טיפים והשראות לעיצוב שולחן חג מושלם

טיפים והשראות לעיצוב שולחן חג מושלם
עיצוב: סטודיו קריאטיבה. צילום: אורית ארנון .

השנה החדשה בפתח ורבים נוהגים לארח בערב השנה החדשה, אז מה כדאי לקחת בחשבון בבואו לעצב שולחן חגיגי ועל מה כדאי להקפיד כדי ליצור שולחן חג אסתטי, נעים ונוח.

מעצבי הבית של רשת זגה – פינות אוכל מעניקים רעיונות, טיפים, עצות והשראות לסידור שולחן חגיגי:
תרווחו ותסעדו – לפני שמתחילים לרדת לפרטי פרטים של הטריקים העיצוביים הפשוטים – לחשוב קודם נוחות.

בכל עונות השנה בכלל, אך בחג בפרט, הריווח בין הסועדים חשוב ביותר. אנו נעדיף לשמור על מרחק ישיבה ראוי מאחד לשני ואם אנו רוצים שהאורחים יישבו וייהנו במשך כל הערב, עדיף שכיסאות האוכל יהיו מרופדים. כיום ניתן להשיג ריפוד של כיסאות עץ העשויים מבדים מלטפים שאינם גורמים להזעה, ומתאימים במיוחד למזג אוויר בתקופת החגים. כמו כן החלפת כיסאות האוכל הישנים בכיסאות אוכל מרופדים, תשנה מהקצה לקצה את מראה פינת האוכל. ואם כבר החלטתם לשנות הטרנד המוביל בכיסאות הוא צבעוניות נועזת – כגון: כסאות ירקרקים, כחולים, תכולים ועוד.

זגה פינות אוכל- עיצוב פנים עמית משה וצלמת רוני הרמן.

נושא אחד ולו שלושה צבעים – כדי שהעיצוב יהיה מוצלח והרמוני, צריכים להחליט על נושא אחד (כמו למשל ים או ארוחה בטוסקנה). בעקבות הנושא לחשוב על פלטת צבעים שמכילה לא יותר משלושה צבעים (אחרת העיצוב הופך לכאוטי לעין). ברגע שתהיו סגורים על שתי ההחלטות האלו תוכלו לבחור את כלי ההגשה, את סט הצלחות והכוסות את המפה והפלייסמטים, ואת שאר הקישוטים.

עיצוב על פי חוק השלושה – חוק השלושה, עובד גם בעיצובים הגדולים של הבית וגם בעיצובים הקטנים של פינת האוכל. כאשר מחברים בין שלושה חפצים שמדברים באותה שפה, מיד יוצרים תפאורה נעימה לעין. בחג הזה למשל, אתם יכולים ליצור "נוף כפרי" רומנטי בעזרת פיזור של: 3 נרות, 3 ואזות קטנות בצבעים עליזים שבתוכם פרחים מיובשים שהיום (לצד העציצים הירוקים) נחשבים לשיא האופנה.

נרות חגיגיים – הנרות תמיד יוצרים אווירה נעימה ורומנטית. אך אם הנרות נמצאים בתוך פמוטי מתכת, קרמיקה או זכוכית, עיצוב השולחן יהפוך ל"עשיר" וחגיגי במיוחד. חשוב לדעת – לא מומלץ בנרות ריחניים לערב החג משום שהם מתחרים בניחוחות המזון ואף עלולים לפגוע בתיאבון.

עיצוב: אולה בורוכוב רייכמן, צילום: מירב פלברג .

ניגודיות מעניינת – אין כמו הקונטרסט בין העץ הטבעי הכהה של שולחן האוכל לבין סט צלחות בצבע בהיר למשל תכלת או כתום בהיר. ואם פינת האוכל היא בצבעים בהירים או ניטרליים אפשר ליצור ניגודיות באמצעות סטים בעלי צבעוניות חזקה כמו כחול, ירוק, אדום. כלים ובמיוחד כוסות השתייה יכולים להזיע ולהרטיב את מפת השולחן. אפשר ליצור נגיעות של ניגודיות, בעזרת תחתיות צבעוניות מבד או מכל חומר אחר שיכול לספוג היטב את הלחות.

