והם נסעו באושר ועושר: כלים לרכישת רכב למשפחה צעירה

והם נסעו באושר ועושר: כלים לרכישת רכב למשפחה צעירה
קרדיט Shutterstock

אחד הדברים הראשונים שהורים טריים לומדים הוא שלא הכל ידוע מהתחלה, במיוחד במישור הכלכלי. אחת ההוצאות העיקריות והמשמעותיות היא הרכב, תחזוקתו והאביזרים הנלווים הדרושים למשפחה צעירה. הנה מה שכדאי להביא בחשבון כדי לבחור רכב נכון.

זאב נחמנזון

ילדים זו שמחה, משפחה היא ברכה, וסך ההוצאות במגמה של צמיחה. בגדים לתינוק הם דבר חמוד וכאלו ניתן לקנות בזול ואפילו לקבל בירושה מאיזה בן דוד שגדל. מכונית שערוכה להסיע משפחה צעירה, לעומת זאת, סביר מאד להניח שלא תקבלו במתנה, ועדיין – אתם תזדקקו לרכב מתאים העומד במספר דרישות ותנאים של נוחות ובטיחות. שוק הרכב מציע מגוון מכוניות למכירה שיכולות לתת מענה למשפחות צעירות, אך כשאתם באים לרכוש רכב כזה, כדאי שתדעו מה להביא בחשבון.

בוסטר היכנס

ההיגיון הפשוט אומר שילדים קטנים תופסים פחות מקום מילדים גדולים. החוק, וחשוב מכך הבטיחות – אומרים אחרת. כיסא תינוק, סלקל או בוסטר הם אביזר בטיחות מחייב, ולא פחות מכך. הישיבה של הילד בכיסא מותאם עבורו מגנה עליו במקרים של בלימות, זעזועים וחלילה תאונות דרכים. לכל ילד יש כיסא המתאים לו מבחינת גיל, משקל וגובה, ולא משנה באיזה מהם מדובר – אין מדובר בריהוט אופנתי אלא באביזר גדול שתופס שטח נרחב מתא הרכב. באם מדובר בסלקל ובתינוק צעיר יחסית, ההורה יכול על פי החוק להרכיב אותו על מושב הנוסע מקדימה (עם הפנים נגד כיוון הנסיעה ובהתאם לתקנות), אך במקרים אחרים הישיבה היא במושב האחורי, ונדרש אליה הרבה מקום. רכב קטן מדי שאינו משאיר רווח מספיק בין המושבים האחוריים לקדמיים – יכול בחלט להוות בעיה.

רכב בתוך רכב

הנתון הבא שכדאי לשים לב אליו הוא נפח תא המטען. ילדים קטנים באים עם עגלות גדולות, וגם אלו המשוכללות ששוקלות מעט ומתקפלות בהינף יד תופסות מקום והרבה. על העגלה להיות ממוקמת בצורה יציבה ותקינה בתא המטען כך שלא תעוף, תפגע או תחבול בדברים נוספים בתא. מאד כדאי גם להימנע מהנחת חפצים אחרים עליה שעה שהיא מקופלת. תסמכו עלינו, לתפעל את הוצאתה מהתא ולפתוח אותה כשיש לכם ילד על היד זה לא דבר פשוט בכלל. אל תשכחו כי לתא המטען או לתא הנוסעים תצטרכו גם להכניס את תיק התינוק על כל תכולתו, צעצועים, שמיכות ושאר אביזרים שאף הם תופסים מקום.

נוחות היא לא דרישה מוגזמת

בסופו של דבר, כמו שחשובה לכם חווית נסיעה נעימה היא חשובה גם לילדים שלכם. וגם אם מכוסים מכל עבר בכיסא בטיחותי ומרופד, לבלמים ולמתלים ברכב יש משמעות גם על כמה זעזועים הם יספגו בנהיגה. מניסיון, ילדים שמנדנדים את עריסתם או מנענעים אותם בעדינות נוטים להירדם יותר בקלות. זה עובד גם ברכב, אך זה לא צריך לבוא במקום בטיחות, ולכן רכב יציב בעל שלדה חזקה ומתלים גמישים וטובים הוא עניין שלא מקלים בו ראש.

