כיצד שמן קוקוס עוזר לשיער יבש?

כיצד שמן קוקוס עוזר לשיער יבש?
צילום יחצ

לאחרונה רבים משתמשים בשמן קוקוס. שמן הקוקוס אינו מוצר חדש בארץ, אך לאחרונה החלו רבים לגלות את נפלאותיו. לשמן הקוקוס שימושים רבים החל מאפיה ועד כקרם טיפוח לשיער יבש. ניתן למצוא את שמן הקוקוס, כמעט בכל מוצר שתרצו, והוא נחשב לשמן בריא מאוד, בעל סגולות יוצאות דופן. צריך להבין את מקור השמן הזה, כדי להבין את סוד ההצלחה שלו, לכן יש להקפיד שכאשר  רוכשים מוצר כל שהוא, להקפיד שיש בו מרכיב שמן הקוקוס. מרכיב זה נותן חוויה רב חושית, וישדרג את המאכלים ללא כל ספק. השאלה הנשאלת אצל רבים היא מהו שמן קוקוס? למה משתמשים בו? ואיך הוא עוזר  לשיער יבש?

מהו שמן קוקוס?

הפקת שמן קוקוס טרי מיוצר מחלב קוקוס באחד או יותר מהדרכים הבאות: התססה, כבישה מכנית. שמן קוקוס המופק בשיטת הכבישה נקרא שמן קוקוס כתית. שמן המיוצר בתהליך התססה, מיוצר כך, תהליך התססה נמשך 24-36 שעות במהלך התהליך המים והשמן מופרדים ובסופו מתקבל שמן בעל טעם קוקוס.

חברת סי.או היא הראשונה בישראל שמייצרת שמן קוקוס לשיער אשר עושה שימוש נפלא בפרי הזה.

מהם השימושים של שמן הקוקוס?

לשמן קוקוס יש מגוון רחב של שימושים הנה מספר דוגמאות:

הגנה מהשמש

שמן הקוקוס משמש להגנה משמש. הוא מגן על האדם מפני קרינת האולטרה סגול, ובכך יש לו יתרון על פני מקדמי הגנה אחרים, לפיכך בעת רכישת מקדם הגנה יש לבדוק כי הוא מכיל שמן קוקוס.

האצת חילוף חומרים

שמן קוקוס מכיל חומצות שומן הנספגות במהירות בגוף, ויכולים להגביר את כמות הקלוריות הנספגות בגוף האדם, ובכך לאפשר ירידה בריאה ומהירה במשקל.

בישול בטוח בטמפרטורות גבוהות

רובם של השמנים הקיימים נהרסים בבישול בטמפרטורות גבוהות, אך שמן הקוקוס הוא בין השמנים היחידים, אשר אינם נהרסים בבישול בטמפרטורות גבוהות. השמן קוקוס מכיל שומן רווי בכמות גבוהה, והתכונות של מוצר המכיל שומן רווי הוא שומן שאינו מתפרק בבישול בטמפרטורות גבוהות, ובכך נוצר יתרון בריא לטיגון או בישול בטמפרטורות גבוהות.

דוחה חרקים שאינו רעיל

אם יש  חרקים בבית ורוצים להימנע מהכנסת חומרים מלאכותיים הביתה, לפיכך שימוש בשמן קוקוס הוא הפתרון לבעיה זו. כאשר מערבבים שמן קוקוס עם שמנים אחרים, מחקרים הוכיחו כי ערבוב כזה השיג 99 אחוזים הגנה על האדם מפני יתושים.

הסרת כתמים

אם יש כתמים קשים על רהיטים וחפצים, שאינם יורדים עם חומרי ניקוי, שמן הקוקוס הוא הפתרון לבעיה זו. ניתן לנקות את הכתמים בקלות ובמהירות, על ידי ערבוב של כמות שווה של שמן קוקוס עם סודה לשתייה עד קבלת משחה חלקה, לאחר מכן מרחו את המשחה החלקה על הכתם המתינו 5 דקות ושטפו היטב.

ומה לגבי שימוש בשמן קוקוס לשיערו?

לעיתים קרובות אנשים רבים טוענים כי לשמן קוקוס יש תכונות הטובות לבריאות השיער, ולפני שאתם חושבים שמדובר בטרנד בריאות שעלול לחלוף, הרי לכם סיכות מדוע זהו לא טרנד ושמן קוקוס לשיער פה כדי להישאר:

  • מונע אובדן של חלבונים – מחקרים שנערכו בשימוש השמנים על השיער יחד עם שמן הקוקוס נמצא כי שמן קוקוס הוא היחיד, שמנע אובדן של חלבונים.
  • טיפול טבעי – מחקרים רבים הוכיחו כי לשמן הקוקוס יש מבנה כימי, האחראי לטיפול הטבעי בשיער.
  • ספיגה – שמן הקוקוס עשוי מחומצת שומן בעלת שרשרת בינונית לחוצה זו יש מבנה ארוך ודק, וכך השמן נספג בשיער טוב יותר משמנים אחרים.
  • הפחתת נזק לשיער – מריחה של שמן קוקוס על השיער יכולה לגרום להפחתת הנזקים לשיער. על ידי מריחת שמן קוקוס לאחר החפיפה הוא יקנה שכבת הגנה נוספת לשיער.
  • שמן הקוקוס משמש להארכת השיער – לאנשים רבים יש חלום לגדל שיער ארוך יפה ומבריק, אך ככל שהאדם מגדל את השיער, הוא נעשה ארוך ובלוי יותר, לכן שימוש בשמן קוקוס יגרום להארכת השיער בצורה בטוחה ובריאה על ידי:
  • הענקת לחות לשיער והפחתת השבירה.
  • הגנה על השיער מאובדן חלבונים, בשעה שהוא רטוב.
  • ניתן להגן על השיער מנזקים סביבתיים כמו עשן או רוח.

