כל כמה זמן מחליפים בלון גז

כל כמה זמן מחליפים בלון גז
קרדיט FREEPIK

בכל בית בישראל יש צרכני גז ובעיקר הכיריים המשמשות מדי יום לבישול. את הגז מספקים כמובן הבלונים, בדרך כלל במשקל 12 ק"ג גז. אחת השאלות הנשאלות מעת לעת היא לכמה זמן מספיק בלון גז כזה ומכאן מהי תדירות החלפתו. 

אז לכמה זמן הבלון מספיק?

התשובה לגבי תדירות החלפת בלון גז תלויה בשני היבטים בסיסיים: כמות הגז שיש בו והצריכה של הבית. מבחינת הכמות, במרבית הבתים בישראל יש את הבלון הסטנדרטי של 12 ק"ג, ולרוב הם מגיעים בזוגות כך שכאשר האחד נגמר פשוט פותחים את השני ומזמינים את ספקית הגז לצורך החלפה. כמובן שאם יש לכם בלון במשקל 48 ק"ג גז הרי שהוא יחזיק לתקופה ממושכת פי 4. 

מבחינת הצריכה, הדבר תלוי במספר משתנים. המשתנה הראשון הוא מספר צרכני הגז שיש לכם בבית ואופיים. לדוגמא, כמעט בכל הבתים יש כיריים שהן הצרכניות העיקריות של גז הבישול, וצריכה ממוצעת של 4 להבות כיריים הפועלות יחדיו הן 1.2 ק"ג לשעה. יחד עם זאת, ברור שלא בכל פעם שאנו מכינים או מחממים ארוחה הכיריים כולן פועלות. 

כעת כבר ניתן להבין שגורם משמעותי נוסף שמשפיע הוא אורחות החיים. למשל, למשפחה יש לה מיקרו בשימוש (כמו לרובנו) תהיה מן הסתם צריכת גז פחות גדולה ממשפחה שהחליטה מסיבה זו או אחרת לוותר על המיקרו ולהשתמש גם בגז. אותו הדבר נכון גם לגבי משפחה שהחליטה לוותר על הקומקום החשמלי. אבל יותר מהכל מה שקובע הוא הרגלי הבישול שלכם: האם אתם מאלו שנוטים לאכול יותר בחוץ או בבית? האם אתם מבשלים מדי יום? ובעיקר – כמה נפשות סועדות בבית. ברור שיש הבדל בין משפחה בת 7 נפשות למשפחה בת 3 נפשות מבחינת תדירות השימוש בגז. 

וגורם חשוב נוסף הוא מספר צרכני הגז שיש בבית. אמנם ברוב הבתים בארץ הגז משמש רק את הכיריים, אבל ברבים אחרים ישנם צרכנים כמו מחמם מים בגז שנותן מים חמים באופן מיידי וללא מגבלה לכל אורך השנה, תנורי גז ואפילו מקררים שפועלים על גז. מן הסתם, ככל שיש יותר צרכנים כך בלון גז מחזיק לפחות זמן.

אז מהו הממוצע? אם ניקח משפחה ממוצעת בת 4 נפשות שיש לה רק כיריים רגילים בבית, נראה שבלון גז של 12 ק"ג יספיק לה לתקופה של בין שלושה לארבעה חודשים. כמובן בהתאם לאורחות החיים והרגלי הבישול והאירוח התקופה יכולה להתארך או להתקצר – אבל זהו הממוצע בישראל.

מאמרים נוספים
מותג האיפור והטיפוח SACARA משיק: סדרת מסקרות צבעוניות לריסים ב- 6 צבעים אופנתיים ונוצצים
מותג האיפור והטיפוח SACARA משיק סדרת מסקרות צבעוניות לריסים נוצצים....
"לא מתחפשים, מתאפרים" רשת SACARA משיקה קולקציית לוקים והשראות לפורים לשנת 2024 בשת"פ עם יוצרת התוכן נועה סול מתן + טיפים כיצד להכין בבית תחפושת גלקסיה באמצעות איפור בלבד
לקראת חגיגות פורים 2024, נבחרה יוצרת התוכן נועה סול מתן,...
מייבש השיער החדש של דייסון בהופעת בכורה בתערוכת האופנה Chloé בפריז
גארי גיל מציג לוק חדש בעזרת מייבש השיער Supersonic r™...
השקה פורימית: הזמרת אנה זק עם בכירי סאקרה ומליסרון משיקים חנות קונספט לחג פורים
שלשום בצהריים (4.3) הגיעו כוכבי רשת, מובילי דעת קהל, ובכירי...
יום המתולתלות שמח! לכבוד יום התלתלים הישראלי המתקיים ב 3 במרץ, מומחי השיער של Dyson מעניקים טיפים והמלצות שכל מתולתלת צריכה להכיר
שימוש בחום קיצוני? זה עלול לפגוע בקרקפת חום גבוה יכול להשפיע...
"לא מתחפשים, מתאפרים" מותג האיפור והטיפוח SACARA משיק לחג הפורים: פלטת קרם מקצועית לאיפור הפנים, הגוף המורכבת מ -12 גוונים ססגוניים וזוהרים
מותג האיפור והטיפוח SACARA משיק לפורים 2024 קולקציות צבעוניות ואיכותיות...
איך תשיגו עור זוהר לשנה החדשה
שנת 2024 כבר בפתח וכולנו רוצות להתחיל את השנה עם...
המותג הבינלאומי DeLonghi לחורף 2024: רדיאטורים + טיפים לחימום הבית
חברת ברימאג המייבאת ומשווקת את המותג הבינלאומי DeLonghi מציעה לחורף...
הכירו את טרנד 'קוקטייל המסקרה' המככב ע"י אושיות אופנה ב -TikTok
ריסים ארוכים ונועזים לעולם לא ייצאו מהאופנה, כך עולה מהטרנד...
חדש מבית דה איי ברנד: Grow it תכשיר טבעי חדש לעידוד צמיחת השיער וחיזוק זקיק השיערה המשלב רכיבי תלתן אדום – פתרון טבעי לשיפור צמיחת השיער
חברת תוספי התזונה המובילה בישראל, דה איי ברנד, משיקה לראשונה...
דילוג לתוכן