לדעת מה לבחור – טיפים לבחירת הביטוח המקיף הכי טוב לכם

לדעת מה לבחור – טיפים לבחירת הביטוח המקיף הכי טוב לכם

מדי שנה, מגיע המועד בו אנחנו אמורים לחדש את ביטוח הרכב שלנו. קצת לפני המועד, אנחנו מתחילים לבדוק מה חברות הביטוח השונות מציעות לנו, זאת במטרה שאנחנו נוכל לבחור את הביטוח הטוב ביותר עבורנו, בין אם מבחינת תנאים ובין אם מבחינת עלויות.

כידוע, אנחנו צריכים לחדש מדי שנה את ביטוח הרכב אשר מורכב מביטוח חובה וכן ביטוח מקיף לרכב. כל בעל רכב חייב להחזיק ברשותו ביטוח בתוקף, אחרת הוא לא יכול להשתמש ברכב שבבעלותו. הביטוח חייב לכלול הן את שמו והן את שמותיהם ופרטיהם של שאר המשתמשים ברכב. זאת על מנת שהם יהיו מבוטחים וכן על מנת שחס וחלילה יקרה משהו בעת שהם נוהגים, הן לנוסעים שברכב והן לנהגים או הולכי רגל סביבם, הרי שהביטוח יוכל לטפל בזה.

ביטוח מקיף לרכב הוא שונה מביטוחים אחרים מאחר והוא מתייחס בעיקר לרכב עצמו ופחות לנהג. הביטוח מתייחס למקרים בהם הרכב ניזוק מסיבות שונות, מקרים בהם יש צורך לבצע תיקונים וטיפולים, כמו כן פוליסת ביטוח מקיף מתעסקת עם מקרים של גניבה של הרכב או מהרכב, וכן מקרים אחרים שקשורים לרכב באופן ספציפי. אומנם זה מושפע, בין היתר, מאיכות הנהיגה של בעל הרכב והנהגים שמשתמשים בו וכן מאיכות הנהגים בכלל, אך הביטוח כשלעצמו איננו מתייחס לשאלה, מה קורה לנהגים אחרים על הכביש, הולכי רגל או לנוסעים ברכב, כמו למשל במקרים של ביטוח חובה או ביטוח צד ג'.

כעת עולה השאלה, כיצד אנחנו אמורים להחליט איך לעשות ביטוח מקיף לרכב והיכן לעשות את זה. מאחר והביטוח אמור לשרת אותנו במשך שנה שלמה, הוא אמור להעניק לנו את כל הכלים הנדרשים על מנת להתמודד בסיטואציות מאוד לא פשוטות שאנחנו עלולים למצוא את עצמנו בתוכן. אם אנחנו נעשה את הבחירה ללא מחשבה מוקדמת, מבלי לבדוק את האופציות שעומדות לרשותנו, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו בנקודה בה נרצה להפעיל את הפוליסה ונגלה שהיא לא משרתת אותנו כפי שאנחנו צריכים.

על מה אנחנו צריכים להסתכל כאשר אנחנו בוחנים ביטוח מקיף

ישנן כמה נקודות שאמורות להיות משמעותיות בכל פוליסת ביטוח מקיף.

הנקודה הראשונה היא, מה גובה ההשתתפות העצמית, מתי חברת הביטוח משתתפת בהוצאות, באילו אחוזים מדובר, כיצד היא משתתפת. דברים שיכולים לקבוע את היחס העתידי מבחינת ההוצאות שנצטרך לבצע בעצמנו לעומת אלה שניעזר בהן בעזרת חברת הביטוח. כמובן שאנחנו צריכים לבחון נקודה זו ביחס לגובה הפרמיה שאנחנו משלמים.

הנקודה השנייה שעלינו לבחון היא, מה בדיוק כוללת הפוליסה באופן פרטני מבחינת שירותים וכמה פעמים אנחנו זכאים להם על פי הביטוח. מדובר על שירותי גרירה, חילוץ, טיפולים ותיקונים, החלפת רכיבים ועוד. אנחנו צריכים לבדוק באילו מצבים מדובר וכיצד זה מתבצע.

