חבילת תחזוקה שכוללת: טיפול בטסט השנתי, אגרות, תשלומי ביטוחים, טיפול בתקלות וטיפולים שנעשים באופן שוטף. במקרה שמדובר על חברה או ארגון, מחיר הדלק המלא או חלקו יסובסד על ידי המעסיק והעובד ישלם מס שנקרא בשם: "שווי שימוש".

ליסינג פרטי – הליסינג הפרטי מיועד בעיקר עבור השוק הפרטי. יחד עם זאת, יש לליסינג מסוג זה גם קהל עסקי. המודל מאפשר ללקוח לממן רכב חדש בדומה להלוואה. במסגרת המודל, בוחר הלקוח את הרכב ומשלם לחברה מקדמה מדי חודש במשך 3 שנים. בתום התקופה ניתן תשלום סופי והרכב עובר לבעלות של הלקוח. גובה התשלומים מושפע מסכום המקדמה ומהתשלום הסופי. במקרה שהלקוח התחרט, הוא יכול להשיב את הרכב לחברת הליסינג בלי לרכוש אותו.

ולסיום: מה עדיף?

לאחר שבוחנים את המאפיינים של הליסינג התפעולי והליסינג הפרטי, ניתן להבין שלכל לקוח יכולה להיות העדפה אחרת, שכן הצרכים של כל לקוח שונים. יחד עם זאת, הליסינג הפרטי יותר מתאים לקהל הלקוחות הפרטי.

ליסינג תפעולי פונה יותר לקהל עסקי של חברות וציי רכב וגם ללקוחות פרטיים אשר יכולים לשלם את "הפרמיה" על ההיבט התפעולי וממש לא רוצים להתעסק עם כל מה שכרוך באחזקת הרכב בפועל.

מאמרים נוספים
כרומגן דוד שמש
כרומגן דוד שמש
איכות הסביבה חשובה לכם יותר ויותר? אתם מבינים, כמו כולם,...
חסכניים היינו: לקראת החג הרשתות הגדולות והקניונים במבצעים מיוחדים
הוצאות משק הבית בחגים יכולות להגיע לאלפי שקלים מעבר לשמחה...
לקראת החג עלייה ברכישת מוצרי חשמל, והיכן ניתן למצא בזול?
אחד התחומים שחווה עלייה דרמטית לקראת פסח הוא תחום האלקטרוניקה...
זהירות- זיופי חתימה דיגיטלית
אחד הבאגים הכבדים והבעייתיים ביותר של עולם הדיגיטל העכשווי, הוא...
להתגרש נכון ובהתאם לתפיסת העולם שלכם
כל פרידה היא קשה ומכתיבה את הקשיים שאנחנו מכירים בהתמודדות...
מדוע אנשים פונים לסיוע של בתים מאזנים?
טיפול באשפוז פסיכיאטרי יכול להיות מועיל למדי עבור אנשים החווים...
משלוח שוקולד ירושלים
אתם רוצים לשלוח למישהו מתנה קטנה עם שחרורו מבית החולים?...
החברה הסקוטית משיקה שני יינות חדשים כשרים לפסח - לבן ואדום של המותג שאטו לה ברטראנדס מצרפת
לקראת חג הפסח, הסקוטית מבית ישרקו, משיקה 2 יינות חדשים...
השקה לפסח: המותג LG משיק בישראל לקראת פסח את ה LG WashTower החדשני שהינו "מגדל כביסה" - מוצר אחד המשלב מכונת כביסה ומייבש כביסה
המותג LG משיק בישראל לרגל חג הפסח:  'מגדל כביסה': LG...
סקצ'רס משיקים לאביב את הטרנד החם: סניקרס בגוון ניוד אופנתי
הטרנד החם של אביב 2024- גווני ניוד מותג הספורט והלייף סטייל...
דילוג לתוכן