להתמצא בג'ונגל: מה באמת חשוב לדעת לפני שלוקחים משכנתא?

להתמצא בג'ונגל: מה באמת חשוב לדעת לפני שלוקחים משכנתא?

ההחלטה לקנות דירה היא החלטה מורכבת ואין ספק שהיא גם היקרה ביותר שנקבל אי פעם. אלא שהאתגר הגדול באמת הוא לא מחירי הדיור אלא העולם המורכב הזה שנקרא "משכנתא". רגע לפני שאתם עושים את הצעד הגדול ולוקחים הלוואה שתפרעו רק בעוד 20 או 30 שנים, כדאי שתתכננו את הצעדים שלכם בצורה נכונה ויעילה. אם אתם לא בטוחים מה זה אומר, כדאי שתכירו כמה מושגים בסיסיים ורצוי שיהיה לצדכם יועץ מקצועי ומנוסה.

הצעד הראשון: תכנון כלכלי

בין אם אתם רוכשים דירה ראשונה למגורים או דירה שנייה להשקעה, בין אם יש לכם הון עצמי משמעותי ובין אם לא, תכנון הוא אחד הצעדים הבסיסיים והחשובים ביותר. בתהליך ייעוץ משכנתאות חשוב לשים דגש על בחינת האמצעים הכלכליים שלכם, ועל תכנון המהלכים הבאים שלכם. סביר להניח שבמקביל להחזר המשכנתא תרצו לשמור על רמת החיים שלכם, לשפץ את הדירה מדי פעם או לצאת לחופשה. עם המון ניסיון ורגישות, איריס שוסטר מלווה משפחות רבות בתהליך המשמעותי כל כך.

מה היא זכאות למשכנתא?

לפני נטילת משכנתא כדאי לבחון את זכאותכם לקבלת משכנתא מטעם המדינה. זכאות למשכנתא מוענקת למי שאין בבעלותו דירה אבל עונה על אחד מהקריטריונים ברשימה שהוגדרה (לדוגמה נשואים או משפחות יחידניות) או למי שבבעלותו דירה בתנאים מסוימים (למשל גרושים החולקים בעלות על נכס או מי שמתגורר במצוקה). מי שהוגדר כזכאי יכול לקבל הלוואה צמודה למדד לתקופה של עד 28 שנים בתנאים מועדפים. המשמעות? בהחלט כדאי לבדוק את הזכויות שלכם לפני שתקבלו הלוואת משכנתא.

זכיתם בהגרלת מחיר למשתכן? הגיע הזמן למשכנתא

בשנים האחרונות התקיימו מספר הגרלות בתוכנית מחיר למשתכן. לצד האפשרות לרכוש דירה במחיר נמוך יחסית, הזוכים בהגרלות נהנים גם משיעורי מימון משמעותיים. אם אתם בין הזוכים המאושרים זה בוודאי הזמן לתכנן מסלול משכנתא מחיר למשתכן. עם זאת, כדאי לזכור שגם אם נדרש מכם הון עצמי לא מאוד גבוה (בוודאי בהשוואה לחלופות), תכנון מדויק הוא קריטי. כך תימנעו מטעויות יקרות שיקשו עליכם בהמשך ותקבעו את מסלול המשכנתא המתאים ליכולת הכלכלית שלכם גם היום – וגם בטווח הארוך. אז רגע לפני שאתם מקבלים החלטות וחותמים על ההלוואה הגדולה ביותר שתיקחו אי פעם, איריס שוסטר תלווה אתכם בכל צעד, בכל דילמה ובכל החלטה. אתם מוזמנים לתכנן את מסלול המשכנתא שלכם ולקבל ייעוץ מקצועי בטלפון 052-5900403.

מאמרים נוספים
כרומגן דוד שמש
כרומגן דוד שמש
איכות הסביבה חשובה לכם יותר ויותר? אתם מבינים, כמו כולם,...
חסכניים היינו: לקראת החג הרשתות הגדולות והקניונים במבצעים מיוחדים
הוצאות משק הבית בחגים יכולות להגיע לאלפי שקלים מעבר לשמחה...
לקראת החג עלייה ברכישת מוצרי חשמל, והיכן ניתן למצא בזול?
אחד התחומים שחווה עלייה דרמטית לקראת פסח הוא תחום האלקטרוניקה...
זהירות- זיופי חתימה דיגיטלית
אחד הבאגים הכבדים והבעייתיים ביותר של עולם הדיגיטל העכשווי, הוא...
להתגרש נכון ובהתאם לתפיסת העולם שלכם
כל פרידה היא קשה ומכתיבה את הקשיים שאנחנו מכירים בהתמודדות...
מדוע אנשים פונים לסיוע של בתים מאזנים?
טיפול באשפוז פסיכיאטרי יכול להיות מועיל למדי עבור אנשים החווים...
משלוח שוקולד ירושלים
אתם רוצים לשלוח למישהו מתנה קטנה עם שחרורו מבית החולים?...
החברה הסקוטית משיקה שני יינות חדשים כשרים לפסח - לבן ואדום של המותג שאטו לה ברטראנדס מצרפת
לקראת חג הפסח, הסקוטית מבית ישרקו, משיקה 2 יינות חדשים...
השקה לפסח: המותג LG משיק בישראל לקראת פסח את ה LG WashTower החדשני שהינו "מגדל כביסה" - מוצר אחד המשלב מכונת כביסה ומייבש כביסה
המותג LG משיק בישראל לרגל חג הפסח:  'מגדל כביסה': LG...
סקצ'רס משיקים לאביב את הטרנד החם: סניקרס בגוון ניוד אופנתי
הטרנד החם של אביב 2024- גווני ניוד מותג הספורט והלייף סטייל...
דילוג לתוכן