כיצד לשמר זר פרחים לאורך זמן?

כיצד לשמר זר פרחים לאורך זמן?
קרדיט לצילום:מקס שרבנוב

מכירים את הרגע הזה שבו זר הפרחים שרכשתם לפני כמה שעות או לפני יום אחד בלבד מתחיל לקמול? ברגעים אלה אתם מביטים בזר שעד לא מזמן עמד איתן וזקוף באגרטל, ומבינים כי הזר נבול, חסר חיים ואף רקוב, תוך שהפריחה המהממת שלו הופכת אט אט לאכזבה אחד גדולה!

ואכן בכל הנוגע לסידורי פרחים וזרי פרחים, כאשר אנו רוכשים ומעניקים פרחים, אנו רוצים שהפרחים יחזיקו מעמד לכמה שיותר זמן וישמשו אלמנט עיצוב ססגוני ופורח בכל מבנה וחלל.

סלון פרחים
קרדיט לצילום:מקס שרבנוב

אז מהן השיטות לשימור פרחים לאורך זמן? הנה כמה טיפים ושיטות מעולות להארכת חיי הפרחים:

בחירת כלי לפרחים – בחרו באגרטל לפרחים (או בשמו השני: ואזה) מזכוכית ולא מאמייל וזאת כדי להגן על הפרחים מזיהומים, לשמור על אווריריות הגבעולים כמו גם על מנת ששורשי הפרח יוכלו לנשום.

ניקיון – לפני שאתם מניחים את הפרחים בכלי הנבחר, יש לשטוף את הכלי היטב עם מים וסבון ולמלא את הכלי במים פושרים שאינם חמים או קרים מידי.

הוספת מים – כאשר יש לכם זר פרחים שנמצא כמה ימים באגרטל, חשוב לדעת כי המים ממש כמו באדמה החיצונית מתאדים ובכך הופכים את הפרחים לנבולים. לכן חשוב להוסיף מים ולהחליף את המים באגרטל הפרחים על מנת למנוע ריקבון ולגרום לפרחים ללבלב ולפרוח במלוא עוצמתם. דאגו כי כמות המים שתהייה באגרטל תכסה את סופם של הגבעולים ותהיה כרבע מגודל האגרטל.

מניעת כניסה של עלים למים – במידה וקיבלתם זר עמוס בעלים, יש לחתוך את העלים שנמצאים בחלק התחתון של הזר לפני הכנסתם למים, על מנת שלא ייווצרו חיידקים במים בשל העלים. חתכו את הגבעולים באמצעות מזמרה מיוחדת והקפידו על חתך בזווית של 45 מעלות לפני הכנסת הגבעולים למים.

מיקום – מקמו את סידור הפרחים באזור מוצל יחסית ולא בשמש ישירה, שכן שמש חזקה מידי תנדף את המים במהירות מהאגרטל ותקצר את חיי הפרחים שבזר.

אישוש הפרחים – כפי שהזכרנו, סידורי פרחים מחזיקים מעמד לאורך זמן וזאת בעיקר כאשר בוחרים פרחים מסלון פרחים איכותי. עם זאת כדי להאריך את חיי הפרח: ניתן להכניס למים כפית סוכר, או כדור אספירין שגורם לפרחים להזדקף וללבלב בעוז.

בנוסף במידה ועברו כמה ימים או שבועות ואתם רוצים לשמור על סידור הפרחים זקוף ויפה – ניתן להכניסו למים רותחים ולהותירו במים למשך חצי דקה בלבד. הפעולה תיתן כוח לפרחים נבולים.

סידור הזר – נסו עם הזמן לקצץ פרחים נבולים באמצעות מזמרה מתאימה ולהותיר באגרטל רק פרחים זקופים ויפים. הקיצוץ יאפשר כוח חדש לפרחים.

עשו את כל אלה ותוכלו ליהנות מסידורי פרחים מרהיבים שמחזיקים מעמד לאורך זמן!

הטיפים והעצות נכתבו על ידי שוזרים מקצועיים של 'סלון פרחים' בחיפה, המספק פרחי איכות בלבד. להזמנות ופרטים  https://www.sflower.co.il/

מאמרים נוספים
כרומגן דוד שמש
כרומגן דוד שמש
איכות הסביבה חשובה לכם יותר ויותר? אתם מבינים, כמו כולם,...
חסכניים היינו: לקראת החג הרשתות הגדולות והקניונים במבצעים מיוחדים
הוצאות משק הבית בחגים יכולות להגיע לאלפי שקלים מעבר לשמחה...
לקראת החג עלייה ברכישת מוצרי חשמל, והיכן ניתן למצא בזול?
אחד התחומים שחווה עלייה דרמטית לקראת פסח הוא תחום האלקטרוניקה...
זהירות- זיופי חתימה דיגיטלית
אחד הבאגים הכבדים והבעייתיים ביותר של עולם הדיגיטל העכשווי, הוא...
להתגרש נכון ובהתאם לתפיסת העולם שלכם
כל פרידה היא קשה ומכתיבה את הקשיים שאנחנו מכירים בהתמודדות...
מדוע אנשים פונים לסיוע של בתים מאזנים?
טיפול באשפוז פסיכיאטרי יכול להיות מועיל למדי עבור אנשים החווים...
משלוח שוקולד ירושלים
אתם רוצים לשלוח למישהו מתנה קטנה עם שחרורו מבית החולים?...
החברה הסקוטית משיקה שני יינות חדשים כשרים לפסח - לבן ואדום של המותג שאטו לה ברטראנדס מצרפת
לקראת חג הפסח, הסקוטית מבית ישרקו, משיקה 2 יינות חדשים...
השקה לפסח: המותג LG משיק בישראל לקראת פסח את ה LG WashTower החדשני שהינו "מגדל כביסה" - מוצר אחד המשלב מכונת כביסה ומייבש כביסה
המותג LG משיק בישראל לרגל חג הפסח:  'מגדל כביסה': LG...
סקצ'רס משיקים לאביב את הטרנד החם: סניקרס בגוון ניוד אופנתי
הטרנד החם של אביב 2024- גווני ניוד מותג הספורט והלייף סטייל...
דילוג לתוכן