חברת אנוטקה מציגה חגיגת יינות לבנים לראש השנה 2021: לראשונה, גרסה כשרה של יין סובניון בלאן פורנייה 20, לצד שרדונה 19 של יקב צובה הישראלי

חברת אנוטקה מציגה חגיגת יינות לבנים לראש השנה 2021:  לראשונה, גרסה כשרה של יין סובניון בלאן פורנייה 20, לצד שרדונה 19 של יקב צובה הישראלי

חברת אנוטקה היבואנית הרשמית של יקב פורנייר והמשווקת של יקב צובה, מציגה יינות לבנים מובחרים לראש השנה 2021:  לראשונה גרסה כשרה ליין פורנייה סוביניון בלאן 20 האהוב לצד שרדונה 19 של יקב צובה המקומי. שניהם יינות בעלי נוכחות מרשימה וחגיגית המותאמים לארוחות החג ולחיך הישראלי.

 

על היקב דומיין פורנייה:

יקב פורנייה הוא יקב בבעלות משפחת פורנייה מזה חמישים שנה. מדובר במשפחה של כורמים אשר עד סוף המאה הקודמת מכרה את היין שלה עבור יצרנים אחרים ונתפסה כבעלת מוניטין באזור עמק הלואר של משפחה בעלת כרמים איכותיות .מאז 1999 החליטו להקים ולבקבק את היין תחת שמם והקימו את " Domaine Fournier"  (domaine = בעלות) כלומר בעל הכרם הוא זה שעושה את היין מתחילת ועד סוף התהליך ובעולם היין המסחרי של היום זוהי חותמת איכות מחייבת הנושאת את שם המשפחה. ליקב עצמו שליטה בעוד כפרים ואפלסיונים שונים בעמק הלואר ממנו הם מפיקים יינות איכותיים.

עמק הלואר נחשב היום לאזור היין בו מפיקים את הסוביניון בלאן הטוב בעולם ללא עוררין, הכפרים המובילים והידועים הם סנסר ופואי פומה אך מדובר בשטח ענק המתחיל מחופו של האוקיאנוס האטלנטי לאורך נהר הלואר ומסתיים ברכס הגובל בשאבלי והינו האזור השלישי בצרפת בתפוקת היין. העמק עצמו מחולק ל-4 אזורי גידול יינות  עיקריים : nantis שם מופקים בעיקר יינות מזן המוסקדה, anjoux -שנין בלאן.

Torraine– קברנה פרנק וcentre שם נמצאים הכפרים המפורסמים סנסר ופואי פומה ומפיקים סוביניון בלאן. זהו אזור יין מעניין בעל יינות מגוונים בטעמים שאינם תמיד מכוונים לטעם המסחרי ושומרים על הרומנטיקה של יינות צרפת מבלי להגיע למחירים הגבוהים של בורדו ובורגון המהוללים.

צילום: יחצ

אפלסיון: vin de pays , עמק הלואר.

זן: 100% סוביניון בלאן.

התיישנות: עד חודשיים במכלי נירוסטה.

על היין: הסדרה הצעירה של יקב פורנייה, יין יבש בעל גוף קל -בינוני , יין רענן בעל חמיצות נעימה. יקב פורנייה נחשב לאחד משלושת היקבים המובילים בעמק הלואר, עשיית היין מאוד מוקפדת הבוררת את הענבים הטובים ביותר. התוצאה היא יינות יותר איכותיים ופחות יין שמופק מן היבול. כתוצאה מכך יינות היקב יקרים יותר מיינות מקבילים של יקבים אחרים באזור.

סדרת ה-f של יקב פורנייה מציעה לחוות את איכות עשיית היין של היקב במחיר נגיש,  יין זה במרבית המקרים איכותי יותר מיינות סנסר של יקבים אחרים .אומנם היין מוגדר כ vin de pays aoc , אך רוב הענבים מגיעים מחלקות איכותיות מעמק הלואר שרובן נמצאות בסנסר ולכן אפשר לקרוא ליין זה "בייבי סנסר" מיקב מאוד איכותי. היין עצמו יבש בעל ארומות של פרי הדר ובשנים חמות ניתן לקבל ארומות של פירות טרופיים כגון ליצ'י וגויאבה (מה שעושה אותו כמתחרה נהדר לסוביניון בלאן מניו זילנד שהוא הטרנד העולמי והמקומי הפופולרי כרגע ). מדובר ביין בעל מכנה משותף רחב מאוד המתאים לכל סוגי הקהלים ללא . מדובר ביין המספק תמורה ברמה מאוד גבוהה ובמחיר נגיש- value for money.

מחיר מומלץ לצרכן:59-69 ₪ .