לתפוס גובה – גם השימוש בגבהים שונים, הוא תרגיל שלקוח מעולמות עיצוב הפנים. אם עבורכם שולחן האוכל הוא המוקד של כל הסלון, נסו לשים במרכז השולחן זר פרחים גבוה (אך לא מדי שלא יסתיר את הסועדים) וצבעוני במיוחד ולצידו קערת פירות נמוכה….

קישוטי טבע – ענפים יבשים בעלי צורות מיוחדות (שאפשר למצוא כמעט בכל חורשה), פרחי בר (שמותר לקטוף), עלים גדולים, בלוטים או אצטרובלים – הם קישוטים טבעיים מקסימים לשולחן החג. אם יש בסביבה ילדים קטנים, הם ישמחו לחפש אחר הפריטים האלו, לעזור לכם לנקות אותם ואף לסדר אותם על שולחן האוכל. בקישוטים הטבעיים חשוב לשמור על מינונים נמוכים, כדי שהקישוטים לא יהפכו לבלגן.

עיצוב: טלי דוגמא. צילום: ענבל אור לב .

מאמרים נוספים
רשת הלב הכחול מעמיקה את מבצעי הקיץ!
רשת ההנעלה הלב הכחול מעמיקה את מבצעי הקיץ ומציעה עד...
רשת SCOOP משיקה לשנת הלימודים החדשה קולקציית ילקוטים פונקציונאליים ואופנתיים מאובזרים בחידושים ובמחירים שווים לכל כיס! גם לילדי הגן משיקה רשת SCOOP תיקי גן בעיצובים מדליקים
במסגרת ההשקה 20% הנחה על כל מחלקת הילקוטים והתיקים!* כל הורה...
FINAL SALE הגדול של בית האופנה GOLBARY: עד 70% הנחה על קולקציית אביב קיץ 2024
בית האופנה GOLBARY, יוצא במבצע: final sale על קולקציית הקיץ...
רשת לי קופר קידס משיקה לראשונה בגדי ים לבנים מגלאי 4 עד 16 בדגש על בדים איכותיים ואופנתיים, חוסמי קרינה, עמידים לכלור ועם הגנת UV
קולקציית בגדי הים לילדים של לי קופר קידס: צבעונית עליזה,...
מתרעננים בדרכים עם הפיל היפני
מותג הכלים התרמיים היפני "הפיל היפני" מציג את הבקבוק התרמי...
מרצדס, מוסטנג או יגואר על המדף
תמיד חלמתם שתהיה לכם מרצדס, מוסטנג או יגואר , עכשיו החלום הזה...
רשת SACARA משיקה סדרת דיאודורנטים חדשה המבוססת על רכיבים טבעיים ומעניקה הגנה מלאה
הדיאודורנטים החדשים אינם מכתימים את הבגדים ומתאימים גם לעור רגיש:...
מצרפת לישראל: Pierre Lannier מציגה קולקציית שעוני נשים קייצית בניחוח צרפתי
מותג השעונים הצרפתי Pierre Lannier, שנוסד בשנת 1977 באלזס שבצרפת,...
מותג הספורט והלייף סטייל הבינלאומי SKECHERS משיק את קולקציית חזרה ללימודים: תיקי ביה"ס, תיקים ללפ טופ ותיקי מיני
לקראת החזרה ללימודים, מותג הספורט והלייף סטייל בינלאומי סקצ'רס  משיק...
מותג האופנה ריזרבד מתחיל במבצע סוף עונה: עד 50% הנחה על קולקציית הקיץ
המותג ריזרבד מתחיל במבצע סוף עונה שבמסגרתו מגוון רחב מקולקציית...
דילוג לתוכן