איך משמשים בשמן קוקוס לשיער?

כדי לגדל שיער בריא ושופע כדאי להשתמש בשמן קוקוס במגוון שימושים:

שמן קוקוס להזנת השיער

ישנה שיטה לשימוש בשמן זה, על ידי מריחה על השיער של כמות נדיבה של שמן קוקוס, לעטוף את השיער בניילון נצמד או לחבוש כובע ולהשאיר את שמן הקוקוס על השיער למשך הלילה, לאחר מכן בבוקר יש לשטוף את השיער היטב. שמן קוקוס משקם שיער יבש ללא כימיקלים.

שמש קוקוס נגד בעיות  קרקפת

קיימות בעיות קרקפת רבות של פצעים ופריחה, שימוש בשמן קוקוס מטיב עם בעיות הקרקפת  על ידי המרכיב שלו חומצות אמיניות אנטי דלקתיות לריפוי הפצעים והפטריות בצורה טבעית.

אז איך שמן קוקוס עושה את השיער היבש לשופע?

שמן הקוקוס מכיל שומן רווי טבעי והוא עשיר בחלבונים, ששומרים על העור השמן אינו משנה את הרכבו גם בטמפרטורות גבוהות, וזהו אחד היתרונות שלו. כמו כן הוא נטמע ונספג בשיער היטב  על ידי תכונה טבעית שלו. לכן שמן קוקוס בריא לשיער. ומשמש למגוון פתרונות לבעיות.

אז איזה מוצרי שיער של שמן קוקוס עלי לבחור?

חשוב מאוד לבחור מוצרי שיער מחברה ותיקה ומעולה בתחום. חברת C.O מייצרת משנת 2017 מוצרי קוקוס טבעיים, ולחברה יש שלושה עקרונות חשובים:

  1. המוצרים מיוצרים בישראל.
  2. לא נערכים ניסויים במוצרים על בעלי חיים.
  3. החברה תמיד שוקדת שכלול המוצרים שלנו.

מה הם היתרונות של המוצרים של C.O?

  1. משקמים שיער יבש ופגום ומספקים לחות עד 24 שעות.
  2. מעניקים ברק שיער ללא שימוש בחומרים מלאכותיים.
  3. המוצרים מלווים בריח ייחודי של שמן קוקוס ווניל.

פרטים נוספים על שמן הקוקוס לשיער של סי.או תוכלו למצוא  בבלוג טיפוח השיער שלהם בכתובת: https://co-beauty.co.il/%d7%91%d7%9c%d7%95%d7%92-%d7%98%d7%99%d7%a4%d7%95%d7%97-%d7%9c%d7%a9%d7%99%d7%a2%d7%a8/

מאמרים נוספים
מותג האיפור והטיפוח SACARA משיק: סדרת מסקרות צבעוניות לריסים ב- 6 צבעים אופנתיים ונוצצים
מותג האיפור והטיפוח SACARA משיק סדרת מסקרות צבעוניות לריסים נוצצים....
קורס נאמן בטיחות
בטיחות במקום העבודה הינה בעלת חשיבות עליונה לכל ארגון, במיוחד...
הרהיטים שגם אתם רוצים שיהיו לכם במשרד
בכל פעם כשאתם נכנסים למשרד שלכם אתם מביטים ימינה ושמאלה...
"לא מתחפשים, מתאפרים" רשת SACARA משיקה קולקציית לוקים והשראות לפורים לשנת 2024 בשת"פ עם יוצרת התוכן נועה סול מתן + טיפים כיצד להכין בבית תחפושת גלקסיה באמצעות איפור בלבד
לקראת חגיגות פורים 2024, נבחרה יוצרת התוכן נועה סול מתן,...
טנדיר - לבשל בצורה עתיקה
אתם מחפשים את הדרך שתכניס למטבח שלכם עניין? רוצים לבשל...
מערכות מיזוג אוויר, הנדסאי קירור ומיזוג אוויר
מהנדס מערכת מיזוג אוויר- כל מה שאתם צריכים לדעת מהנדסי HVAC...
מייבש השיער החדש של דייסון בהופעת בכורה בתערוכת האופנה Chloé בפריז
גארי גיל מציג לוק חדש בעזרת מייבש השיער Supersonic r™...
השקה פורימית: הזמרת אנה זק עם בכירי סאקרה ומליסרון משיקים חנות קונספט לחג פורים
שלשום בצהריים (4.3) הגיעו כוכבי רשת, מובילי דעת קהל, ובכירי...
יום המתולתלות שמח! לכבוד יום התלתלים הישראלי המתקיים ב 3 במרץ, מומחי השיער של Dyson מעניקים טיפים והמלצות שכל מתולתלת צריכה להכיר
שימוש בחום קיצוני? זה עלול לפגוע בקרקפת חום גבוה יכול להשפיע...
קלפי יוגה
יש מי שטועים לחשוב כי יוגה מיועדת למבוגרים בלבד. אז...
דילוג לתוכן