ועוד על בטיחות

אביזרים נלווים כדוגמת כיסא בטיחות יכולים תאורטית להתאים לכל רכב, אך רק ברכבים חדשים יותר ישנם מנגנונים שלהם משמעות אדירה על בטיחות ילדיכם, וגם על אלו לא היינו מתפשרים. הראשון שבהם הוא מנגנון נעילת כריות האוויר. האביזר הזה, שפועל מציל חיים אדם, יכול להיות לא פחות מקטלני  לילדים במבחן התוצאה. ההתנפחות של הכרית במהירות עצומה יכולה להכות בראשו של ילד קטן והחבלה הזו עשויה לסכן את חייו. ככל שהמכוניות נעשות בטוחות יותר תמצאו בהן יותר כריות אוויר (כבר היום יש רכבים עם 6 ואפילו 8 כריות אוויר). האפשרות לבטל הפעלה של כריות כאלו, בדגש על מושב הנוסע הקדמי היא חובה. מנגנון נוסף שחשוב הוא שליטה על נעילת הדלתות האחוריות. ילדים סקרנים מטבעם ויש להם נטייה ללחוץ על כפתורים ולדחוף דברים שונים. כבר היו לא מעט מקרים לצערנו שבהם ילדים פתחו דלתות תוך כדי נסיעה וזה נגמר לעתים באופן טרגי. ברוב המכוניות העולות כיום על כבישי ישראל המנגנון הזה כבר קיים, רק בדקו שהוא עובד.

נוסף על אלו יש מערכות נוספות שיכולות להקל על חייכם מאד, כגון מערכות התראה על השארת ילד ברכב, מצלמות פנימיות המתעדות את העולל בזמן הנסיעה ועוד. אלו גם כלים חשובים ושימושיים אך הם מעלים את העלות שלו בעת מכירת רכב. אם יש לכם אפשרות – היעזרו בהם. אם לא – חפשו רכב העומד בתקציב שהגדרתם, אך אל תוותרו על אמצעי הבטיחות המחייבים. דרך צלחה.

מאמרים נוספים
כרומגן דוד שמש
כרומגן דוד שמש
איכות הסביבה חשובה לכם יותר ויותר? אתם מבינים, כמו כולם,...
חסכניים היינו: לקראת החג הרשתות הגדולות והקניונים במבצעים מיוחדים
הוצאות משק הבית בחגים יכולות להגיע לאלפי שקלים מעבר לשמחה...
לקראת החג עלייה ברכישת מוצרי חשמל, והיכן ניתן למצא בזול?
אחד התחומים שחווה עלייה דרמטית לקראת פסח הוא תחום האלקטרוניקה...
זהירות- זיופי חתימה דיגיטלית
אחד הבאגים הכבדים והבעייתיים ביותר של עולם הדיגיטל העכשווי, הוא...
להתגרש נכון ובהתאם לתפיסת העולם שלכם
כל פרידה היא קשה ומכתיבה את הקשיים שאנחנו מכירים בהתמודדות...
מדוע אנשים פונים לסיוע של בתים מאזנים?
טיפול באשפוז פסיכיאטרי יכול להיות מועיל למדי עבור אנשים החווים...
משלוח שוקולד ירושלים
אתם רוצים לשלוח למישהו מתנה קטנה עם שחרורו מבית החולים?...
החברה הסקוטית משיקה שני יינות חדשים כשרים לפסח - לבן ואדום של המותג שאטו לה ברטראנדס מצרפת
לקראת חג הפסח, הסקוטית מבית ישרקו, משיקה 2 יינות חדשים...
השקה לפסח: המותג LG משיק בישראל לקראת פסח את ה LG WashTower החדשני שהינו "מגדל כביסה" - מוצר אחד המשלב מכונת כביסה ומייבש כביסה
המותג LG משיק בישראל לרגל חג הפסח:  'מגדל כביסה': LG...
סקצ'רס משיקים לאביב את הטרנד החם: סניקרס בגוון ניוד אופנתי
הטרנד החם של אביב 2024- גווני ניוד מותג הספורט והלייף סטייל...
דילוג לתוכן