הנקודה השלישית מתייחסת לכל מה שקשור לרכב חלופי, במקרה הצורך. תוך כמה זמן אנחנו מקבלים, לכמה זמן, באילו מצבים ועוד.

הנקודה הרביעית היא, אילו אמצעי אבטחה ובטיחות, חברת הביטוח מחייבת אותנו להתקין ברכב על מנת שאנחנו נוכל לשמור על הרכב ועל הבטיחות שלנו.

נקודה אחרונה שנתייחס אליה בהקשר של הפוליסה עצמה, חושב שנשווה בין הפוליסות, הן בערך הכספי שלהן והן מבחינת סוג השירותים שאנחנו מקבלים והתדירות שאנחנו נדרשים להם.

כאן המקום להזכיר, חברות ביטוח רבות מציעות מסלולים ייחודים לנהגים ספציפיים על פי מאפיינים מסוימים. מוטב לנו לבחור מסלול שמתאים למאפיינים שלנו בשביל להוזיל עלויות וליהנות מצרכים ממוקדים.

כיצד בוחרים חברת ביטוח מתאימה

מעבר לשאלת הפוליסה, אנחנו צריכים גם להתייחס לשאלה, כיצד בוחרים חברת ביטוח אצלה נרכוש את הפוליסה המתאימה.

מן הסתם, זה שחברה מסוימת מציעה לנו פוליסה מסוימת זה לא מבטיח דבר. אנחנו צריכים לבחון מה איכות השירות של החברה, מה הן העלויות שהיא גובה, ועד כמה באמת משתלם לנו לעשות אצלה ביטוח.

לשם כך אנחנו יכולים להשתמש בכלים שונים. אנחנו יכולים לבחון כל אחת מהחברות בעצמנו, וכן אנחנו יכולים לבחון המלצות וחוות דעת חיצוניות על מנת שנוכל לקבוע מי מבין החברות מתאימה לנו. חשוב שנדע לבחון את הדברים בצורה נכונה, גם בין השורות וכן נוכל להבין את הדברים לפי הצרכים שלנו, על מנת שנוכל לקבל תמונה מלאה.

מאמרים נוספים
כרומגן דוד שמש
כרומגן דוד שמש
איכות הסביבה חשובה לכם יותר ויותר? אתם מבינים, כמו כולם,...
חסכניים היינו: לקראת החג הרשתות הגדולות והקניונים במבצעים מיוחדים
הוצאות משק הבית בחגים יכולות להגיע לאלפי שקלים מעבר לשמחה...
לקראת החג עלייה ברכישת מוצרי חשמל, והיכן ניתן למצא בזול?
אחד התחומים שחווה עלייה דרמטית לקראת פסח הוא תחום האלקטרוניקה...
זהירות- זיופי חתימה דיגיטלית
אחד הבאגים הכבדים והבעייתיים ביותר של עולם הדיגיטל העכשווי, הוא...
להתגרש נכון ובהתאם לתפיסת העולם שלכם
כל פרידה היא קשה ומכתיבה את הקשיים שאנחנו מכירים בהתמודדות...
מדוע אנשים פונים לסיוע של בתים מאזנים?
טיפול באשפוז פסיכיאטרי יכול להיות מועיל למדי עבור אנשים החווים...
משלוח שוקולד ירושלים
אתם רוצים לשלוח למישהו מתנה קטנה עם שחרורו מבית החולים?...
החברה הסקוטית משיקה שני יינות חדשים כשרים לפסח - לבן ואדום של המותג שאטו לה ברטראנדס מצרפת
לקראת חג הפסח, הסקוטית מבית ישרקו, משיקה 2 יינות חדשים...
השקה לפסח: המותג LG משיק בישראל לקראת פסח את ה LG WashTower החדשני שהינו "מגדל כביסה" - מוצר אחד המשלב מכונת כביסה ומייבש כביסה
המותג LG משיק בישראל לרגל חג הפסח:  'מגדל כביסה': LG...
סקצ'רס משיקים לאביב את הטרנד החם: סניקרס בגוון ניוד אופנתי
הטרנד החם של אביב 2024- גווני ניוד מותג הספורט והלייף סטייל...
דילוג לתוכן