יקב צובה – משווק רשמית על ידי חברת אנוטקה

 

בגזרת היינות המקומיים מצטיין שרדונה 19 של יקב צובה שחברת אנוטקה היא המשווקת הרשמית שלו בארץ.

על יקב צובה:

צובה הוא יקב " estate", הוא אינו רוכש ענבים ממגדלים חיצוניים, אלא מפיק את היין מתהליך הגידול ועד שחרורו אל השוק. עובדה זו מקנה שליטה מלאה בעשיית היין לאורך כל התהליך.

הגפנים עצמן ניטעו ב1996 ועד שנת 2005 מירב התוצרת נמכרה ליקבים מובילים כגון קסטל וצרעה, החל משנת 2008 יקב צובה החלו לבקבק את היין תחת שמם.

חקלאי היקב מקפידים על צפיפות גבוהה ויבול נמוך ולכן ריכוז הפרי הוא גבוה ואיכות היינות היא גבוהה במיוחד.                        כל יינות היקב כשרים.

צובה שרדונה | צילום: יח"צ

שרדונה 19

אזור: הרי יהודה.

זנים: 100% ענבי שרדונה.

8  חודשים בחביות עץ אלון צרפתיות על המשקעים.

על היין: יין לבן יבש המיושן 8 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי ומתיישן על השמרים (sur lie). ליין גוף בינוני, בעל מינרליות עדינה וטעמים מודגשים של חמאה, שרף וניל ולבנדר עם ניחוחות קלים של פירות הדר.

מחיר מומלץ לצרכן: 85 ₪.

להשיג בחנויות המובחרות ברחבי הארץ.

 

אודות אנוטקה

אנוטקה הנה חברת ייבוא יין ומשקאות אלכוהוליים, בבעלותה של משפחת חינאווי.                                                            

החברה, אוחזת בפורטפוליו עשיר של מוצרי פרימיום הכוללים מותגי יין מוכרים כמו פרסקולבדי, פרקשנט, שמפניה פול רוג'ר, מוגה, יקב צובה ועוד. במקביל, מייבאת הקבוצה גם מותגי אלכוהול- דוגמת וודקה KREMLIN AWARD וקוניאק HINE. בתחום הבירה מייבאת את מותג הבירה הספרדי המצליח סן מיגל ועוד.                                                

מאמרים נוספים
חרבות וצ'ייסרים: מה צריך כדי ליהנות בפורים עד דלא ידע?
אם הינו צריכים לתאר את פורים במילה אחת היינו בוחרים...
רשימה שחורה? פערים של עשרות אחוזים במחיר הטחינה חברת אחוה: "אנחנו גאים בפעילות העסקית שלנו ובמדיניות המחירים שלנו כבר עשרות שנים"
דו"ח סטורנקסט שבדק את המחיר הממוצע לצרכן של טחינה גולמית...
מהחקלאי לצרכן: רשת הקמעונאות דהן משיקה סניף חדש
רשת דהן המונה עשרות סניפי קמעונאות בארץ- 10 סופרמרקטים, 2...
לחכות בתור? זה כל כך 2020! רשת Si Caf'e משיקה אפליקציה חדשנית שתגיש לכם את הקפה עד לפתח הרכב!
שיוצאים לטייל ברחבי הארץ עם כל המשפחה ומבלים חלק ניכר...
בן& ג'ריס מצטרפים לראשונה ל Wolt Market: אבי זינגר מנכ"ל בן אנד ג'ריס: "שת"פ זה יהווה מנוע צמיחה נוסף לבן אנד ג'ריס ישראל, וירחיב את מעגל הלקוחות שייהנו מהמגוון הייחודי של טעמי הגלידה המוכרים והאהובים באמצעות אפליקציית Wolt – עד הבית!"
מותג הגלידות בן &ג'ריס מצטרף לרשת החנויות הכחולות Wolt Market,...
סיר אורז ואידוי לבישול בריא!
מותג מכשירי החשמל האמריקאי לבית ולמטבח DECKER & ,BLACK המיובא...
המותג FILL IT משיק תוסף תזונה לגברים המיועד לעצירת נשירה, חיזוק השיער ועידוד צמיחת שיער חדשה
תוסף התזונה פורץ הדרך FILL IT (פיל איט), מבית דה...
מוצרי הניקיון שיהפכו את חייכם לקלים!
רוצים להחזיר את הצבע הבהיר והיפה לריהוט שלכם? ניסיתם הכל...
חימום מקצועי למאפיות
אחד המוצרים החשובים ביותר במאפיות זה ללא ספק תנור למאפיה...
המדריך הגדול לקניות לחג השבועות
אז תכננתם לפרטי פרטים את הארוחה החלבית לשבועות – איזה...
דילוג לתוכן